Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Xmega] - Pomiar napięcia, "skaczące" wyniki pomiaru.

kogut117 03 Lip 2014 13:20 1071 3
  • #1 03 Lip 2014 13:20
    kogut117
    Poziom 10  

Witam. Jestem początkujący jeśli chodzi o zabawę z mikrokontrolerami. Otóż zakupiłem gotowy moduł z ATxmega128A3 i chciałem zrobić pomiar napięcia na nim. Dzielnik 1:20 i nie mierzy 0V tylko na dzień dobry jest od 0.02V do 0.05V. Przy pomiarze baterii 9V czy akumulatora w samochodzie pomiar jest fałszywy i "skacze" względem tego błędu. Można jakoś temu zaradzić?? Czytałem tematy podobne, ludzie pisali aby dać kondensator względem masy lecz to nie pomaga.

Pozdrawiam.

0 3
  • #2 03 Lip 2014 13:37
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Nie znamy schematu, kodu ani wartości mierzonych napięć. Udaj się do wróżki. Kondensator oczywiście się przyda.

0
  • #3 19 Sie 2014 14:10
    Rocho82
    Poziom 12  

1. Filtrowanie napięcia zasilającego (najlepiej zobaczyć oscyloskopem) pewnie dwa kondensatorki trzeba dodać.
    2. Filtrowanie napięcia odniesienia
    3. mediana z wartości uzyskanych dla czasu 20ms
    4. prędkość odczytu ADC

0
  • #4 19 Sie 2014 14:20
    tmf
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

kogut117 napisał:
    Witam. Jestem początkujący jeśli chodzi o zabawę z mikrokontrolerami. Otóż zakupiłem gotowy moduł z ATxmega128A3 i chciałem zrobić pomiar napięcia na nim. Dzielnik 1:20 i nie mierzy 0V tylko na dzień dobry jest od 0.02V do 0.05V. Przy pomiarze baterii 9V czy akumulatora w samochodzie pomiar jest fałszywy i "skacze" względem tego błędu. Można jakoś temu zaradzić?? Czytałem tematy podobne, ludzie pisali aby dać kondensator względem masy lecz to nie pomaga.

Pozdrawiam.