Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 4 2003r. - Świecąca kontrolka ESP błąd 1542 ,493

04 Jul 2014 20:24 34071 24
  • Level 10  
    Szukałem wszędzie i nie znalazłem nigdzie takiego tematu a jak temat był to nikt nie udzielił odpowiedzi.


    Problem polega na tym że z dnia na dzień zaświeciła się kontrolka ESP .Nieraz przez cały tydzień nie gaśnie wcale a nieraz zgaśnie ale po ruszeniu z miejsca zaświeca się,VAG łączy się na krótko z ABS-em i wyskakuje błąd 1542 czujnik obrotu samochodu G 202 zwarcie do innego wyjścia błąd sporadyczny i drugi błąd 493 nieznany kod błędu uszkodzenie.Po wykasowaniu błędów nieraz zgaśnie kontrolka a błąd dalej się pojawia 493 i po paru minutach kontrolka się zaświeca i jak się zaświeci to dalej jest tylko ten jeden błąd.następnego dnia znowu pokazuje te 2 błędy i po wykasowaniu kontrolka nie gaśnie i z tym jednym błędem 493 jest tak samo jak wcześniej.parę dni kompa nie podłączałem kontrolka się świeciła cały czas a wieczorem nie świeciła i po odpaleniu również ESP na włącznik normalnie reagował włączał się i wyłączał przy skręcie kierownicy w jedną i w drugą stronę również nie świeciła naciskanie na hamulec również się nie zaświeciła,natomiast jak tylko ruszyło się troszkę z miejsca od razu się zaświeciła.i dzisiaj również raz świeciła cały czas a raz jak się stanęło i po jakimś czasie odpaliło auto to nie świeciła a jak tylko się ruszy to się zaświeca.ABS działa normalnie.Tylko problem jest z tą jedną kontrolką.Może miał już ktoś taki problem i rozwiązał go sam ,lub ktoś inny kto może pomóc proszę o odpowiedź.
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 12  
    któryś z czujników abs daje w dupe. Czujnik powinien mieć około 1300 Ohm. Wejdź w wartośći i zobacz czy wszystkie tak samo podawaja prędkość
  • Level 10  
    Też tak myślałem ale to dziwne że ABS działa i nie pokazuje błędów czujnika ABS
  • Level 25  
    Czujnik przyspieszenia bocznego bodajże. Temat stary jak golf.
    Znajduje sie pod kierownicą taka mała kostka.
  • Level 10  
    Golf stary ,ale naprawić też trzeba, jak i temat ale nikt nie udzielił jak na razie dokładniej odpowiedzi przez tyle lat a wada dalej się zdarza. czujnik jest pod kierownicą o numerze 1J0 907 655 A .ale w tym czujniku nic niepokojącego nie zauważyłem .Kupić drugi to też nie jest pewne że się kupi dobry .parę osób sprzedaje to pisze że u nich ten czujnik nie rozwiązał przyczyny inna usterka, a koszta są .szrot brak możliwości z braku czasu.podmianki nie mam możliwości zrobić bo ze znajomych nikt nie ma .
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Najpierw wiązkę sobie sprawdź. Prześwietl i pomierz na zwarcia. A czujnik zakładaj nowy, będzie pewny.
  • Level 25  
    Tak tylko trzeba go otworzyć :-)
    Ja to rozpuszczam.
  • Level 10  
    Wiem że nowe będzie pewne ale koszt duży i nie ma pewności że to on bo jak błąd się wykasuje 1542 to od razu ten błąd sienie pojawia a kontrolka świeci.A w którym miejscu najczęściej ta instalacja lubi się psuć.
    Z otwarciem tego czujnika nie ma problemu ponieważ ma 4 śrubki i się rozkręca ,w starszych modelach był ten co się układ lutowało ,a w tym pod lupą nie zauważyłem nic niepokojącego.
  • Moderator of Cars
    WjacekW1 wrote:
    jak błąd się wykasuje 1542 to od razu ten błąd sienie pojawia a kontrolka świeci.


    To akurat jest proste, ESP w trybie nauczania po kasowaniu błędów z czujnikiem kąta skrętu czy przyspieszenia bocznego\wzdłużnego, po rozpoczęciu jazdy oczekuje na sygnał z czujników aby zacząć poprawnie działać, lecz tego sygnału nie otrzymuje i wtedy dopiero zgłasza błąd czujnika...
  • Level 10  
    To obstawiasz że jest czujnik ABS walnięty.Ale po wykasowaniu tych błędów i ponownym odczycie jest nadal błąd 493 bez ruszania się z miejsca. i jak się da do przodu i do tyłu też tylko pozostaje ten błąd dopiero po dłuższej jeździe pokazuje ten drugi błąd 1542.A jak myślicie tym VCDS da się więcej coś dowiedzieć sprawdzić bo zastanawiam się nad kupnem.
  • Moderator of Cars
    Nie, przecież piszesz ze ABS działa, masz problem z czujnikami od ESP, najpewniej tym pod kierownicą, ewentualnie z jego okablowaniem.
  • Level 10  
    Tak działa ABS na śliskim był próbowany .to mówisz na 99% jest wina tego czujnika co podałem wyżej numer.
  • Level 10  
    Bo lepiej zapytać parę osób niż wydać nie potrzebnie Kasę.
  • Level 10  
    Dzisiaj się wydarzyła dziwna sprawa jak nigdy dotąd na środku ronda golf zgasł i zaczęło nim szarpać tak jakby się rozrząd urwał i przy próbie odpalenia stacyjką za pierwszym razem tak samo szarpał .dopiero jak się zatrzymałem odpalił normalnie, kontrolka esp zgasła ujechałem parę metrów zaczęło szarpać tak jak by koła przednie hamowały same na zmianę i kontrolka się esp zaświeciła i wszystko wróciło jak wcześniej.Na początku VAG nie chciał się połączyć z ABS ale za którąś próbą połączył się tak jak wcześniej i pokazał te same błędy 2 co w temacie .W silniku zero błędów.A może to wina pompy ABS ESP,a raczej sterownika pompy .
  • User removed account  
  • Moderator of Cars
    Coś w kablach nie tak.

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Coś w kablach nie tak.
  • User removed account  
  • Moderator of Cars
    PAWCIA30 wrote:
    a ja jednak bym sprawdziła geometrię,bo przy złych ustawieniach głupieje czujnik skrętu i zarzucania


    WjacekW1 wrote:
    Problem polega na tym że z dnia na dzień zaświeciła się kontrolka ESP


    Z dnia na dzień geometrią sie nie przestawia.
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 10  
    Geometria na pewno nie bo po krawężnikach nikt nie jeździ opony równomiernie zużywają się a tygodniowo troszkę km się robi.Spróbuję kupić i zmienić ten czujnik G 202..Gdyby nie TUV w tym miesiącu to nic by nie było szukane na szybko, na spokojnie kiedyś by się po szperało i wadę by się wykryło a tak auto jest na co dzień potrzebne i nie ma czasu na szperanie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Sprawdzę może jutro kable za radiem bo może od radia się te od włącznika co idą przegrzały i robią zwarcie.A oni pewnie gdzieś za radiem idą mam rację czy nie.

    Dodano po 28 [minuty]:

    A może ktoś ma schemat instalacji esp i może podrzucić.
  • Level 10  
    Dziwna sprawa.W sobotę rozgrzebałem instalację i przy ruszaniu kablami raz błąd pokazywało a nieraz żadnego błędu nie było kontrolka nie świeciła nawet przy jeździe. instalacja wygląda na nie uszkodzoną żadnych przetarć,zgrzanych przewodów nie zauważyłem a przy ruszaniu kablami błąd znikał nie ważne w którym miejscu się ruszyło .przy g 202 czy przy bezpiecznikach .raz znikał i pojawiał się czasami wcale nie znikał lub wcale się nie pojawiał.a dokładnie nie dało się ustalić miejsca .dzisiaj zmieniłem 1J0 907 655 A czyli g 202 i wszystko działa poprawnie .jazda próbna wykonana i zero błędów zobaczymy czy tak pozostanie .