Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace IV czy Fiat Ulysse II do 15 tyś zł

tasek 05 Lip 2014 19:30 4611 6
  • #1 05 Lip 2014 19:30
    tasek
    Poziom 13  

    Witam wszystkich

    Przymierzam się do kupna Vana w kowcie do 15 tyś zł
    Interesuje mnie tylko i wyłącznie silnik benzynowy do którego założę nowy gaz.
    Kryteria moich poszukiwań: benzyna bez założonego LPG, bezwypadkowy, od osoby prywatnej Van w kwocie do 15 tys zł z rocznika powyżej 2000r

    Rozważałem Seata Alhambre 2.0 benzyna, VW Sharana 2.0, Forda od razu odpuściłem bo ponoć silniki Forda nie nadają się do LPG. Lecz ogólnie do 15 tyś ciężko wybrać ładny i zadbany egzemplarz grupy VW dlatego za namową kolegi zacząłem szukać Renault Espace IV 2.0 w benzynie i tu przypadkowo natknąłem sie na Fiata Ulysse.
    Teraz zastanawiam się co jest lepszym wyborem Fiat czy Renault? Fiatów Ulysse II jest bardzo mało, praktycznie od osób prywatnych i w benzynie znalazłem tylko jedno autko na portalu Otomoto natomiast espace IV jest dość sporo.
    Proszę zorientowanych w temacie o pomoc. Ogólnie Espace IV bardzo mi się podoba ale jak to zwykle bywa jest grupa ludzi którzy chwalą i Ci którzy pukają mi się po głowie. Ogólnie nie jestem lewy w mechanice i takie rzeczy jak zawieszenie, hamulce oleje i płyny wymieniam sobie sam. Espace cierpi na elektronikę której nie opanuje no ale w końcu nie sypie się to co miesiąc.

    Pozdrawiam

    0 6
  • #2 06 Lip 2014 00:14
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Ulysse II to brat citroena C8, lancii Phedry, i Peugeota 807. A wię jest tego dużo. Auta z suwanymi drzwiami, a espace otwierane i ta kontrowersyjna linia ( czytaj brzydka) kokpitu w espace.
    W tej budzie zaczyna to jeździć dopiero z silnikiem 2,0T. Najlepszy jest silnik nissana 3,5 V6.
    UW ulysse/C8/phedra/807 dobre sa silniki 2,0 16V , 2,2 16V . V6 3,0 jest niezły, ale będzie droższy w utrzymaniu niż 3,5L w espace.
    Jeśłi chcesz prawdziwego i trwałego vana zwróć uwagę na auta typu chevrolet venture/pontiac montana. Większa pojemnosc , ale ogromna trwałość silników i relatywnie niskie spalanie .

    0
  • #3 07 Lip 2014 13:05
    tasek
    Poziom 13  

    Kurcze Espace mi się podoba, deska faktycznie taka nijaka ale prze żałował bym. Czyli citroen C8 i Peugeot 807 również jest dobrym wyborem? gdybym nie znalazł ładnego Espace a trafił się c8 lub peugeot to śmiało można kupić? Jak jest z korozją w cytrynce i peugeocie?
    Z trójki Espace C8 i 807 które autko jest ciekawszym wyborem (awaryjność, koszty utrzymania)
    Czy w 2.0 benzynie te silniki mają dwumasę ?

    Dodano po 4 [godziny] 24 [minuty]:

    Jedyne co się na razie dowiedziałem to to że Peugeot ma droższe zawieszenie z przodu. Wahacze występują jako całość ze sworzniem i kosztuje dobry TRW ok 400zł a w espace sworzeń 90 zł

    0
  • #4 10 Lip 2014 10:12
    tasek
    Poziom 13  

    Panowie jak faktycznie wygląda parównanie espace&poeugeot

    0
  • #5 08 Wrz 2014 14:42
    seba_77
    Poziom 9  

    Witam,

    Od ponad roku jeżdżę Fiatem Ulysse II 2.0 (rok 2004) z silnikiem benzynowym. Oznaczenie silnika: EW10j (RFN), 136KM, przebieg 200 000 km.
    Założony gaz - sekwencja BRC, działa znakomicie, spalanie 11-12 litrów (cykl mieszany), na trasie ok 10 litrów.
    Autem jeździ się bardzo dobrze, po wyjęciu środkowych foteli masz ogromną przestrzeń ładunkową.

    Co do uwag z eksploatacji:
    - skrzynia 5 biegowa, na autostradzie przydałaby się 6-tka, ale przy 130-140km/h nie zachowuje się głośno;
    - kompletny rozrząd wraz z robocizną to koszt ok 1100 zł;
    - wahacz, jak już ktoś wcześniej wspomniał, jest niestety ze sworzniem niewymiennym, koszt 500 zł (TRW);
    - po zakupie świeciła się kontrolka "Antipollution fault" - uszkodzona pompa powietrza wtórnego (pasuje od peugeot 406 - na największym portalu aukcyjnym kupiłem używaną za ok 120 zł);
    - ponadto warto sprawdzić czujnik ciśnienia wspomagania (35bar) - może być wyciek;
    - silniki mimo "oficjalnego" przebiegu 200 000 km i jazdy na gazie nie bierze oleju;

    Auto bardzo dobrze zebezpieczone przed korozją.
    Sprzęgło zwykłe, koszt kompletu ze średniej półki to 400-500 zł.

    pzdr
    seba

    0
  • #6 08 Wrz 2014 22:41
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    seba_77 napisał:
    - kompletny rozrząd wraz z robocizną to koszt ok 1100 zł;

    U mnie przy tym samym silniku wyszło znacznie taniej ok 850 ( markowa graty, conti, ruville INA). Często producent/dystrybutor zawyża cen cześci dla tego, że pasuje do nowszego modelu, a sa dostępne tańsze identyczne części.
    Miejsca bardzo dużo po wyjęciu foteli.
    Ostatnio wiozłem w aucie kompletne drzwi wejściowe z ościeżnicą i jedno okno, brakowało 2 cm by zamknać tylna klapę na zamek.

    0
  • #7 09 Wrz 2014 06:38
    seba_77
    Poziom 9  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    seba_77 napisał:
    - kompletny rozrząd wraz z robocizną to koszt ok 1100 zł;

    U mnie przy tym samym silniku wyszło znacznie taniej ok 850 ( markowa graty, conti, ruville INA). Często producent/dystrybutor zawyża cen cześci dla tego, że pasuje do nowszego modelu, a sa dostępne tańsze identyczne części.
    Miejsca bardzo dużo po wyjęciu foteli.
    Ostatnio wiozłem w aucie kompletne drzwi wejściowe z ościeżnicą i jedno okno, brakowało 2 cm by zamknać tylna klapę na zamek.


    Racja, koszty rozrządu rzeczywiście oscylują w granicach 800-900 zł. Ja doliczyłem do tego komplet filtrów i wymianę oleju.
    Silnik benzynowy EW10J był montowany również w Citrone C4 i C5. Części używanych jest dużo i w dobrej cenie. Części nowe, jak kolega wyżej wspomina, też nie są przesadnie drogie.

    Póki co, auto sprawuje się bardzo dobrze.

    0