Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda shadow vt600 - światło hamowania nie działa - zepsuty przekaźnik?

m4rt1n 02 Jul 2014 23:48 2991 11
  • #1
    m4rt1n
    Level 2  
    Witam wszystkich,

    borykam się z problemem nie działającego światła tylnego (żyłki od hamowania, od światła postojowego działa). Jako, że mój motocykl jest po przeróbkach (nie wykonanych przeze mnie), odnalezienie przyczyny jest nieco problematyczne. Aczkolwiek, kabel w pewnym momencie wchodzi do pewnej czarnej kostki, jak się okazało, przekaźnika (konkretnie model SRD-S-112D). Po sprawdzeniu napięcia, po wejściu do ów przekaźnika, kabel wychodzi już bez prądu. Schemat tego połączenia wygląda mniej więcej tak - honda shadow vt600 - światło hamowania nie działa - zepsuty przekaźnik?



    Po ominięciu newralgicznego punktu - przekaźnika - kolejny schemat -honda shadow vt600 - światło hamowania nie działa - zepsuty przekaźnik?

    Wszystko wydaje się działać. W związku z czym, moje pytanie brzmi. Czy ten przekaźnik jest tutaj istotny? Czy mogę go pominąć i tak to zostawić? Czy powinienem spróbować kupić nowy i to zmontować?

    Wybaczcie mało profesjonalne rysunki, ale nie znam się na tym za bardzo ;)
    pozdrawiam
  • #2
    adam158
    Level 22  
    Chyba to źle odrysowałeś, sprawdź raz jeszcze, albo to jest źle podłączone jeżeli dobrze odrysowałeś.
  • #3
    web69
    Level 31  
    Dobrze jest i będzie działać...
  • #4
    adam158
    Level 22  
    przepraszam,oczywiscie że dobrze narysowane ,żle popatrzyłem na styki przekażnika ,nie możesz go pominąć bo wypalisz styki w wyłączniku stopu,po jakimś czasie oczywiście,jednak proponuję wymienić
  • #5
    web69
    Level 31  
    Żaden znany mi motocykl nie ma przekaźnika światła stop... to tylko 1.5A
  • Helpful post
    #6
    adam158
    Level 22  
    może ma do tego stopu do sterowania jakiś mikrowyłącznik,japońce lubili wszystko miniaturyzować,i nie chcieli go zbytnio obciążać
  • #7
    m4rt1n
    Level 2  
    dzięki wszystkim za wypowiedzi. sprawdziłem jeszcze drugi raz dzisiaj, i raczej jest tak jak na rysunku.

    spróbuję zatem to wymienić, chociaż chciałbym zrozumieć po co to tam jest, skoro bez tego też działa. Może ktoś z Was powiedzieć prostymi słowami co to i po co?
  • Helpful post
    #8
    adam158
    Level 22  
    tak żarówka przy włączonym stopie jak masz wyżej napisane pobiera 1,5 A a przez wyłacznik .przepływa tylko prąd do zasilania cewki przekażnika np . 100 miliamper, czyli 15 razy mniej ,mozna zastosowac mikrowyłacznik i wydłużyć jego żywotność,przede wszystkim
  • #9
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Też pierwsze słyszę o przekaźniku do światła stop, aczkolwiek spotkałem się osobiście z modelem wyposażonym w wskaźnik przepalenia tylnych żarówek (kontrolka "TAIL"), nie pamiętam jednak jak to było połączone.
    Moim zdaniem zastosowanie przekaźnika w celu odciążenia wyłączników światła stop to wręcz daje skutek odwrotny. Utlenianie się styków wyłączników daje przy małych prądach mniejszą szansę na "samooczyszczenie" styków.
    Z resztą nie widzę schematów na których widoczny byłby przekaźnik do światła STOP.
    BTW. Opis wskaźnika przepalenia żarówek: http://i419.photobucket.com/albums/pp280/Shandleyman/untitled.jpg
  • #10
    adam158
    Level 22  
    przecież wiesz że w motoryzacji inżynierowie proste rzeczy umieją skomplikować do granic absurdu
  • #11
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Mówisz o wskaźniku przepalenia żarówek?
    Dawno temu, gdzieś w połowie lat osiemdziesiątych Kawasaki stosowała układ wyłączający kierunkowskazy po przejechaniu pewnego dystansu (0.5 km/1 km tudzież mili). Patrząc z perspektywy czasu na obecną technikę, to tamte rozwiązania były dość skomplikowane. Obecnie np. pierwsze Piaggio X9 ma takie rozwiązanie. Wszystko zamknięte w liczniku (sterowanie, przerywacze, kontrola żarówek, pomiar dystansu licznikiem elektronicznym). Wymieniałem przełącznik, bo jeden z trzech styków (lewo, prawo. reset) się utlenił. Aprilia SR50 Factory ma kontrolę żarówek kierunkowskazów w liczniku, jednak przełącznik jest typowy, ale nie wiem nic na temat automatycznego wyłączania kierunkowskazów.
  • #12
    tomus2k
    Level 26  
    Ten przekaźnik ma wytrzymałość styków 10A DC i został upalony styk. Tak więc uważam że wywalenie go jest błędem. Pewnie nie jedną żarówkę zapala.