Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Delikatne drgania kierownicy przy hamowaniu Nissan Primera P12

Adzik76 04 Lip 2014 19:08 3414 13
  • #1 04 Lip 2014 19:08
    Adzik76
    Poziom 6  

    Witam.
    W mojej Primerce po wymianie tarcz i klocków przy gwałtownym wciśnięciu pedału hamulca delikatnie zadrży kierownica ale tylko przez krótką chwilę.
    Później w dalszym etapie hamowania jest wszystko ok.
    Jak hamuję delikatnie np. dojeżdżając do świateł wszystko jest ok. Nic nie drży i nie ściąga.
    Co to może być?
    Może jakieś luzy w zawieszeniu?
    Dodam, że przy wymianie tarcz i klocków nic nie czyściłem.

    0 13
  • #3 04 Lip 2014 22:48
    Adzik76
    Poziom 6  

    Ok. Tak też myślałem. Jutro rozbieram zaciski i czyszczę prowadnice , bo słyszałem , że mają one duże znaczenie . Dziękuję za informację i dam znać jak tylko uda mi się to naprawić.

    0
  • #4 05 Lip 2014 03:26
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Masz piasty czyścić, Kolega wyżej dokładnie napisał.

    0
  • #5 06 Lip 2014 00:16
    Adzik76
    Poziom 6  

    Dzisiaj wyczyściłem piasty jak i dociski klocków oraz jarzmo i dalej to samo. W tygodniu sprawdzę jeszcze u diagnosty zawieszenie z przodu oraz rozkład siły hamowania. Mogą być zapowietrzone hamulce?

    0
  • #6 06 Lip 2014 02:05
    DriverMSG
    Admin grupy komputery

    Adzik76 napisał:
    Mogą być zapowietrzone hamulce?
    Nie bardzo rozumiem sens tego pytania...
    Pytasz, czy mogą, czy można dopuścić samochód do ruchu z zapowietrzonym układem hamulcowym? Odpowiedź brzmi - Nie.
    Pytasz, czy mogą, mając na myśli, czy mogły się zapowietrzyć? Odpowiedź brzmi - Tak.
    Na domiar złego, płyn hamulcowy podlega regularnej wymianie (podobnie jak olej w silniku) - wszytko powinno być opisanie w instrukcji pojazdu.

    Osobiście wątpię w to, że lekko zapowietrzony układ mógłby doprowadzić do drgania kierownicy, ale i nie wykluczam takiej przyczyny.

    Ponad to, do sprawdzenia:
    Ogumienie, wyważenie kół, zawieszenie, łożyska kół, układ kierowniczy i jego wspomaganie.

    Nie zapomnij też, że działanie nowych hamulców uzyska pełną sprawność dopiero po jakimś czasie, po dotarciu.

    0
  • #7 06 Lip 2014 20:53
    gebels1973
    Poziom 15  

    Jeżeli była tylko wymiana na nowe tarcze i klocki wszystko oczyszczone itd proponuję wizytę aby wyważyć koła

    Dodano po 1 [minuty]:

    DriverMSG napisał:
    Nie zapomnij też, że działanie nowych hamulców uzyska pełną sprawność dopiero po jakimś czasie, po dotarciu


    tu chodzi raczej o skuteczność niż drżenie :)

    0
  • #8 06 Lip 2014 21:02
    Adzik76
    Poziom 6  

    Nie, nie pytam czy mogą dopuścić auto do ruchu z zapowietrzonymi hamulcami.Pytałem, czy może mieć to wpływ na delikatne drżenie kierownicy TYLKO PRZY GWAŁTOWNYM WCIŚNIĘCIU PEDAŁU HAMULCA I TO W PIERWSZEJ FAZIE HAMOWANIA, bo później tego drgania już nie ma. Opony nie maja tu nic do tego , wyważenie kół też , ponieważ kierownica drżałaby przez cały czas.Natomiast biorę pod uwagę zawieszenie jak i układ kierowniczy , ale mam nadzieję, że wyjdzie coś na stacji diagnostycznej. Tarcze i klocki wymieniałem około 1000km temu i na początku tego problemu nie było.Mam delikatny luz na maglownicy , ale to raczej nie jest przyczyną.

    0
  • #9 06 Lip 2014 21:09
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Adzik76 napisał:
    Tarcze i klocki wymieniałem około 1000km temu
    Jak tarcze z dolnej półki, to już są krzywe. Wystarczyła kałuża a i nie pomogło zamontowanie na nieoczyszczone piasty.

    0
  • #10 06 Lip 2014 21:12
    gebels1973
    Poziom 15  

    Pawel wawa napisał:
    Jak tarcze z dolnej półki, to już są krzywe. Wystarczyła kałuża a i nie pomogło zamontowanie na nieoczyszczone piasty.


    Kolega ma 100% racji

    0
  • #11 06 Lip 2014 21:35
    Adzik76
    Poziom 6  

    Tarcze i klocki ATE ( 600 zl kpl ) to chyba nie jest dolna półka ?! Proszę czytać uważnie mój post. Jadąc nawet 140 km/h gdy wcisnę hamulec normalnie ( nie awaryjnie ) to nie ma żadnych drgań ani nie ściąga w żadną stronę. Dopiero gdy wcisnę hamulec gwałtownie obojętnie przy jakiej prędkości czy to 30 km/h czy 130 km/h to zadrży mi kierownica i dalej spokój. Dodam jeszcze , że przy tym zadrżeniu kierownicy słyszałem dzisiaj także jakieś puknięcie w zawieszeniu.

    0
  • #12 06 Lip 2014 21:40
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czytamy uważnie. Proponuję pojechać na szarpaki, zobaczyć co się dzieje przy przesuwaniu kół, przód tył. Dotyczy to obu osi!

    0
  • #13 06 Lip 2014 21:43
    Adzik76
    Poziom 6  

    Konkretna podpowiedź . Dziękuję. Jutro to zrobię.

    0
  • #14 03 Sie 2014 21:32
    Adzik76
    Poziom 6  

    Witam. Długo nie pisałem, byłem na długim urlopie. Udało mi się naprawić drgania. Kupiłem zestaw naprawczy do tłoczków i płyn hamulcowy . Tłoczek z prawej strony był "zasyfiały" , po wyczyszczeniu i wymianie płynu hamulcowego moje problemy znikły . Dziękuję wszystkim za pomoc. Zamykam temat.

    1