Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Renault Megane 1.9 D na pompie LUKAS silnik ma drgania na wolnych obrotach

04 Lip 2014 08:31 2670 16
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z Renault Megane 1.9 Diesel na pompie LUKASA ( opisze dokładnie to co mi się dzieje ) silnik po odpaleniu pracuje normalnie lecz po jakieś chwili pracy na wolnych obrotach silnik dostaje dziwnych drgań lekko go przegazuje na postoju i chwile jest ok po krótkiej chwili znów jest to samo dzieję się tak często zwłaszcza gdy zatrzymuje się na krzyżówce jest to trochę denerwujące dla mnie. Czasem zdarzy się też taki dzień że nie zrobi tak ani razu pracuje równo nie wiem już co mam robić wymieniłem już wężyki od przelewów wymieniłem również filter paliwa uszczelkę filtra bo myślałem że dostaje się gdzieś fałszywe powietrze ale nic to nie dało jeśli ktoś już miał podobny przypadek lub wie co to może być to bardzo proszę o pomoc. Zapomniałem jeszcze dodać że silnik nie dymi ani nie bierze oleju jedynie puści mały dymek jak się go przegazuje na postoju do 3000 obrotów. Czekam na waszą pomoc
  • Poziom 27  
    Jakie obroty biegu jałowego?
  • Poziom 9  
    obroty biegu jałowego czyli chodzi o obroty na postoju tak ?? normalnie ma 870 - 875 gdy silnik zacznie przerywać to wskazówka na obrotomierzy zaczyna falować trudno stwierdzić ile ma na pewno poniżej 800
  • Poziom 27  
    Sprawdź przelewy na wtryskiwaczach i wszystkie podciśnienia pod kątem sparciałych węży.
  • Poziom 9  
    właśnie to zrobiłem nawet tych wężyków nie sprawdzałem tylko od razu pojechałem i kupiłem nowe wymieniłem przelewy wszystkie wężyki co idą do pompy i do gruszki wszystkie nowe zbrojone do paliwa i zaraz założyłem nowe opaski i powiem ci ze zaraz po zrobieniu tego zrobiłem autkiem parę kilometrów i powiem ci że jest lepiej jak na razie nic się nie dzieje odpukać zobaczymy co będzie później jak auto ostygnie i ponownie się przejade
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Pompy LUCAS są wrażliwe na podciśnienia. Cały układ zasilania paliwem dobrze odpowietrzony? Nie ma bąbli powietrza?
  • Poziom 9  
    Tak cały układ jest odpowietrzony przynajmniej mam taką nadzieje bo żadnych bąbli w przezroczystych wężykach nie widać podaje ładnie paliwko bez żadnego powietrza mam nadzieje że wszystko będzie już ok zobaczymy co będzie jutro jak pojade w trase od rana
  • Poziom 27  
    Inna opcja jest jeszcze peknieta membrana w gruszce. Jak zacznie falować na obrotach, podnieś maskę i obserwuj jej cięgło.
  • Poziom 9  
    ok sprawdzę to a można to ewentualnie wymontować tą gruszkę i zrobić układ bez gruszki i wtedy może sprawdzić co będzie się działo ??
  • Poziom 27  
    Piter Mechanik napisał:
    zrobić układ bez gruszki

    Sam tak przerabiam, gdy klient tego chce, ale lepiej to doprowadzić do porządku. Narazie sprawdź, czy będzie chodzić, 80% tych awarii to wina wężyków.
  • Poziom 9  
    no i właśnie przed chwilką wróciłem z krótkiej przejażdżki tym autem i w jedną stronę było dobrze a w drodze powrotnej już było to samo co przedtem na każdej krzyżówce silnik przebierał troszkę przegazowałem na postoju chwilke ok po chwili znowu co mam robić dalej masz jeszcze jakieś pomysły co dalej
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Sprawdziłeś jak zachowuje się cięgło gruszki gdy faluje? Może być wiele rzeczy, wykończona pompa, przycinające sie wtryski, zapchany wydech.
  • Poziom 9  
    z gruszką nic się nie dzieje podczas falowania obrotów kurde już nie wiem co z tym zrobić

    Dodano po 4 [minuty]:

    nie wiem czy coś by to dało jakbym wymienił końcówki wtryskiwaczy ??
    pisałeś coś jeszcze na temat zatkanego wydechu w tej meganie co mam jest jeszcze kat może to mieć coś z tym wspólnego ??
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
  • Poziom 9  
    ok tak zrobię i zobaczymy co wtedy
  • Poziom 9  
    wywaliłem kata i wstawiłem na sztukę rurkę cały czas to samo się dzieje co dalej
  • Poziom 9  
    problemem okazała się zatkana pompa oleju