Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Avensis 2.2 d4d - Ubytek płynu chłodniczego

glubka75 06 Jul 2014 14:03 6987 6
  • #1
    glubka75
    Level 10  
    Witajcie...
    Walczę cały czas z ubytkiem (teraz już znacznym)płynu chłodniczego(300 ml/1000 km)
    Diagnozowane było już wszystko odnośnie wycieków-nic...
    Uszczelka pod głowicę wydaje się ok gdyż nie stwierdzono spalin w płynie chłodniczym...generalnie oznak wycieków itp nie ma ...auto chodzi przepięknie nie przebiera nie ma problemów z odpaleniem w kabinie nie czuć płynu nie kopci na biało etc...
    Mechanik podjął jeszcze jeden trop-chłodniczka egr,podobno jeśli nie to co opisywałem to tylko ta chłodniczka może być winna...
    Przeglądając fora znalazłem posty o tzw.wyizolowaniu tej chłodniczki z obiegu układu chłodzenia...Czy w przypadku Toyoty też można to zrobić i jeździć BEZPIECZNIE przez jakiś czas celem zweryfikowania ew.usterki-i jeśli nie to nie to-wywalenia gotówki w błoto...
    Proszę mądre głowy o odpowiedź(może ktoś z Was miał podobny problem) bo za dwa tygodnie jadę na urlop i średnio mnie rajcuje dolewanie w trasie płynu...
    Pozdrawiam...
    Darek...

    Ahaaaa jeszcze jedno-końcówka wydechu była ubrudzona sadzą z masłem(jakby czarny smar)-do tej pory była to sucha sadza...może to jest rzeczywiście trop chłodniczki...???
  • #2
    bandi21
    Level 30  
    Na 99 procent to uszczelka pod głowicą.W tym silniku popularna usterka.Jeśli auto ma mniej niż 180 tyś przebiegu i 5 lub 6 lat(nie pamiętam dokładnie) i jest serwisowana to robią to w ASO za darmo.Poza serwisem koszt może być ok 3000 PLN
  • #3
    glubka75
    Level 10  
    No wlasnie wolalbym zeby nie byla to uszczelka bo koszt wymiany spory...Niestety auto 2006 i przebieg 220000 km wiec lipa...ale mechanik nie stwierdzil spalin w plynie wiec jest nadzieja ze to wlasnie ta chlodniczka moze cieknac...Swoja droga mialem w dwoch innych autach padniete uszczelki i cisnienie bylo ogromne w ukladzie juz chwile po odpaleniu i bialy dym z rury oraz problem z jazda a tu nic...wszystko git....poza tym ubytkiem...
    Darek...
  • #4
    bandi21
    Level 30  
    Chłodniczkę masz z tyłu silnika pod chłodnicą EGR.Gdyby ona szwankowała to wyciekało by po bloku sinika lub płyn mieszałby się z olejem.
  • #5
    glubka75
    Level 10  
    Ja wlasnie mowie o chlodnicy egr...z tylu silnka.Ponoc koroduja od ostrych spalin...Poziom oleju jest ok...od wymiany(14tys km bez zmian).A nie jest tak ze moze plyn wyciekac do srodka...w dwoch kierunkach...czyli albo do cylindrow w kierunku dopalania spalin lub w rure wydechowa co by tlumaczylo ten mokry koniec wydechu.Jeszcze cos...jak stoi to tez ubywa wiec jakby skapywal do cylindra uszczelka to bym po paru dniach nie odpalil albo by fiksowal po odpaleniu...a tu nic...i pytanie czy idzie jakos to ominac w ukladzie chlodzenia...i bezpiecznie zrobic z tysiac km i sprawdzic czy to jest to...bo jak nie to juz nie wywalac kasy tylko robic uszczelke...w forum vw czytalem ze idzie ale to Toyota...
    Darek...
  • #6
    bandi21
    Level 30  
    Jedyny sposób to wymontować chłodniczkę i sprawdzić szczelność pod ciśnieniem powietrza na zewnątrz samochodu.Ja się nie spotkałem z usterką tej chłodniczki a robię ich sporo.
  • #7
    glubka75
    Level 10  
    Jutro daje auto innemu mechanikowi ktory zrobi kompleksowe sprawdzenie szczelnosci ukladu i glowicy sprezonym powietrzem...chce byc pewny i trzymam kciuki zeby to nie byla glowica...
    Darek..