Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TD-W8968 - Print server nie działa

11111olo 05 Lip 2014 17:17 2049 17
  • #1 05 Lip 2014 17:17
    11111olo
    Poziom 43  

    Witam

    Router jak w temacie. System win7 x64.Router ma wgrany najnowszy firmware. Drukarka podpięta do portu USB w routerze jest widziana w programie TP-LINK USB Printer Controller. Nie chce się zainstalować sterownik a jak za którymś razem się to uda (wiem że to brzmi dziwnie ale tak jest) to i tak nie chce się nic drukować.
    Drukarka jest sprawna bo po podpięciu bezpośrednio do komputera drukuje bez problemu.

    0 17
  • #2 05 Lip 2014 17:24
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Zainstaluj ją jako drukarkę sieciową.
    Można jeszcze zainstalować sterownik z Windows Update z panelu instalacyjnego sterownika przy jego wyborze (może wyszukiwanie sterownika trwać nawet i 10 minut).

    0
  • Pomocny post
    #3 05 Lip 2014 17:29
    CHACA
    Poziom 43  

    Oprogramowanie w routerze masz aktualne?

    0
  • #4 05 Lip 2014 21:42
    11111olo
    Poziom 43  

    Drukarka sieciowa nie działa. Próbowałem tego nawet na win xp i tam też nie działało. Ogólnie ten program jak i proces instalacji jest bardzo niedorobiony i do końca nie wiem jak to kiedyś robiłem.


    ********************

    Już wiem jak to zrobić.

    Instalujemy program TP-LINK USB ze strony producenta. Po włączeniu go instalujemy dowolną drukarkę na inny port niż dostępne (LPT1 itp.) Może się nazywać aaa.
    W programie TP-LINK USB klikamy autoconnect i wybieramy z listy tą dopiero co zainstalowaną drukarkę. To jeszcze nie koniec bo dalej nie jest zainstalowana drukarka na której będziemy drukować. Wybieramy cokolwiek do drukowania i próbujemy drukować. Wyskoczy okienko że znaleziono drukarkę! Teraz dopiero instalujemy właściwą drukarkę, w programie TP-LINK USB usuwamy drukarkę i jeszcze raz wybieramy tą właściwą.

    Teraz najlepsze. Udało mi się wydrukować jedną stronę po czym drukować się nie da. Nie jest to wina drukarki a TP-LINKa.

    *********************

    Totalna porażka. Drukarka jest gotowa - czyli da się drukować. Drukuję i albo wyskakuje błąd albo wstrzymana. Przesiadka na win7 to pasmo porażek.
    Sterowniki są dobre bo bezpośrednio podłączona działa. Print serwer musi być bo nie ma gdzie postawić tej drukarki, a 20x dziennie przenosić ją w te i we wte to nieporozumienie.

    To prawda że nowe jest wrogiem dobrego.

    Będę pisał do tp-linka niech coś z tym zrobi. To nie wina drukarki bo bez problemu przez około rok działała pod win xp.

    Dodano po 4 [godziny] 5 [minuty]:

    CHACA napisał:
    Oprogramowanie w routerze masz aktualne?


    Cytuję samego siebie.

    Cytat:
    Router ma wgrany najnowszy firmware

    0
  • Pomocny post
    #5 10 Lip 2014 21:36
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    Telefon:
    +48 (0) 801 080 618
    +48 22 360 63 63 (z telefonów komórkowych)

    E-mail:
    support.pl(malpa)tp-link.com

    Opłata:
    W zależności od stawek operatorów

    Godziny pracy:
    Od poniedziałku do piątku w godz.: 9:00-17:00

    Jeżeli to rzeczywiście problem z firmware-em to proszę zgłosić problem aby można było liczyć na rozwiązanie. Nie mam tego routera u siebie więc trudno mi coś powiedzieć.

    0
  • #6 10 Lip 2014 21:43
    11111olo
    Poziom 43  

    Już dzwoniłem, porozmawiałem ze 20 minut i skończyło się na tym że trzeba mieć kompatybilną drukarkę. To dopiero niezła bzdura. Drukarka jest widziana przez programik TPLINK USB ale po wydrukowaniu za pierwszym razem działa a potem się zamula i tyle jest drukowania. Jakoś nie wierzę że przez prawie 2 lata wszystkim to działało na systemach 64bit. Oczywiście na xp 32bit wszystko działa więc to nie problem z rzekomą kompatybilnością a jedynie lenistwo programistów z tp link.

    0
  • #7 10 Lip 2014 21:45
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    11111olo napisał:
    wszystko działa więc to nie problem z rzekomą kompatybilnością a jedynie lenistwo programistów z tp link

    Niestety na to bezpośredniego wpływu nie mamy ale każde zgłoszenie w jakiś sposób przyspiesza te prace.

    0
  • #8 10 Lip 2014 21:53
    11111olo
    Poziom 43  

    Tylko że nie będę czekał aż "wasza wysokość" tplink porządnie napisze oprogramowanie. Ciągłe przenoszenie ciężkiej drukarki już mnie znudziło :(

    0
  • #9 11 Lip 2014 00:20
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    To zmień na taki router, który da sobie radę z Twoją drukarką, skoro z Twojego wpisu wynika, że TP Link to g.....
    Albo kup drukarkę z RJ45, ja kupiłem HP 4050ND za 150 zł, po sieci "lata jak wariat".
    Możesz też kupić używkę printserwera.

    0
  • #10 11 Lip 2014 10:50
    11111olo
    Poziom 43  

    Tu nie chodzi że TP Link to g.... a o to że jest niby wsparcie producenta a w praktyce go nie ma. Pewnie że drukarka z RJ45 by rozwiązała problem ale jak bym taką miał to bym nie kupował tego routera tylko o połowę tańszy. Problemem jest też to że wymiana na drukarkę kolorową z RJ45 to nie taki mały wydatek, a kupowanie zajechanych drukarek nie ma sensu.
    Printserwer kosztuje tyle co cały router (albo prawie tyle) więc lepiej od razu kupić jedno urządzenie.

    0
  • #11 11 Lip 2014 11:37
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    11111olo napisał:
    Tu nie chodzi że TP Link to g.... a o to że jest niby wsparcie producenta a w praktyce go nie ma.

    Tu kolego trochę przesadzasz. Jeżeli go nie ma to z kim gadałeś przez telefon? Patrząc na poprawki i wydawania nowych firmware-ów też jest to robione a jakieś bug-i w oprogramowaniu zawsze się zdarzają nie tylko w tej firmie,

    0
  • #12 11 Lip 2014 13:09
    11111olo
    Poziom 43  

    Ostatnia poprawka oprogramowania jest z listopada 2012r. więc ciężko nazwać ja świeżą.

    0
  • #14 11 Lip 2014 15:47
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    11111olo napisał:
    Ostatnia poprawka oprogramowania jest z listopada 2012r. więc ciężko nazwać ja świeżą.

    Problemem jest też ludzie nie zgłaszają swoich problemów z urządzeniami o ile to rzeczywiście jest jakiś bug. Chyba nie pisałeś co to za model drukarki?

    0
  • #15 11 Lip 2014 17:04
    hiv_sick
    Poziom 22  

    Napisz jeszcze jakiego masz antywirusa/firewalla - może on blokuje dostęp do drukarki. Ostatnio miałem taki problem z Kaspersky End Point

    0
  • #16 11 Lip 2014 21:50
    11111olo
    Poziom 43  

    Mam Samsunga CLP-315 i wg tej tabeli win7 nie jest wspierany a jednak udało mi się coś wydrukować.
    jimasek to nie jakiś bug a lenistwo firmy TP Link.

    0
  • #17 11 Lip 2014 21:54
    jimasek
    Moderator - Sieci, Internet

    11111olo napisał:
    Mam Samsunga CLP-315 i wg tej tabeli win7 nie jest wspierany a jednak udało mi się coś wydrukować.

    No to o czym my mówimy. Oficjalnie drukarka nie jest wspierana.

    0
  • #18 11 Lip 2014 22:27
    11111olo
    Poziom 43  

    Oficjalnie tak a nieoficjalnie producent ma w d.... klientów. Po co poprawiać soft w rocznym routerze jak można kupic nowy!
    Tego nie da się rozwiązać. Zamykam.

    0