Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ponownie problemy z oplem tylko, ze Astra (LPG)

22 Kwi 2005 09:45 3351 10
  • Poziom 19  
    Witam!
    Pewni fachowcy wstawiali mojemu koledze LPG do Astry 1.4 8-smio zaworowej. Podlaczyli element sterujacy gazu ( 2 osoby sprawdzaly poprawnosc podlaczenia i bylo wszystko dobrze) , wszystko zapieli na ostatni guzik i.... komputer gazowy wogole nie komunikowal sie z ECU..... Tak jak by wogole nie bylo zadnego podlaczenia...
    Zostawili to na inny dzien, kolega zabral auto bo dalo sie nim jechac na benzynie i mial przyjechac kolejnego dnia. Podczas kiedy zaczeli znowu motac zobaczyli ze wszystko juz dziala( tzn. jest juz kontakt komp.gazowego z ECU). Zrobili podstawowe ustawienia i wszystko chodzilo przez kilka dni az ponownie przestalo. Nie moga dojsc w czym jest problem... Wyjeli jemu aktuator i wstawili zwykly zaworek ( magistra jak to oni nazwali) i tak kaza jezdzic....
    Jak takie rzeczy widze to az mi noz w kieszeni sie otwiera!!!

    Co moze byc przeyczyna takich usterek??
  • Poziom 30  
    Ach ci fachowcy, co jeden to madrzejszy od drugiego a jak trzeba cos naprawic to sprostej rzeczy robia powazny remont samochodu i jeszcze te ceny.
    A mowia ze silniki na jednopunktowym wtrysku sa najlepsze do gazu i pewnie tak jest pod warunkiem prawidlowego montazu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    gelo555 napisał:
    Po pierwsze komp gazowy nie komunikuje się z ECU (kto ci takich głupot naopowiadał,czy sam to wymyśliłeś)emulacja sondy ale to nie komunikacja.Co do kwalifikacji gazowników jest różnie-ale problemem są właściciele aut co by chcieli jeździć najlepiej za darmo i do silników przystosowanych do zasilania benzyną montują inst.gazową lepszą gorszą zamontowaną bardziej profesjonalnie lub nie.Z moich obserwacji wynika,że niemieckie auta nie lubią gazu-czym nowsze tym większe problemy.Zresztą do dziś pokutuje u nas mit,że niemieckie to niezawodne-nic bardziej mylnego!!! niezawodny to był Golf w stosunku do Poloneza.Kompromisem może być dobrze zamontowana sekwencja ale koszt=1000 litrów benzyny+paliwo na odpalanie+przglądy+ryzyko że będą problemy-no nie wiem? P.S.do mnie trafiają auta z problemami dlatego tak to widzę.Pozdrówka dla wszystkich właścicieli "kuchenek gazowych" sam mam taką ha ha!


    co ten watek mial wniesc do tematu?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    no moze poprzednik troszke przedobrzyl, ale dobrze napisal, ze komputer od gazu nie komunikuje sie z ECU samochodu, w instalacji LPG II generacji a pewno taka zalozyli skoro byl silnik krokowy gazu.
    wszystkie podlaczenia jakie sie wykonuje to.. podlaczenie kompa od gazu do : sondy lambda ( podczas pracy na gazie komp od gazu sam czyta z niej sygnal a do ECU wysyla sygnal emulowany, poprostu oszukuje ECU), nastepnie sygnal z TPS-a ( potencjometr przepustnicy, wpiecie rownolegle), dalej... sygnal obrotow silnika - z cewki, czujnik temperatury silnika komp od gazu ma wlasny umieszczony na reduktorze, dalej emulator wtryskiwaczyto zalezy, albo sobne ustrojstwo odcinajace wtryskiwacze benzyny podczas pracy na gazie ( w niektorych instalacjach jak p. BINGO, Razmus itd... to emulator+komp to jedna skrzynka) acha no i zasilanie kompa od gazu, jeden plus bezposrednio z akumulatora, a drugi podlaczony za stacyjka , to tyle.. gdybys napisal cos wiecej na temat tego jaka to instalacja i w czym objawia sie to ze nie dziala to mzona cos wiecej napisac ale dane sa za ogolne
  • Poziom 19  
    Wlasnie, emulator SL wysyla sygnaly do ECU i o to mi chodzi. Przyznaje troszke zle to opisalem.... Ale tez nic wiecej nie potrafie w dniu dzisiejszym napisac na ten temat. tak czy owak ostatnio wiele zlego uslyszalem i doswiadczylem z Oplem i LPG w nim....
  • Poziom 10  
    a wiec tak, gdyby emulator wysylal zly sygnal to ECU bedie wywalac blad sondy lambda, swiecacy check ( kabelek , liczymy migniecia checka i sparwdzamy rodzaj bledu) przewaznie ustawia sie segnal emulacji w oplu ok 1Hz czyli gora 500ms i tak samo dol..
    schemat podlaczenia instalki LPG jest naprawde banalny i nie ma co spieprzyc ( o ile ktos choc troche zna na tym, polaczenia mozna sprawdzic w kilka minut, tym bardzieje ze wszystkie kabelki maja rozne kolory, gdzies tam nawet mam schemat instalki do tego opla)
  • Poziom 11  
    A wiec dokladnie chodzi tu o emulacje sondy lambda. Silnik astry jak pracuje na gazie poprostu sie przestraja. Jak mi napiszesz jak nazywa sie instalacja to wtedy bede wiedzial gdzie gazownicy popelnili blad. Mozliwe bledy w zaleznosci od tego co tam jest to zle utawienie emulacji sondy w programie np. Bingo albo zle przezworkowany Stag50. Napisz co tam jest to krok po kroku napisze jak masz to zrobic.
  • Poziom 15  
    nie sądzę żeby przez złą emulacje ze sterownika lpg tak prosty samochód jak astra w ciągu paru dni przestała chodzić coś jest skopane w samym montażu
  • Poziom 11  
    Faktycznie jak rozlaczysz klemy i reset kompa zrobisz i bedzie ok prez jakis czas to emulacja a jak tak samo zle to sprawdz jak zamontowany jest mixer.

    Dodano po 13 [sekundy]:

    Faktycznie jak rozlaczysz klemy i reset kompa zrobisz i bedzie ok prez jakis czas to emulacja a jak tak samo zle to sprawdz jak zamontowany jest mixer.