Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen - Automatyczna skrzynia biegów, szarpie przy redukowaniu biegów

07 Lip 2014 00:47 9507 12
  • Poziom 10  
    Witam.
    W wv T5 2,5 2005r sześcio biegowy automat. Skrzynia zanim osiągnie temperaturę ok.85-90 st.C
    działa fantastycznie miękko i płynnie. Powyżej 90 st. C szarpie przy redukowaniu na niższy bieg. Temperatura odczytana z auto-com z opcji: dane czasu rzeczywistego.
    Temperatura mierzona termometrem IR jest o 10 stopni niższa mierzyłem tem. miski olejowej, przewodu wychodzącego i wchodzącego do chłodnicy ATF. Gdy wymieniałem olej miałem temperaturę 45 st. na auto-comie zmierzyłem tez termometrem wyciekający olej i miał temp. 35st. Tak ze czujnik temperatury przekłamuje o 10 st. temperaturę. Myślę ze 10 st to nie wiele i raczej nie powinno mieć znaczenia.
    Do skrzyni wlany Mobil ATF 3309.
    Na trasie wszystko jest super ale w korkach jest tragedia wrzucam na N przy każdym zatrzymaniu żeby nie przegrzać Atf-u.
    Gdzie szukać przyczyny tego szarpania...
  • Poziom 28  
    Witam przy wymianie oleju w twoim przypadku - powinienes spuszczac olej zaraz po wylaczeniu silnika czyli jak jest goracy,sprawdzic jego czystosc koloru,zalewaj olej po wymianie do 80% pojemnosci i zagrzej silnik do temperatury minimum 90stopni na postoju ,wylacz silnik odczekaj chwilke potem sprawdz stan i dopelnij do stanu nominalnego.Tyle ze wskazowek ktore nabylem od starego dobrego mechanika - fachowca od automatow. Pozdrawiam
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Zapewne masz przejechane ponad 180 tyś. Skrzynia biegów, która zamontowana jest w Twoim autku to 09K (AW TF60SN). Jej mankamentem jest płyta sterująca, która kwalifikuje się do regeneracji lub wymiany na nową.
  • Poziom 10  
    Witam.
    Masz racje Romualdzie-f mam przejechane ok. 250tys. km. Z informacji od poprzedniego właściciela wiem ze chyba ten sterownik został wymieniony jakiś czas temu tylko nie wiem czemu atf był strasznie zasyfiony troszku to nie logiczne... jak ktoś zmienia sterownik to czemu nie zmieni oleju... No chyba ze nie spuścił oleju z chłodnicy atf-u i pozostał syf dalej.
    Załóżmy ze masz racje ze to sterownik, to czy... nie powinno być jakichś błędów widocznych na auto-comie? Czy może poprzednik po wymianie sterownika nie przeprowadził adaptacji (skrzyni lub sterownika) lub coś sknocił przy adaptowaniu.
    bo kod adaptacji jest ,,0,,.... No i co z ta różnicą temperatur co pisałem? czyżby czujnik był walnięty i przekłamywał? czy jest to w tolerancji biorąc pod uwagę ze czujnik mierzy temperaturę w samym środku a ja dokonywałem pomiarów na zewnątrz?
    Ja stawiałem na to ze to są lamele nadgryzione zębem czasu i kilometrów i na gorącym atf-ie poszczają olej. Jeśli mógłbyś to rozwiń troszku temat adaptacji sterownika....
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Z informacji od poprzedniego właściciela wiem ze chyba ten sterownik został wymieniony (CO ZNACZY CHYBA) jakiś czas temu tylko nie wiem czemu atf był strasznie zasyfiony troszku to nie logiczne... jak ktoś zmienia sterownik to czemu nie zmieni oleju... (NIE POWINIEN BYĆ „ZASYFIONY”). No chyba ze nie spuścił oleju z chłodnicy atf-u i pozostał syf dalej. (CHŁODNICA UMIEJSCOWIONA NA SKRZYNI BIEGÓW, NIE MA KONIECZNOŚCI SPUSZCZANIA Z NIEJ OLEJU)
    Załóżmy ze masz racje ze to sterownik, to czy... nie powinno być jakichś błędów widocznych na auto-comie? (NIE, SĄ TO MECHANICZNE USZKODZENIA). Czy może poprzednik po wymianie sterownika nie przeprowadził adaptacji (skrzyni lub sterownika) lub coś sknocił przy adaptowaniu.
    bo kod adaptacji jest ,,0,,.... No i co z ta różnicą temperatur co pisałem? (JEŻELI SKANER NIE WYŚWIETLA USZKODZENIA CZUJNIKA TEMPERATURY TO JEST DOBRZE) czyżby czujnik był walnięty i przekłamywał? czy jest to w tolerancji biorąc pod uwagę ze czujnik mierzy temperaturę w samym środku a ja dokonywałem pomiarów na zewnątrz? (DOBRZE MYŚLISZ).
    Ja stawiałem na to ze to są lamele nadgryzione zębem czasu i kilometrów i na gorącym atf-ie poszczają olej. (TARCZKI CIERNE NIE MAJĄ NIC DO SZARPNIĘĆ).

    Procedura adaptacji na VCDS (mam tylko po angielsku):
    Coding
    Basic Setting
    Kick-Down Adjustment
    Prerequisites:
    No fault codes in the Auto Trans.
    Throttle Body Alignment (TBA) performed successfully when applicable
    Ignition on, engine off.
    Do not touch the accelerator pedal.

    [Select]
    [02 - Auto Trans]
    [Basic Settings - 04]
    Set Group to "001"
    [Go!]
    Do not touch the accelerator pedal.
    System in Grundeinstellung will be displayed
    [Done, Go Back]

    Special Notes
    It is normal for there to be no explicit instructions or changes on the screen when you do the above procedure other than "System in Grundeinstellung".
    If faults are stored in the Engine or Transmission for throttle related problems, the procedure will not be successful.
    The 09G transmission is commonly found in vehicles using the Drive-by-Wire (DBW) throttle systems. In most cases the ECM (Engine Control Module) should support a Kick-Down Basic Settings as described here: Automatic Transmission Basic Settings.

    Procedura adaptacji na Autel MaxiDas: http://www.youtube.com/watch?v=1srj9RnTlCg
  • Poziom 10  
    Chyba oznacza ze gość miał ok.10 samochodów i sam nie wie do końca co było robione właśnie z tym volkswagenem pamięta tylko ze dużo zapłacił. Chłodnica w moim modelu jest przykręconą do przedniego pasu i przewody ciśnieniowe są zasyfonowane tak ze nie ma szans żeby atf sam zleciał i nie polecam odkręcania przewodów przy chłodnicy tylko przy skrzyni w moim przypadku urwały się gwinty od chłodnicy i był ból tak na złotówki to nowa chłodnica z przewodami ok. 4 tys. zl. Ta chodnica wygląda mniej więcej tak jak na zdjęciu
  • Poziom 10  
    Suma summarum dodanie środka myjącego do atfu i wyczyszczenie skrzyni raczej nie pomoże. Plus jakiś modyfikator (doktorek) tez nic nie zmieni? Osobiście nie cierpię jakiś dodatków ulepszających po tym jak ze 20 lat wstecz dodałem ,,Nulon,, do silnika fiata i po przejechaniu 150km zatarłem silnik.
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Tak, skrzynia 09K nie ma chłodnicy na skrzynce (ma tylko 09G). Proszę do skrzyń elektronicznie sterowanych nie dodawać "ulepszaczy".
  • Poziom 10  
    W jaki sposób mogę upewnić sie że to sterownik?
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Podjechać do warsztatu zajmującego się naprawą automatycznych skrzyń biegów, mechanik przejedzie się autkiem, w czasie jazdy wykona kilka testów i wyda opinię. Oby nie stwierdził że zachodzi jeszcze konieczność regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego, co przy tym przebiegu może okazać się konieczne.
  • Poziom 10  
    Wiesz w szwecji jest tylko jedna opcja jaką wydaje ekspert ,,wymiana na nowa skrzynie+ nowy modul sterujący....
    Co przekracza wartosc samochodu...
  • Spec Automatyczne skrzynie biegów
    Wiem jak jest w Skandynawii, chłopaki transportują mi stamtąd skrzynki do naprawy, a także całe autka o ile mogą jeszcze jechać.
  • Poziom 10  
    Przed wymiana oleju szarpało powyżej 85st. Teraz szarpie od 98-100st.
    Niestety tak jest w Szwecji... Lenistwo...

    Dodano po 4 [godziny] 44 [minuty]:

    Tak szczerze mówiąc to podejrzewałem ,,zimne luty,, w sterowniku ale ta różnica temperatur szarpania przed i po wymianie oleju nie daje mi spokoju. Bo na zimne luty jakość oleju nie ma wpływu tylko temperatura. Co o tym sadzisz?
    Myślę ze alternatywa mógł by być dodatek do oleju dla skrzyń pracujących przy dużych obciążeniach np. ciągniecie przyczep. Przynajmniej upewnił bym się czy to elektronika czy hydraulika...