Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Megane 1.9 D na pompie LUKAS silnik ma drgania na wolnych obrotach

Piter Mechanik 04 Jul 2014 08:31 3486 16
  • #1
    Piter Mechanik
    Level 10  
    Witam mam problem z Renault Megane 1.9 Diesel na pompie LUKASA ( opisze dokładnie to co mi się dzieje ) silnik po odpaleniu pracuje normalnie lecz po jakieś chwili pracy na wolnych obrotach silnik dostaje dziwnych drgań lekko go przegazuje na postoju i chwile jest ok po krótkiej chwili znów jest to samo dzieję się tak często zwłaszcza gdy zatrzymuje się na krzyżówce jest to trochę denerwujące dla mnie. Czasem zdarzy się też taki dzień że nie zrobi tak ani razu pracuje równo nie wiem już co mam robić wymieniłem już wężyki od przelewów wymieniłem również filter paliwa uszczelkę filtra bo myślałem że dostaje się gdzieś fałszywe powietrze ale nic to nie dało jeśli ktoś już miał podobny przypadek lub wie co to może być to bardzo proszę o pomoc. Zapomniałem jeszcze dodać że silnik nie dymi ani nie bierze oleju jedynie puści mały dymek jak się go przegazuje na postoju do 3000 obrotów. Czekam na waszą pomoc
  • #2
    CommonRail
    Level 27  
    Jakie obroty biegu jałowego?
  • #3
    Piter Mechanik
    Level 10  
    obroty biegu jałowego czyli chodzi o obroty na postoju tak ?? normalnie ma 870 - 875 gdy silnik zacznie przerywać to wskazówka na obrotomierzy zaczyna falować trudno stwierdzić ile ma na pewno poniżej 800
  • #4
    CommonRail
    Level 27  
    Sprawdź przelewy na wtryskiwaczach i wszystkie podciśnienia pod kątem sparciałych węży.
  • #5
    Piter Mechanik
    Level 10  
    właśnie to zrobiłem nawet tych wężyków nie sprawdzałem tylko od razu pojechałem i kupiłem nowe wymieniłem przelewy wszystkie wężyki co idą do pompy i do gruszki wszystkie nowe zbrojone do paliwa i zaraz założyłem nowe opaski i powiem ci ze zaraz po zrobieniu tego zrobiłem autkiem parę kilometrów i powiem ci że jest lepiej jak na razie nic się nie dzieje odpukać zobaczymy co będzie później jak auto ostygnie i ponownie się przejade
  • Helpful post
    #6
    CommonRail
    Level 27  
    Pompy LUCAS są wrażliwe na podciśnienia. Cały układ zasilania paliwem dobrze odpowietrzony? Nie ma bąbli powietrza?
  • #7
    Piter Mechanik
    Level 10  
    Tak cały układ jest odpowietrzony przynajmniej mam taką nadzieje bo żadnych bąbli w przezroczystych wężykach nie widać podaje ładnie paliwko bez żadnego powietrza mam nadzieje że wszystko będzie już ok zobaczymy co będzie jutro jak pojade w trase od rana
  • #8
    CommonRail
    Level 27  
    Inna opcja jest jeszcze peknieta membrana w gruszce. Jak zacznie falować na obrotach, podnieś maskę i obserwuj jej cięgło.
  • #9
    Piter Mechanik
    Level 10  
    ok sprawdzę to a można to ewentualnie wymontować tą gruszkę i zrobić układ bez gruszki i wtedy może sprawdzić co będzie się działo ??
  • #10
    CommonRail
    Level 27  
    Piter Mechanik wrote:
    zrobić układ bez gruszki

    Sam tak przerabiam, gdy klient tego chce, ale lepiej to doprowadzić do porządku. Narazie sprawdź, czy będzie chodzić, 80% tych awarii to wina wężyków.
  • #11
    Piter Mechanik
    Level 10  
    no i właśnie przed chwilką wróciłem z krótkiej przejażdżki tym autem i w jedną stronę było dobrze a w drodze powrotnej już było to samo co przedtem na każdej krzyżówce silnik przebierał troszkę przegazowałem na postoju chwilke ok po chwili znowu co mam robić dalej masz jeszcze jakieś pomysły co dalej
  • Helpful post
    #12
    CommonRail
    Level 27  
    Sprawdziłeś jak zachowuje się cięgło gruszki gdy faluje? Może być wiele rzeczy, wykończona pompa, przycinające sie wtryski, zapchany wydech.
  • #13
    Piter Mechanik
    Level 10  
    z gruszką nic się nie dzieje podczas falowania obrotów kurde już nie wiem co z tym zrobić

    Dodano po 4 [minuty]:

    nie wiem czy coś by to dało jakbym wymienił końcówki wtryskiwaczy ??
    pisałeś coś jeszcze na temat zatkanego wydechu w tej meganie co mam jest jeszcze kat może to mieć coś z tym wspólnego ??
  • Helpful post
    #14
    CommonRail
    Level 27  
    Owszem, kat nak najbardziej może za to odpowiadać. wybij środek i zostaw samą puchę.
  • #15
    Piter Mechanik
    Level 10  
    ok tak zrobię i zobaczymy co wtedy
  • #16
    Piter Mechanik
    Level 10  
    wywaliłem kata i wstawiłem na sztukę rurkę cały czas to samo się dzieje co dalej
  • #17
    Piter Mechanik
    Level 10  
    problemem okazała się zatkana pompa oleju