Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Fabryka prądu
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulator MPPT do paneli cienkowarstwowych.

Kwazor 23 Gru 2018 18:19 59031 124
    Giedyk
    Poziom 2  
    kris1966 napisał:
    Witam .
    A jak zmienia się ten optymalny punkt pracy (w praktyce) przy zmianie nasłonecznienia ?
    Jaka jest wtedy zmiana napięcia w punkcie mocy maksymalnej ?

Przepraszam, że się wtrącam. Mam 4 ogniwa 305W zasilające poprzez układ MPPT (własne dzieło) cztery grzałki w układzie binarnym.
    Napięcie paneli 4*40V=160V. Chciałbym zastosować typowy zasilacz na AC 100-230V na napięcie z tych paneli tyko coś nie chcą te zasilacze działać. Czy mógłbym prosić o jakąś podpowiedź. Jestem początkującym "elektrodowiczen".
    Pozdrawiam.
  • Fabryka prądu
    DemogorgonPL
    Poziom 10  
    Jak na moje to te 160V to za mało...
    Jesli mowa o zasilacze impulsowe to ja zasilalem je prosto z paneli napieciem 320V DC...
  • Fabryka prądu
    Giedyk
    Poziom 2  
    DemogorgonPL napisał:
    Jak na moje to te 160V to za mało...
    Jesli mowa o zasilacze impulsowe to ja zasilalem je prosto z paneli napieciem 320V DC...

No tak ale ja mam tylko 160V.
    trymer
    Poziom 10  
    Baterie słoneczne są źródłem prądowym o wydajności zależnej od nasłonecznienia .
    Maksymalną moc uzyskujemy gdy na baterii pod obciążeniem mamy napięcie zbliżone do V.mp podanej na baterii . W grudniu uzysk mocy jest na poziomie 10% i może być za mało do startu zasilacza .
    Kwazor
    Poziom 30  
    Ze względu na to że moje 9 (i 16 to ) letnie akumulatory EUROPOWER skonczyły swój żywot ( co jest wynikiem doskonałym ! )

Przyszedł czas na modernizację regulatora pod ogniwa LI-ion.

Aktualnie pracuje konfiguracja 29s3p o pojemności 66Ah.

I z czasem będzie rozbudowa o kolejne 30-40Ah ( docelowo myślę o 120Ah)