Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Awaria silnika mazda 6 2.0 diesel 121 km

stalone M6 04 Lip 2014 22:25 5313 12
  • #1 04 Lip 2014 22:25
    stalone M6
    Poziom 5  

    POMOCY! Witam wszystkich użytkowników mazdy. Jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 diesel z 2002 roku, ostatnio zdarzyło się coś dziwnego z moją MADZIĄ. Podczas jazdy samochód zaczął mi szarpać i zgasł, po ponownym odpaleniu wydobywają się niepokojące odgłosy piszczenia i stukania w górnej części silnika. Sprawdziłem rozrząd, ciśnienie oleju w silniku, smok zdjąłem pokrywkę zaworów sprawdziłem podkładki pod wtryskami i wszystko jest oki a silnik dalej popiskuje i stuka, nie wiem o co chodzi, proszę o pomoc... :cry:

    1 12
  • #2 05 Lip 2014 11:27
    CommonRail
    Poziom 27  

    Mazda 6 w dieslu i problemy? Kto by pomyslał :D

    Jakiego typu stukanie? Metaliczne, głuche, zaraz po odpaleniu, po nagrzaniu, Częstotliwość stuków wzrasta wraz z obrotami? Diagnostyka była?

    0
  • #3 05 Lip 2014 13:32
    stalone M6
    Poziom 5  

    Wiem, że to jest awaryjny silnik, jeżdżę nią 3 lata, zrobiłem 70 tyś km jak dotąd nie sprawiała większych kłopotów. Oczywiście dbałem jak należy, wymiana podkładek pod wtryskami co 20 tyś km, wymiana oleju co 10 tyś km, sprawdzanie smoku w misce olejowej, wszystko gra, ciśnienie oleju 3.5 bara, kompresja ok. stukanie jest metaliczne jakby zawory stukały o tłoki, dodatkowo piszczenie jakby wałka rozrządu na 3 i 4 tłoku, zarówno na zimnym silniku jak i na ciepłym wprost proporcjonalnie do obrotów, ale tylko do 2500 obrotów, później stukanie jest rzadsze. Wałek rozrządu nie jest zatarty ( może się przyciera) pracownicy warsztatu nie wiedzą co jest, w tej chwili stawiają na zepsute wtryskiwacze ale mazda nie kopci czarnym dymem.....

    2
  • Pomocny post
    #4 05 Lip 2014 13:40
    andrzej20001
    Poziom 42  

    W Focusie tddi miałem taki stuk i były felerne rowkowane zawijasami tulejki na korbowodach. Szlifierz założył normalne z dziurką na smarowanie i igła.Też podmieniałem wtryski cuda na kiju a tam...

    1
  • #5 05 Lip 2014 13:57
    stalone M6
    Poziom 5  

    andrzej20001 Też wpadłem na pomysł podmiany wtrysków, w tej chwili je podmieniają, ale niepokoi mnie te popiskiwanie na wałku rozrządu, u ciebie też był taki dźwięk?

    -1
  • #6 05 Lip 2014 15:10
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Nie piszczało nic. Tylko metaliczne puk puk w rytm silnika. Na jednym cylindrze tulejka już się prawie rozpadła na pozostalych były popękane. Po zmianie cisza.

    0
  • Pomocny post
    #7 05 Lip 2014 15:11
    CommonRail
    Poziom 27  

    stalone M6 napisał:
    niepokoi mnie te popiskiwanie na wałku rozrządu,

    Piszczenie wałka, ma zawsze tylko jeden koniec. Sprawdź drożność magistrali olejowej w głowicy.

    1
  • #8 05 Lip 2014 15:31
    stalone M6
    Poziom 5  

    CommonRail Dzięki za podpowiedź. Biorę pod uwagę, że obróciła się któraś panewka, może tak być?

    Jak już będzie dokładnie wiadomo co się stało opiszę wszystko:)

    0
  • #9 05 Lip 2014 15:57
    CommonRail
    Poziom 27  

    Nie. Mówisz, że stukanie jest rzadsze powyżej 2500 obr. Panewka wydawała by dzwiek jakbyś uderzał młotem w ścianę. Obstawiam podkładki, skoro stuka na 3 i 4 garze. Niech sprawdzą ciśnienie oleju w głowicy i podkładki regulacyjne na 3 i 4 garze.

    1
  • #10 05 Lip 2014 17:48
    stalone M6
    Poziom 5  

    CommonRail dobre spostrzeżenie, zapytam się czy to robili. Jak się czegoś dowiem, dam znać.
    Pozdrawiam

    -1
  • #11 25 Sie 2014 22:38
    stalone M6
    Poziom 5  

    Witam. Okazało się, że moja madzia zatarła się na 4 cylindrze, a powodem były " kończące się panewki ", były cienkie jak papier, jedna panewka skruszyła się co spowodowało takie zatarcie, że wał nie nadawał się nawet na 3 szlif, przy okazji uszkodziły się zawory na tym felernym 4 cylindrze ( do tej pory nie wiem jakim cudem mogły się uszkodzić). Koszty naprawy były niemałe ( 6 tyś. zł. ) oczywiście zakupiłem używany nominalny wał i korbowód - nowy wał kosztuje w granicach 3 tys.
    Mam pytanie, czy takie zużycie panewek jest spowodowane zawelaniem silnika niewłaściwym olejem ? Odkąd mam mazdę używam oleju valvoline maxlife 10w40. A może to było zaniedbanie poprzedniego właściciela ?

    -1
  • #13 03 Kwi 2016 15:23
    stalone M6
    Poziom 5  

    Te silniki mazdy są specyficzne, trzeba pamiętać o podkładkach pod wtryskami bo od tego się wszystko zaczyna. Silniki RF5c mają wadę - przepuszczające podkładki pod wtryskami - jak sprawdzić czy w waszych mazdach podkładki przepuszczają? To proste, wystarczy tylko odkręcić korek od oleju na włączonym silniku, jeśli czuć spaliny czy nawet robi się komin (bo o takich przypadkach też słyszałem) trzeba niezwłocznie wymienić podkładki, odkręcić miskę olejową i wyczyścić smok ssący. Zaniedbanie takiego "drobiazgu" powoduje osadzanie się spalin w bloku silnika, zapchanie smoka, a w konsekwencji zatarcie silnika. Tak jak to było w moim przypadku. Remont tego silnika do tanich nie należy, ja zapłaciłem około 8k z nowym wałem, panewkami kołem dwumasowym ( bo już było na dobiciu).
    Tak jest commonRail do tego silnika leje się 5W30. Po remoncie leję tylko taki i co jakiś czas sprawdzam czy sie nie dymi spod korka. Minęły już 2 lata po remoncie silnika, zrobiłem nim 50kkm i wydaje mi się że już czas na wymianę podkładek.

    1