Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.7D 94r blokada zapłonu

łysy37 21 Kwi 2005 23:50 4158 15
  • #1 21 Kwi 2005 23:50
    łysy37
    Poziom 14  

    Pytanie do fachowców,gdzie najlepiej zrobić.

  • #2 22 Kwi 2005 15:33
    jg11
    Poziom 20  

    Rozłącz przewód czarno/żółty elektrozaworu pompy paliwa lub przewód czerwono/czarny idący do złącza konektorowego zapłonu(stacyjki). POZDRAWIAM.

  • #3 23 Kwi 2005 22:26
    Maniek24
    Poziom 16  

    jeśli nie chcesz pozbyć się auta to dobrze radze zamontuj zawór paliwa .Na zwykłego dizla nie ma innego skutecznego sposbu .Każdy wie ze wystarczy tylko podać (+) z klemy do zaworu pompy po otwarciu maski wszystko jest na wieszku 5-sek i auto pracuje.Oczywiście przy zaworze paliwa też rozetni zasilanie pompy wtedy napewno jej nie zapowietrzysz a to jest uciązliwe.

  • #4 28 Lis 2006 19:27
    damkoz
    Poziom 19  

    Mam pytanie co do odcięcia paliwa, problem dotyczy astryF z 97r (model 98 ) silnik 1.7TD oplowski (nie isuzu) chodzi mi o to ze u mnie do pompy ida 3 przewody i wszystkie przy złączu czarne, nie sprawdziłem w głębi instalacji ale podejrzewam ze tam zmieniają kolor i jeden z nich zmienia się na zołtoczarny. ale chodzi mi o to czy tem przewód zasilający elektrozawór pompy (chyba żółto czarny) wchodzi do kabiny, i czy mozna go gdzieś w kabionie odciać czy też trzeba wychodzić z dwoma kablami od immo pod maskę?

  • #5 28 Lis 2006 21:26
    xwit
    Poziom 33  

    A nie może być plus po zapłonie?

  • #6 28 Lis 2006 21:40
    damkoz
    Poziom 19  

    Myślałem nad tym ale jakoś tak nie mam 100% pewności czy przekaźnik w alarmie wytrzyma (podobno jest chyba do 25A) ale jego wygląd nie pozwala zbytnio mu zaufać.
    Chciałem założyć dodatkowy elektrozawór ale gdzieś na forum wyczytałem że coś tam się psuje w pompie i może się zapowoietrzyć.

  • #10 28 Lis 2006 21:51
    damkoz
    Poziom 19  

    Cytat:
    w oplach na plusie po zapłonie w warunkach zimowych{max.obciążenie} na czarnym po stacyjce nie chodzi więcej niż kilkanaście amper.

    Nie mierzyłem, choć przez ten przewód idzie chyba dmuchawa wycieraczki światła stopu kierunki cofania ogrzewanie szyby tak więc może być troche więcej. Nigdy nie mierzyłem tylko tak zakładam choć w sumie tam są 2 plusy po stacyjce jedne zanikający drugi nie. Zresztę ten przewód ma taką grubosć prawie jak główny prądowy do rozrusznika ;-)

  • #12 28 Lis 2006 21:52
    xwit
    Poziom 33  

    Ja zawsze tnę plusa i jeszcze nie miałem reklamacji.Nie zawsze wygląd świadczy o możliwościach.SEO ma 15 A i jeszcze nigdy nie padł.A 25 A to człowieku uuuu.Starczy na bank.

  • #13 28 Lis 2006 21:54
    renqien
    Poziom 32  

    W Ampio i Seo siedzą te same przekaźniki tylko Seo opisuje ciągły prąd, a Ampio maksymalny.

  • #14 28 Lis 2006 22:02
    damkoz
    Poziom 19  

    Jeśli chodzi o sam przekaźnik to to nie problem bo można go zawsze zdublować powiedzmy takim na 30A ciągłego obciążenia i będzie to śmigać. Ale Ampio ma immobiliser aktywny czyli rozłącza obwód dopiero po podaniu plusa z zapłonu. I w momencie przekręcenia kluczyka gdy immo jest w trybie blokowania przez mały ułamek sekundy przekaźnik puszcza impuls prądu. Można tu gdybać czy to zdrowe czy nie dla osprzętu ale szczerze mówiąc denerwujący w odcinaniach plusa po stacyjce jest brak kontrolek.
    Niby to nic w poprzednim samochodzi się przyzwyczaiłem i wiem że z punktu widzenia montażysty + po stacyjce jest najpraktyczniejszym rozwiązaniem i często go odcinam ale szykując auto dla siebie chcem zrobić to jak najlepiej i jak najmądrzej.

  • #15 28 Lis 2006 22:14
    norbert.s.

    VIP Zasłużony dla elektroda

    [quote="damkoz"]

    Cytat:

    Nie mierzyłem, choć przez ten przewód idzie chyba dmuchawa wycieraczki światła stopu kierunki cofania ogrzewanie szyby tak więc może być troche więcej. Nigdy nie mierzyłem tylko tak zakładam choć w sumie tam są 2 plusy po stacyjce jedne zanikający drugi nie. Zresztę ten przewód ma taką grubosć prawie jak główny prądowy do rozrusznika ;-)
    - ten przewód nie zasila bezpośrednio obwodów,które wymieniłeś,ale zasila układy sterujące i przekaźnikowe,a o tych prądach piszę dlatego,że kiedyś montowałem alarm do omegi b i chwilę po montażu facet wrócił,że niby coś mu pop.....my z instalacją,bo przejechał kawałek i zgasły mu światła i coś tam jeszcze,okazało się,że na zabezpieczeniu plusa po stacyjce miał bezpiecznik 10A,włożyłem tam 15A i więcej faceta nie widziałem,a że było to zimą i wieczorem,dlatego piszę,że raczej nie ma tam większego prądu niż trochę ponad 10A,co prawda była to benzyna i inny model,ale nie powinno być chyba znacznych różnic,w ostateczności wepnij w szereg amperomierz,załącz wszystko co się da i prawda pokaże się na cyferblacie :D.

  • #16 08 Lut 2007 00:30
    damkoz
    Poziom 19  

    Witam po przerwie, niemiałem czasu grzebać przy aucie ale podejrzałem coś innego, otóż przy pompie jednak elektrozawór jest w zupełnie innym miejscu niż się spodziewałem a poza nim od góry jest sobie takie czarne plastikowe coś z 3 czarnymi przewodami. Pudełko przykręcone do pompy jest wielkości pudełka zapałek. Mam wrażenie ze to jest jakiś układ wykonawczy od fabrycznego immo. Może mi ktoś powiedzieć czy mam rację czy się mylę? i co jest bezpieczniejsze odciecie elektrozaworu pompy czy po stacyjce?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME