Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[C++] - Nowicjusz i odczyt pliku txt

05 Jul 2014 22:31 738 2
  • Level 8  
    Witajcie!
    Jakiś tydzień temu zacząłem uczyć się C++ (a więc jestem nadal kompletnie zielony - wybaczcie bałagan w kodzie), staram się uczyć samodzielnie z tutoriali i podręcznika. Każdy nowy fragment wiedzy staram się zaimpelentować do jednego pisanego przez siebie kodu, tak by nie powtarzać kodów pokazywanych w tutorialu. Do tej pory szło świetnie, bawiłem się doskonale ćwicząc całymi dniami, jednak dziś natknąłem się na mur - siedzę już (dosłownie!) jakieś 8 godzin i nie jestem w stanie go przeskoczyć. Uniżenie więc proszę o jakąkolwiek pomoc.

Fragment kodu (tutaj wyrwany z całości, stąd niepotrzebne biblioteki) ma pobierać dane z pliku tekstowego w którym zapisane są napisy i liczby. Pod każdym napisem jest 8 liczb całkowitych, program ma wyświetlić zadany napis (po jego numerze w kolejności) lub liczbę przypisaną do tego napisu (czyli znajdującej się wśród 8 liczb poniżej).
    Dodam jeszcze że używam Code:Blocks.

Code: cpp
    Log in, to see the code

Pierwsza część kodu działa poprawnie - potrafi wypisać wszystkie dane z pliku txt, poprawnie przypisuje wartości tablicom.

Przy drugiej program wysypuje się tak jakby niepoprawnie odwoływał się do tablicy. Nie potrafię jednak dostrzec jak to możliwe.
    Z góry dziękuję za każdą pomoc!
  • Helpful post
    Level 28  
    sname=9*save_number;
    if (save_number==sname)
    sname jest zawsze 9 razy wieksze if niezadziala.
  • Level 8