Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CANTER, MITSUBISHI, FUSO - Usterka z nastawnikiem turbiny canter fuso 2007r 3C15

krzysztofjan1982 02 Jul 2014 21:35 8529 13
Bosch
  • #1
    krzysztofjan1982
    Level 8  
    Witam! Bardzo proszę o pomoc w sprawie Cantera fuso rok 2007 model 3C15 proszę o wskazanie gdzie można szukać pomocy, co sprawdzić. Wróciłem właśnie z serwisu Mercedesa w Toruniu i duu...a diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny (nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu-zła diagnoza), problem z przepływomierzem - wykazał komputer (błąd przepływomierz wymieniony wcześniej). Serwis wskazał na wiązkę przewodów. Czy to jest możliwe w aucie mało używanym i z przebiegeiem 55 tyś km? Bezwypadkowym. U nas od nowości??? Proszę o jakieś wskazówki gdzie mogę szukać...czego dotknąć

    Pozdrawiam
    Krzysztof
  • Bosch
  • #2
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    krzysztofjan1982 wrote:
    Serwis wskazał na wiązkę przewodów. Czy to jest możliwe w aucie mało używanym i z przebiegeiem 55 tyś km? Bezwypadkowym. U nas od nowości???
    Uważasz że jest to nie możliwe - błąd, jest to możliwe.

    krzysztofjan1982 wrote:
    Proszę o jakieś wskazówki gdzie mogę szukać...czego dotknąć
    A kto i dlaczego wymieniał w/w komponenty ? bo jeżeli serwis diagnozował i wymieniał to reklamacja.
  • Bosch
  • #3
    krzysztofjan1982
    Level 8  
    Nastawnik wymieniał serwis i jakiś czas chodził ok 2-mc później wymieniłem przepływomierz ze sprawnego auta-na bank!!! I tak już 3 mc jeżdżę do 2 tyś. obrotów, to jest męczarnia, pali się pomarańczowy check...i nie można usunąć go..Jak stanę na chwile na postoju i później ruszam to idzie tak ok 4 kilometry jak strzała a później spada do 2 tyś i nie chce iść..??? co to może być ???
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    krzysztofjan1982 wrote:
    Wróciłem właśnie z serwisu Mercedesa w Toruniu i duu...a diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny (nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu-zła diagnoza),


    krzysztofjan1982 wrote:
    Nastawnik wymieniał serwis i jakiś czas chodził ok 2-mc później wymieniłem przepływomierz


    Jedno mija się z drugim .... ???

    krzysztofjan1982 wrote:
    co to może być ???

    Coś zepsute ...


    Wydruk z diagnostyki posiadasz ?
  • #5
    krzysztofjan1982
    Level 8  
    Nie wziołem dzisiaj z serwisu. Mam tylko f-re za usługę..diagnostyka. Ale mogę jutro zadzwonić i niech mi prześlą na maila. Ale jak mi tłumaczył to niestabilny sygnał z nastawnika oraz przepływomierz.

    Mam prośbę czy mogłbym prosić do Pana jakiś nr tel. kontaktował bym sie w pilnej sprawie, jakbym miał pytanie odnośnie umiejcowienia pewnych cześci.

    Pozdrawiam
    Krzysztof tel. 794 200 210
  • #6
    Gerri
    Mercedes specialist
    krzysztofjan1982 wrote:
    diagnoza komp wykazała złe parametry nastawnika turbiny (nastawnik wymieniony dwa tygodnie temu-zła diagnoza)

    No bo jest zła diagnoza. 98% złych parametrów nastawnika to jego zła regulacja. Pozostałe kilka procent to zazwyczaj zatarty popychacz wskutek wycieku płynu chłodzącego. Procedura serwisowa bardzo dokładnie określa parametry regulacji - zarówno długość popychacza jak i ustawienie odbojnika. Oprócz tego ustawienie ciśnienia turbiny przy uwzględnieniu współczynników korekcyjnych. Również opisane w serwisówce. Prawie wszystkie egzemplarze tego modelu trafiały na rynek z wadliwie ustawionym ciśnieniem na turbinie co powoduje przejście auta w tryb awaryjny. W tej chwili producent zaleca sprawdzenie i regulację doładowania przy każdym przeglądzie.
    krzysztofjan1982 wrote:
    problem z przepływomierzem - wykazał komputer (błąd przepływomierz wymieniony wcześniej).

    Kiedyś to też już ćwiczyłem. Przepływomierz nie jest powodem błędu. To jest tzw. "błąd urojony" w komputerze. Możesz podpinać co chcesz na zewnątrz, a sterownik i tak pokaże, że przy unieruchomionym silniku jest stały przepływ powietrza. Ok. 1.8 grama na sekundę. I nie daje się ten błąd najczęściej skasować. Jednak pozostając w pamięci komputera w stanie "zapamiętany" nie powinien zapalać kontrolki.
    krzysztofjan1982 wrote:
    Serwis wskazał na wiązkę przewodów

    Właśnie: du..a nie serwis. Usterki instalacji w tych autach zdarzają się bardzo rzadko. Powinni to wiedzieć.
    krzysztofjan1982 wrote:
    Czy to jest możliwe w aucie mało używanym i z przebiegeiem 55 tyś km?

    Tak. One zaczynają się psuć równocześnie z rozpoczęciem eksploatacji.

    P.S.: W języku polskim nie ma słowa TYŚĘCY.
  • #7
    audax
    Level 13  
    Poszukuję schematu 3c13 z roku 2008. Czy ktoś może mi pomóc....
  • #8
    krzysztofjan1982
    Level 8  
    Witam Sedecznie. Zwaracam sie powtórnie z prosbą o pomoc jak mogę sprawdzić czy nastawnik jest sprawny??? Ostatnio nie wysuwa sie... nie wiem co sie stało...nie ma mocy max 2 tyś. Czyzby zgubił parametry?

    Proszę o pomoc...
  • #9
    Gerri
    Mercedes specialist
    krzysztofjan1982 wrote:
    .nie ma mocy max 2 tyś.

    Proszę o pomoc...

    Słownik ortograficzny może być? Bo widzę, że jesteś niereformowalny...
  • #10
    krzysztofjan1982
    Level 8  
    Dziękuje za sugestie odnosnie słownika ale naprawde potrzebuje pomocy z tym nastawnikiem turbiny. Nikt w naszych rejonach nie może sobie z tym poradzić a sam nie wiem od czego zacząć???

    Jeżeli ktoś miał podobny problem lub ma pojęcie jak to ma działać proszę o podpowiedz....jak szukać bo auto jak stoi to niszczeje!

    Pozdrawiam
    Krzysztof
    tel. 794 200 210.
  • #11
    audax
    Level 13  
    W tym modelu nastawnik turbiny ma swój oddzielny sterownik, który komunikuje się z ECU silnika (EDC Bosch) po linii CAN do której podłączony jest również sterownik nastawnika przepustnicy i zaworu silnikowego oraz sterownik EGR. Sprawdź czy nie masz błędu komunikacji po CAN, bo wówczas sprawny mechanicznie i nawet elektrycznie nastawnik i sterownik nie będą działać. Zainwestowałem w oryginalną dokumentację do tego samochodu, ale warto było. Pełna płytka CD opisów i schematów. Wszystko doskonale rozrysowane z opisami interpretacji błędów...
    Zanim zaczniesz rozgrzebywać auto sprawdź komunikację pomiędzy sterownikami nastawników silnika.
  • #12
    krzysztofjan1982
    Level 8  
    Bardzo proszę o pomoc. Nie mogę sobie dac rady z tym canterem. prosze o podanie nr e-mail zebym mógl z Panem pisac lub inny kontakt. Pozdrawiam Krzysztof
  • #13
    kubuswujo
    Level 12  
    Gerri wrote:
    No bo jest zła diagnoza. 98% złych parametrów nastawnika to jego zła regulacja. Pozostałe kilka procent to zazwyczaj zatarty popychacz wskutek wycieku płynu chłodzącego. Procedura serwisowa bardzo dokładnie określa parametry regulacji - zarówno długość popychacza jak i ustawienie odbojnika.


    Mógłbyś rozwinąć temat o który popychacz Ci chodzi?
    Mówiąc nastawnik masz na myśli elektroniczny nastawnik turbiny
    Mówiąc popychacz masz na myśli, cięgiełko/ramie miedzy nastawnikiem a turbiną?
    Mówiąc odbojnik, masz na myśli ogranicznik czyli śrubę która ogranicza wychylenie sie zmiennej geometri??
  • #14
    Gerri
    Mercedes specialist
    kubuswujo wrote:
    Mówiąc nastawnik masz na myśli elektroniczny nastawnik turbiny
    Mówiąc popychacz masz na myśli, cięgiełko/ramie miedzy nastawnikiem a turbiną?
    Mówiąc odbojnik, masz na myśli ogranicznik czyli śrubę która ogranicza wychylenie sie zmiennej geometri??

    Tak. Chociaż z tym określeniem "elektroniczny nastawnik" to może trochę przesada... :)