Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CANTER, MITSUBISHI, FUSO - Usterka z nastawnikiem turbiny canter fuso 2007r 3C15

krzysztofjan1982 02 Jul 2014 21:35 9867 13
  • #1
    krzysztofjan1982
    Level 9  
    Witam! Bardzo proszę o pomoc w sprawie Cantera fuso rok 2007 model 3C15 proszę o wskazanie gdzie można szukać pomocy, co sprawdzić. Wróciłem właśnie z serwisu Mercedesa w Toruniu i duu...a diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny (nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu-zła diagnoza), problem z przepływomierzem - wykazał komputer (błąd przepływomierz wymieniony wcześniej). Serwis wskazał na wiązkę przewodów. Czy to jest możliwe w aucie mało używanym i z przebiegeiem 55 tyś km? Bezwypadkowym. U nas od nowości??? Proszę o jakieś wskazówki gdzie mogę szukać...czego dotknąć

    Pozdrawiam
    Krzysztof
  • #2
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    krzysztofjan1982 wrote:
    Serwis wskazał na wiązkę przewodów. Czy to jest możliwe w aucie mało używanym i z przebiegeiem 55 tyś km? Bezwypadkowym. U nas od nowości???
    Uważasz że jest to nie możliwe - błąd, jest to możliwe.

    krzysztofjan1982 wrote:
    Proszę o jakieś wskazówki gdzie mogę szukać...czego dotknąć
    A kto i dlaczego wymieniał w/w komponenty ? bo jeżeli serwis diagnozował i wymieniał to reklamacja.
  • #3
    krzysztofjan1982
    Level 9  
    Nastawnik wymieniał serwis i jakiś czas chodził ok 2-mc później wymieniłem przepływomierz ze sprawnego auta-na bank!!! I tak już 3 mc jeżdżę do 2 tyś. obrotów, to jest męczarnia, pali się pomarańczowy check...i nie można usunąć go..Jak stanę na chwile na postoju i później ruszam to idzie tak ok 4 kilometry jak strzała a później spada do 2 tyś i nie chce iść..??? co to może być ???
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    krzysztofjan1982 wrote:
    Wróciłem właśnie z serwisu Mercedesa w Toruniu i duu...a diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny (nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu-zła diagnoza),


    krzysztofjan1982 wrote:
    Nastawnik wymieniał serwis i jakiś czas chodził ok 2-mc później wymieniłem przepływomierz


    Jedno mija się z drugim .... ???

    krzysztofjan1982 wrote:
    co to może być ???

    Coś zepsute ...


    Wydruk z diagnostyki posiadasz ?
  • #5
    krzysztofjan1982
    Level 9  
    Nie wziołem dzisiaj z serwisu. Mam tylko f-re za usługę..diagnostyka. Ale mogę jutro zadzwonić i niech mi prześlą na maila. Ale jak mi tłumaczył to niestabilny sygnał z nastawnika oraz przepływomierz.

    Mam prośbę czy mogłbym prosić do Pana jakiś nr tel. kontaktował bym sie w pilnej sprawie, jakbym miał pytanie odnośnie umiejcowienia pewnych cześci.

    Pozdrawiam
    Krzysztof tel. 794 200 210
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    krzysztofjan1982 wrote:
    diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny (nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu-zła diagnoza)

    No bo jest zła diagnoza. 98% złych parametrów nastawnika to jego zła regulacja. Pozostałe kilka procent to zazwyczaj zatarty popychacz wskutek wycieku płynu chłodzącego. Procedura serwisowa bardzo dokładnie określa parametry regulacji - zarówno długość popychacza jak i ustawienie odbojnika. Oprócz tego ustawienie ciśnienia turbiny przy uwzględnieniu współczynników korekcyjnych. Również opisane w serwisówce. Prawie wszystkie egzemplarze tego modelu trafiały na rynek z wadliwie ustawionym ciśnieniem na turbinie co powoduje przejście auta w tryb awaryjny. W tej chwili producent zaleca sprawdzenie i regulację doładowania przy każdym przeglądzie.
    krzysztofjan1982 wrote:
    problem z przepływomierzem - wykazał komputer (błąd przepływomierz wymieniony wcześniej).

    Kiedyś to też już ćwiczyłem. Przepływomierz nie jest powodem błędu. To jest tzw. "błąd urojony" w komputerze. Możesz podpinać co chcesz na zewnątrz, a sterownik i tak pokaże, że przy unieruchomionym silniku jest stały przepływ powietrza. Ok. 1.8 grama na sekundę. I nie daje się ten błąd najczęściej skasować. Jednak pozostając w pamięci komputera w stanie "zapamiętany" nie powinien zapalać kontrolki.
    krzysztofjan1982 wrote:
    Serwis wskazał na wiązkę przewodów

    Właśnie: du..a nie serwis. Usterki instalacji w tych autach zdarzają się bardzo rzadko. Powinni to wiedzieć.
    krzysztofjan1982 wrote:
    Czy to jest możliwe w aucie mało używanym i z przebiegeiem 55 tyś km?

    Tak. One zaczynają się psuć równocześnie z rozpoczęciem eksploatacji.

    P.S.: W języku polskim nie ma słowa TYŚĘCY.
  • #7
    audax
    Level 13  
    Poszukuję schematu 3c13 z roku 2008. Czy ktoś może mi pomóc....
  • #8
    krzysztofjan1982
    Level 9  
    Witam Sedecznie. Zwaracam sie powtórnie z prosbą o pomoc jak mogę sprawdzić czy nastawnik jest sprawny??? Ostatnio nie wysuwa sie... nie wiem co sie stało...nie ma mocy max 2 tyś. Czyzby zgubił parametry?

    Proszę o pomoc...
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    krzysztofjan1982 wrote:
    .nie ma mocy max 2 tyś.

    Proszę o pomoc...

    Słownik ortograficzny może być? Bo widzę, że jesteś niereformowalny...
  • #10
    krzysztofjan1982
    Level 9  
    Dziękuje za sugestie odnosnie słownika ale naprawde potrzebuje pomocy z tym nastawnikiem turbiny. Nikt w naszych rejonach nie może sobie z tym poradzić a sam nie wiem od czego zacząć???

    Jeżeli ktoś miał podobny problem lub ma pojęcie jak to ma działać proszę o podpowiedz....jak szukać bo auto jak stoi to niszczeje!

    Pozdrawiam
    Krzysztof
    tel. 794 200 210.
  • #11
    audax
    Level 13  
    W tym modelu nastawnik turbiny ma swój oddzielny sterownik, który komunikuje się z ECU silnika (EDC Bosch) po linii CAN do której podłączony jest również sterownik nastawnika przepustnicy i zaworu silnikowego oraz sterownik EGR. Sprawdź czy nie masz błędu komunikacji po CAN, bo wówczas sprawny mechanicznie i nawet elektrycznie nastawnik i sterownik nie będą działać. Zainwestowałem w oryginalną dokumentację do tego samochodu, ale warto było. Pełna płytka CD opisów i schematów. Wszystko doskonale rozrysowane z opisami interpretacji błędów...
    Zanim zaczniesz rozgrzebywać auto sprawdź komunikację pomiędzy sterownikami nastawników silnika.
  • #12
    krzysztofjan1982
    Level 9  
    Bardzo proszę o pomoc. Nie mogę sobie dac rady z tym canterem. prosze o podanie nr e-mail zebym mógl z Panem pisac lub inny kontakt. Pozdrawiam Krzysztof
  • #13
    kubuswujo
    Level 12  
    Gerri wrote:
    No bo jest zła diagnoza. 98% złych parametrów nastawnika to jego zła regulacja. Pozostałe kilka procent to zazwyczaj zatarty popychacz wskutek wycieku płynu chłodzącego. Procedura serwisowa bardzo dokładnie określa parametry regulacji - zarówno długość popychacza jak i ustawienie odbojnika.


    Mógłbyś rozwinąć temat o który popychacz Ci chodzi?
    Mówiąc nastawnik masz na myśli elektroniczny nastawnik turbiny
    Mówiąc popychacz masz na myśli, cięgiełko/ramie miedzy nastawnikiem a turbiną?
    Mówiąc odbojnik, masz na myśli ogranicznik czyli śrubę która ogranicza wychylenie sie zmiennej geometri??
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    kubuswujo wrote:
    Mówiąc nastawnik masz na myśli elektroniczny nastawnik turbiny
    Mówiąc popychacz masz na myśli, cięgiełko/ramie miedzy nastawnikiem a turbiną?
    Mówiąc odbojnik, masz na myśli ogranicznik czyli śrubę która ogranicza wychylenie sie zmiennej geometri??

    Tak. Chociaż z tym określeniem "elektroniczny nastawnik" to może trochę przesada... :)