Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus C-330M - Ustawianie, regulacja początku wtrysku wątpliwości.Panewki, luz.

jasiek1122 05 Lip 2014 21:42 3222 11
  • #1 05 Lip 2014 21:42
    jasiek1122
    Poziom 21  

    Witajcie forumowicze,
    Niedawno zająłem się za pompę wtryskową oddałem ją do regeneracji bo ciapek strasznie zamulał, i w niskie temperatury nie łapał na jeden cylinder (a w pompie zamiast oleju była mieszanka z olejem napędowym). No to tak dzisiaj odebrałem pompę i zacząłem powoli składać przy okazji wszystkie przewody, bak, przeczyściłem, filtry wymieniłem. Pompę przykręciłem do korpusu tak ,aby był minimalny luz między kołem z rozrządu, a kołem zębatym pompy. :D Po to pewnie są tak fasolki. Ustawiłem zapłon książkowo najpierw , odpowietrzyłem układ poprzednio no i ciapek z bólem zapalił, ale jak zapalił to już w miarę parkotał, no więc pomyślałem, że deko za wczesny zapłon więc dałem ciut w drugą stronę zero, no to wtedy ciapek ładnie zagadał, i ładnie się zbiera no to zostawiłem tak poskładałem ciapka i w pole. :D

    I tak sobie słucham i oglądam, i ładnie nawet pracuje, ale trochę zbytni sobie kopci na szaro przy dodawaniu gazu i przy większym obciążeniu, przy stałym położeniu wajchy gazu nie puszcza żadnego dymka i jest super.
    Siłę ma, na na razie nie było gdzie sprawdzić za bardzo .
    Ale, myślę ,że teraz to ma za późny zapłon bo tak trochę inny jest, nie to co było myślałem, że nowa pompa może, ale nie. Jak to ocenić czy jest Ok ten zapłon :?:
    Czy to dymienie to normalka, tak na szaro tylko przy dodawaniu gazu (bo tak sobie myślę ,że wtryskiwacz za wcześnie poda dawkę paliwa za późno to silnik przepali i skutkiem tego jest wywalanie nie spalonej mieszanki na dwór :idea: ). Co o tym myślicie, jak na mój chłopski rozum) ? Jakie inne macie pomysły, czy jak tak zostawię to coś się stanie bo za wczesny wtrysk powoduje spalanie stukowe co powoduje wypalanie się gniazd i zaworów a za późny co może powodować. :?:
    Proszę o wszelkie wasze sugestię z życia wzięte, co z tym fantem dalej robić.
    Pozdrawiam i dzięki za dołączanie się do dyskusji.

    0 11
  • #2 06 Lip 2014 09:53
    denis lubie
    Poziom 9  

    Gdyby paliwo wywalał to by kopcił na czarno.
    A na szaro to może być olej.

    0
  • #3 06 Lip 2014 20:32
    jasiek1122
    Poziom 21  

    Ale w równej pracy silnika silnik nie kopci tylko przy dodawaniu gazu, silnik swoje lata ma, ale według mnie to okaz zdrowia. Paliwo niespalone to ma kolor biały- szary a nie czarny czarny to znaczy ,że silnik bierze olej i wtedy to pierścienie bądź cały remont silnika. :D

    -1
  • Pomocny post
    #4 07 Lip 2014 15:38
    jpna100
    Poziom 24  

    Nowa teoria z tym olejem. Jak silnik bierze olej to dymi na niebiesko-szaro. Nie spalone paliwo dymi mocno na czarno gdyż jest to spalanie nie zupełne, czego skutkiem jest sadza!! ON także dymi na niebiesko ale tylko wtedy gdy zostaje za słabo sprężony z powietrzem- wcale nie dochodzi do samozapłonu. Jeszcze raz sprawdź ustawienie "zapłonu" Weź pod uwagę luz na kołach zębatych bo na pewno takowy występuje u Ciebie. Pozdrawiam :D

    -1
  • #5 09 Lip 2014 20:08
    jasiek1122
    Poziom 21  

    Nic nie pomogło to gmeranie przy regulacji początku wtrysku, ale nie ma co narzekać jest o niebo lepiej po tej regeneracji pompy. :D Silnik swoje latka ma więc lekki dymek może puścić, kompresję ma OK, więc dalsze domysły sobie daruję. :D
    Olej zalałem mu nowy to ma co pobierać. :wink:
    Piszę w zupełnie innej sprawie, bodajże wyskakuję mi 3 i 6 bieg, (przy obciążeniu :?: i bez trudno zdiagnozować), ponad to na 6 biegu słychać strasznie skrzynię takie jargotanie, dźwięk zużytych kół zębatych, nie do końca spasowanych, mi to akurat nie przeszkadza no ,ale innym użytkownikom tak. Wymieniłem do tej pory sprężynki ze śrutami, te co idą pod wodziki. Nie pomogło. Czy wymieniać to łożysko zewnętrzne, wodziki coś innego, czy aby wymienić koło zębate te dla 6 biegu jest obowiązkowe rozjeżdżanie ciapka, bo jeśli tak to sobie na razie daruję. Tylko chodzi mi o te wypadanie biegów. :D
    Pozdrawia, dzięki za pomoc.

    0
  • #6 13 Lip 2014 16:02
    jasiek1122
    Poziom 21  

    Podpowiedzcie co trzeba wymieniać, czy trzeba rozrzedzać skrzynię z mostem. :?:

    0
  • Pomocny post
    #7 13 Lip 2014 17:16
    jpna100
    Poziom 24  

    Sprawdź wodziki, ale moim zdaniem będziesz miał podrobiony wałek sprzęgłowy I stopnia, do tego pewnie koło przesuwne co się na nim zazębia. Mogę się mylić. Najlepiej jak być zapodał jakieś zdjęcia po ściągnięciu dekla ze skrzyni. :D

    0
  • #8 13 Lip 2014 17:30
    jasiek1122
    Poziom 21  

    Żeby to zrobić musowo rozjeżdżać, inaczej się nie da tak myślę. Ale tylko na 6 biegu tak rzęzi, tak dziwnie, na innych tego nie słychać, to koło przesuwne o którym mowa, też się go nie da zmienić bez rozpoławiania, robiłeś kiedyś taki remont, ile taki koszt. Zapomniałem dodać, że to skrzynia od M-ki, więc może z 5 razy ciągu swojego żywota była rozkładana na części pierwsze, 2 razy wymieniałam wałek II stopnia, dolny bo raz się gwint urwał, raz go starło, teraz jak 5 lat zrobione to jest OK, sam się dziwię, że tyle wytrzymuje. :D
    Zdjęcie może dodam, ale w poniedziałek wymieniałem te sprężynki i nie chce mi się rozkręcać. :wink: Zauważyłem ,że kiedy wałek jest włączony, to ciężko włożyć 3, muszę najpierw bieg potem przekaźnik inaczej wyskakuje. :?:

    Pomocy podrzucajcie jakieś pomysły :!:

    0
  • #9 11 Paź 2014 18:46
    jasiek1122
    Poziom 21  

    Mam nową usterkę, tym razem coś grubszego wypadło. :|
    Mianowicie, silnik nie chodzi jak być powinno, tłuką się chyba panewki, tłuczenie zanika wraz z dodawaniem gazu. Ale dość to dziwne, na zimnym silniku nie tłucze ,sporadycznie :?: ale jak zacznie to strach jeździć, jakby korba miała wylecieć bokiem. A czasem to jest OK, czysto, żadnego stukania, to nie to ,że olej gęsty czy rzadki. Co to się mogło poluzować, stopki, chyba nie, wydaje mi się ,że to panewki główne (blok- wał). Jak się zabierać do naprawy. :?:

    0
  • #10 11 Paź 2014 19:43
    mtracz
    Poziom 29  

    Od spuszczenia oleju i odkręceniu miski olejowej.
    Może być luz osiowy wału.

    0
  • #11 12 Paź 2014 22:39
    markslew
    Poziom 27  

    jasiek1122 napisał:
    tłucze ,sporadycznie


    Jak się układ wtryskowy zapowietrza to Diesel potrafi też nieźle potłuc.

    A gdyby panewki się posypały to spadło by ciśnienie oleju.

    0
  • #12 13 Paź 2014 12:44
    jasiek1122
    Poziom 21  

    To panewki na 100 % układ paliwowy mam wzorcowy pompa po regeneracji, wtryski nowe, sprawdzone, pylą ok ciągnik się nie zapowietrza wiem o czym piszesz ,ale to nie to. Powiem tak, panewki było słychać od dawna, ale teraz jest o wiele więcej słyszalne. Ale czasem to te tłuczenie ustaje, tak że silnik chodzi jak w zegarku.
    Ciśnienie oleju jest raczej w miarę, tylko ,że przy dłuższej cięższej pracy czasem wygoni oleju z odmy tak trochę. :D

    0