Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Quad 110 - Brak prądu, nie odpala

tomek458 05 Lip 2014 12:07 5667 8
  • #1 05 Lip 2014 12:07
    tomek458
    Poziom 8  

    Witam,

    Mam problem z moim quadem. Mianowicie nie chce on odpalać. W ogóle nie kręci rozrusznikiem, po przekręceniu stacyjki nie świecą się nawet światła. Po podłączeniu rozrusznika na krótko silnik kręci, ale brak iskry. Co może być tego przyczyną?

    0 8
  • #2 05 Lip 2014 12:20
    olekt2002
    Poziom 28  

    Sprawdziłeś stan klem na akumulatorze? Połączenia masy, do sprawdzenia stacyjka, kostka stacyjki, itd. Elementarne sprawy.

    0
  • #3 05 Lip 2014 16:08
    tomek458
    Poziom 8  

    Stacyjka sprawdzona jest ok.

    2
  • #4 06 Lip 2014 09:23
    denis lubie
    Poziom 9  

    Nie kręci rozrusznika na przycisk ponieważ elektromagnes jest zepsuty lub przycisk.
    Najpierw musiałbyś sprawdzić takie rzeczy :
    1.Iskrownik.
    2.Cewka zapłonowa.
    3.Kable i kostki.
    4.Masa.
    5.Świeca.
    6.Moduł zapłonowy.
    Sprawdź bo jak dalej nie będzie iskry to nie wiem.
    Jak to sprawdzić :

    -Moduł zapłonowy-miernik ustawiamy na ACV20.Odłączyć przewód żółto-czarny lub (pomarańczowy) od cewki wysokiego napięcia jeden przewód miernika włożyć do wsuwki przewodu żółto-czarnego, drugi do masy, włączyć stacyjkę i kręcimy krótko rozrusznikiem, na mierniku ukaże się w sposób pulsujący wartość w granicach 14-16V – moduł jest OK., brak iskry, oznacza że przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki wysokiego napięcia.

    Cewka zapłonowa-której sprawdzenie za pomocą miernika uniwersalnego sprowadza się do ustalenia rezystancji uzwojenia pierwotnego i wtórnego.

    Pierwotne – miernik ustawiamy na 200 Ω.
    Jeden przewód miernika do (+) cewki, drugi do masy – wartość ok. 03,2 Ω;

    Wtórne – miernik ustawiamy na 20 K
    Jeden przewód miernika do środka fajki lub bezpośrednio do przewodu, drugi do masy – wartość ok. 4.04 Ω. brak jakichkolwiek wskazań ( obojętnie, na pierwotnym lub na wtórnym) oznacza że cewka jest do wymiany.

    Jeżeli podczas sprawdzania modułu zapłonowego miernik nie pokazuje żadnych wartości a cewka wysokiego napięcia po sprawdzeniu (jak wyżej) jest sprawna, przechodzimy do następnego pomiaru mianowicie do sprawdzenia cewki zasilania kondensatora (prądowej) która znajduje się w statorze.

    Cewka prądowa- miernik, ustawienie na 200 Ω .

    Przewód najczęściej czerwono – czarny do masy – wartości ok. 354 – 421 Ω – cewka jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza cewka do wymiany, należy sprawdzić impulsator.

    Impulsator- miernik, ustawienie na 200 Ω .

    Do przewodu niebieskiego lub niebiesko/żółtego albo niebiesko/białego w gnieździe wiązki elektrycznej która łączy się z modułem wsuwamy przewód czerwony miernika – (przewód czarny miernika) wsuwamy do przewodu biało/zielonego lub zielonego (masa), wartości ok. 104 – 152 Ω – impulsator jest OK., brak jakichkolwiek wskazań oznacza impulsator do wymiany.

    0
  • #5 06 Lip 2014 12:57
    tomek458
    Poziom 8  

    Dobra, problem zażegnany. Dziękuję za pomoc.

    0
  • #6 06 Lip 2014 14:12
    olekt2002
    Poziom 28  

    tomek458 napisał:
    Dobra, problem zażegnany. Dziękuję za pomoc.

    Może podzieliłbyś się na Forum, w jaki sposób poradziłeś sobie?

    0
  • #7 06 Lip 2014 14:53
    denis lubie
    Poziom 9  

    No właśnie ?

    0
  • #8 06 Lip 2014 17:43
    tomek458
    Poziom 8  

    Winny okazał się stycznik rozrusznika.

    0
  • #9 06 Lip 2014 22:35
    denis lubie
    Poziom 9  

    Aha no to dobrze że się udało naprawić. :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów