Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zrywanie połączenia przy sieci domowej

bnq. 07 Lip 2014 15:07 951 2
  • #1 07 Lip 2014 15:07
    bnq.
    Poziom 2  

    Witam wszystkich,
    na wstępie chciałbym napisać, że posiadam router Pentagram Cerberus ADSL Zrywanie połączenia przy sieci domowej oraz internet z neostrady. Mój problem polega na tym, że co jakiś czas (nieokreślony) zrywa mi połączenie z internetem. Dzwoniłem w tej sprawie do neostrady lecz twierdzili, że u nich jest wszystko okej. Zrywanie połączenia następuje zazwyczaj, kiedy próbuję odpalić jakąś grę online. Kiedy nie korzystam z gier ten czas jest nieokreślony, lecz występuje również dość często (nawet kilkanaście razy na dzień) mimo, że w nic nie gram. Filmy również ciężko się bufferują, bo góra 4 sekundy, a później następuje pauza na bufferowanie następnych 4 sekund (na Youtube ten problem nie występuje). Nie mam pojęcia czym to może być spowodowane, ponieważ dzieje się tak również na laptopie (ja korzystam z komputera stacjonarnego) i nie ma znaczenia to, czy oba urządzenia są połączone jednocześnie, czy tylko któreś z osobna. Jestem trochę "laikiem" w tego typu rzeczach, ale jeżeli mi ktoś napisze co mógłbym zrobić, to postaram dać sobie z tym radę. Z góry dziękuję na pomoc i pozdrawiam :)

    0 2
  • #2 07 Lip 2014 16:01
    Kiermasz
    Poziom 19  

    Witam.
    Jaka jest odległość od routera do centrali tp? Tak na oko.
    Wydaje mi się, że zrywa synchronizację.
    Potencjalne powody:
    1. TP ma uwaloną linię a jak im się takich rzeczy bezczelnie nie wytknie tak nic nie zrobią, lub doraźnie ograniczą sync na niekorzyść klienta.
    2. Linia jest po prostu za długa i pamięta Gierka.
    3. Router ma problemy z różnych powodów. Może nawet zasilacz szwankować.

    Dobry zwyczaj to wykluczyć problemy po swojej stronie bo będą chcieli 30zł za bezpodstawne wezwanie. Czyli czy PC nie zawirusowane, czy router 100% sprawny itp.

    Proszę podać margines szumu dla down stream i up stream.
    Gdzieś w panelu zarządzania routerem będzie to napisane.

    Inna opcja, jeśli sprzęt jest ok i linia działa (sync bliskie wartości z umowy) to oni mają przeciążenia i można chcieć rabatu 50% za dany miesiąc.
    Tylko trzeba zgłaszać i jeszcze raz zgłaszać. Potem jeszcze zebrać teczkę z przeprosinami pisemnymi od nich i jak nie podziała mając 100% pewność, że oszukują to pogrozić skargą do UKE.
    Po takim czymś moje problemy z tp się skończyły.

    Z nimi trzeba twardo bo zapis "do" pewnie oznacza, że z łącza 10mb założone są 4 łącza po 2.5mb a YT i tak chodzi w 360p u wszystkich.
    Tylko podstawowy warunek to wykluczyć problemy po swojej stronie.

    Pozdrawiam

    @Edit:
    Jeśli to neostrada do 10mb lub do 20mb to sprawdzić, czy czasem nie odpalili połączenia w modulacji g.dmt.
    Wpierw wymusić na własnym routerze bo może tylko samo nie chciało wejść w ten tryb.
    Jeśli nie zechce się nawet na moment zsynchronizować to takim przypadku reklamować aby poprawili modulację na adsl2+ po stronie centrali podając parametry własnego połączenia i wykazać sztuczne ograniczenie synchronizacji z ich winy nie podyktowane jakością linii.
    Zaowocuje to kolejnym pismem z przeprosinami (tym razem z ręcznym podpisem) w teczce "internet" i pozytywnym rozpatrzeniem.
    Ale aby o tym myśleć trzeba wiedzieć najpierw co się wyprawia z tą linią.

    0
  • #3 08 Lip 2014 19:22
    bnq.
    Poziom 2  

    Więc z góry chciałbym przeprosić za brak odpowiedzi. Dzisiaj rano byli u mnie Panowie z TP i mówili, że faktycznie była usterka, naprawili ją na linii, u mnie w domu coś pogrzebali i poszli. Internet co prawda nie działał z jakąś niesamowitą prędkością, ale rozłączenia ustały... ustały na 6 godzin, po czym znowu zaczęło mnie rozłączać. Panowie powiedzieli, żeby nie wyłączać routera na noc i powinno być dobrze, a jeżeli będzie mnie dalej rozłączać, to wina routera. No to sobie pomyślałem, że skoro to wina routera, a ja mam drugi w domu, to je podmienię. Znalazłem instrukcje do mojego modelu ( Edimax AR-7084gA ) no i postanowiłem zacząć działać. Już na samym początku pojawił się problem. Kiedy próbuję wpisać w przeglądarkę adres 192.168.2.1 (bo taki był w instrukcji do mojego modelu) okno logowania nie chce się załadować. Internetu przez to mi router nie łapie, no i nie idzie tego w żaden sposób skonfigurować. No więc podpinam stary router (Pentagram), łapię moment kiedy akurat mam internet przez 15 minut, wpisuję w przeglądarce adres konfiguracji i... nic. Taka sama sytuacja jak z routerem Edimax. Dla ścisłości, na routerze Edimax nie łapie mi internetu w ogóle (pewnie dlatego, że nie jest skonfigurowany) natomiast na Pentagramie łapie mi, ale nadal przerywa co jakiś czas. Router Edimax resetowałem dla pewności, nic nie dało. Ktoś ma jakieś pomysły jak temu zaradzić (błąd wczytywania strony 192.168.2.1) ?

    0
  Szukaj w 5mln produktów