Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Większy pojazd g±siennicowy

goofyx 16 Sep 2014 14:05 6246 40
  • #31
    goofyx
    Level 9  
    1 PAWEL wrote:
    1 PAWEL wrote:
    Ale tylko 5 kilometrów na godzinę.

    Odnosi się do przełożenia i silników wózka inwalidzkiego, g±sienice stawiaj± większy opór w czasie skrętu.

    wiem, ale to można nadrobić chyba przełożeniem.
    Po za tym przy większych skrętach silniki kręc± się w przeciwnych kierunkach więc tu też jest moc



    Dodano po 53 [minuty]:

    1 PAWEL wrote:
    1 PAWEL wrote:
    Ale tylko 5 kilometrów na godzinę.

    Odnosi się do przełożenia i silników wózka inwalidzkiego, g±sienice stawiaj± większy opór w czasie skrętu.

    wiem że stawiaj± większy opór ale wła¶nie dlatego maj± lepsz± przyczepno¶ć w terenie.
    Ale to nie jest tak że w zasadzie to nie g±sienice maj± się poruszać po terenie tylko pojazd na g±sienicach <- nie wiem czy jasno wyraziłem swoj± my¶l.

    Może rzeczywi¶cie lepiej zabrać zamiast 2x350W 2x cos takiego
    Na aku 120Ah pojeĽdzi nie całe 2 godziny teoretycznie.
  • #33
    goofyx
    Level 9  
    mkrysz8 wrote:
    Jeżeli te silniki 350W będ± pracowały na granicy swojej mocy chociaż chwilami, to pobior± większy pr±d niż 500W (będ± na granicy zwarcia). To jest maksymalna moc silnika, nie można tego aż tak u¶redniać.

    Zgadzam się, że lepiej mieć zapas mocy niż zarzynanie słabego silnika.
    To w takim może rzeczywi¶cie lepiej zastanowić się nad silnikami 24V 500W albo nawet 36V 750W <- poprzez taki sterownik Link
    Jak co¶ robić to raz a porz±dnie <- potem (w zimie) chciałbym skupić się nad robieniem dodatkowego osprzętu i oprogramowania do tego.
  • #34
    goofyx
    Level 9  
    czy zwykłe akumulatory kwasowe wytrzymaj± przejażdżki w terenie ? <- dla testu takie bym sprawił.
  • #35
    1 PAWEL
    Level 42  
    Podłoże ze styropianu lub mikro gumy zmniejszyło by trochę drgania przenoszone na akumulator.
    Samochodowe lub rolnicze s± do¶ć odporne.
  • #36
    goofyx
    Level 9  
    1 PAWEL wrote:
    Podłoże ze styropianu lub mikro gumy zmniejszyło by trochę drgania przenoszone na akumulator.
    Samochodowe lub rolnicze s± do¶ć odporne.

    Każdy z modułów w sensie akumulatory, elektronika, silniki itp będzie na na małych gumowych amortyzatorach. Inaczej przy pierwszym lepszym zderzeniu z przeszkod± pożegnałbym się z elektronik±.
    Trochę mnie to pocieszyło bo cena akumulatorów samochodowych jest o ponad 50% mniejsza od żeluwek <- a to przy fazie testowej ważne.
  • #37
    andrzejon26
    Level 10  
    Witam
    Buduję podobny pojazd i szukam porad, czy udało ci się dokończyć budowę.
  • #38
    goofyx
    Level 9  
    Dobry,
    Co potrzebujesz wiedzieć?
    Je¶li tylko będę wstanie z chęci± odpowiem.
  • #40
    tito_660
    Level 7  
    Witam
    Może spróbujesz zrobić swój pojazd tak jak ja na czterech jednakowych gasienicach . Jako g±sienice radziłbym zastosować paski od rozrz±du niż łancuchów, ponieważ napotkasz wiele problemów z ich ustawieniem tak żeby nie spadywały ani nie przeskakiwały na zębatkach. Jakby¶ chciał wiedzieć cos więcej o moim pojezdzie gasienicowym to pytaj, chętnie pomogę.

    Większy pojazd g±siennicowy
  • #41
    andrzejon26
    Level 10  
    Dzięki
    Mój czołg już jeĽdzi. My¶lałem o zwiększeniu jego mocy przez wymianie silników na mocniejsze a co za tym idzie wymianie sterowania. Niestety poległem na sterowaniu bo kompletnie się na tym nie znam. Wie na razie zostało tak jak jest.