Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo Mk3 2,2 TDCi - Trzyma niskie obroty po odpaleniu, po chwili żyje

mellach 07 Jul 2014 20:10 8472 15
  • #1
    mellach
    Level 11  
    Witam.
    Miałem wyjęty alternator - sprawdzony OK. Wymieniony został regulator napięcia (bo oświetlenie wewnątrz i na zewnątrz migało). Po tych zabiegach i długim odpięciu akumulatora musiałem mu robić na kompie adaptację i kodować wtryski. Auto po odpaleniu trzyma ok 500 obrotów, nie reaguje na pedał gazu, dopiero po jakiś 5 sekundach zaczyna żyć. Nie kopci, ma moc, nic nie szarpie itd. Na kompie brak błędów. W następny poniedziałek jadę robić próbę przelewową (nie wiem właśnie czy jest sens wydawać kasę). Ratujcie bo qrwicy już dostaję, a każdy pseudo mechanik i fachowiec mówi co innego.
    Ford Mondeo Mk3 2,2 TDCi


  • #2
    kubahawaje
    Level 11  
    Witaj kolego. Czy poradziłeś sobie z tematem ? Ja walczę już 3 dni z tym autem i nie wiem czy się nie poddam. Spr. alternator, wtryski, egr, czyszczony kolektor, próba przelewowa, wym. czujnik ciśnienia paliwa, jeszcze jutro wymienię chyba na koniec regulator w pompie. Jak nie pomoże to go spalę chyba. Na zimnym jest trochę uciążliwy bo chodzi tak ze 30 sekund, na ciepłym różnie: 2,5,7. Jeżeli mógłbyś pomóc to wielkie dzięki, pozdrawiam.
  • #3
    damdam

    Level 34  
    układ paliwowy jest za to odpowiedzialny.
  • #4
    marek1772
    Level 16  
    Dopływ paliwa przytkany lub zapowietrzony,na początek sprawdziłbym filtr paliwa,to najtańsza opcja
  • #5
    kubahawaje
    Level 11  
    No tak. Tylko jak zdiagnozować co ? Dodam jeszcze że ciśnienie na listwie przy rozruchu 250 a jak zapali to około 280 i w trakcie niskich obrotów i jak już normalnie pracuje też. Nie dymi nie kopci kopa ma galantego. Temat ciężki na forach, nikt nie pisze konkretnego rozwiązania, powymieniali wszystko i pomogło niektórzy nawet z alternatorem i rozrusznikiem :) Byłem nawet w serwisie to stwierdzili że to za stare auto żeby znaleźć usterkę od razu i trzeba im je zostawić na parę dni do testów. Ale twierdzą że trzeba wymienić pompę, wtryski, wyjąć zbiornik i płukać układ paliwowy za parę tys. zł. i nie gwarantują że to pomoże bo to "stare auto" no nic, starymi rupieciami to tylko na złom .....

    Dodano po 1 [minuty]:

    filtr paliwa nowy, próba była też bezpośrednio wąż na pompęi z butelki. To samo.
  • #6
    marek1772
    Level 16  
    Podłącz pompę wtryskową osobno czyli podaj mu paliwo z bańki ,jak ma pompkę w baku to zobaczysz jak działa .W ten sposób bez wydawania kasy wykluczymy paliwo
  • #7
    kubahawaje
    Level 11  
    No tak robiłem. Pompki w zbiorniku to auto niema pompa błyskawicznie zassała paliwo z bańki nawet nie czuć było objawów zapowietrzenia, podstawowe sprawy były wykonane. Nie wiem czy to nie jest wina softu że się powalił.
  • #8
    marek1772
    Level 16  
    Przyznam się że nie pamiętam układu w tym aucie,ale przyczyny szukałbym błachej.Być może jest jakiś problem z podciśnieniem lub z klapą od gaszenia .Sprawdź jak szybko pompa vaku robi podciśnienie ,czy ma to związek z obrotami silnika

    Dodano po 2 [minuty]:

    Taki objaw miałem ostatnio w oplu movano problemem był czujnik temperatury i ciśnienia w kolektorze dolotowym.objawy były te same .Tam akurat kostka była zaśniedziała
  • #9
    kubahawaje
    Level 11  
    Powiem wam że rozwiążę ten problem i napiszę co i jak. Mam jeszcze pewne podejrzenia lecz przedtem umówię się na podłączenie pod Fordowskiego IDS-a porobić dokładne testy i pomiary.
  • #10
    Walderama
    Level 12  
    Poniżej opiszę przyczynę takiego zachowania.

    Ze względu na zużycie aparatury wtryskowej (głównie wtryskiwaczy) następuje zmiana tzw MDP dla otwarcia wtryskiwacza przy ciśnieniu na listwie podczas rozruchu.

    Niestety autoadaptacja MDP (minimum drive pulse) nie jest realizowana dla ciśnienia rozruchowego, które wystepuje na listwie, wiec komputer najczęściej próbuje wysterować pracę silnika na podstawie danych, które różnią się od rzeczywistych. Wchodzi w określoną pętle podczas której ignoruje polecenie kierowcy (pedał gazu) i pracuje na dosyć niskich obrotach. Jest to opisane w TSB Forda i częściowym rozwiązaniem jest aktualizacja ECU.

    Oczywiście aktualizacja ECU nie naprawi zużytych wtryskiwaczy, ale pomoże z tym problemem na kolejny czas
  • #11
    marek1772
    Level 16  
    OK .Powiedziałeś Ze rozwiążesz ten problem.Jestem jak najbardziej ZA.Powiedz mi tylko jak chcesz go rozwiązać przez komputer nie słysząc silnika .Poprowadź nas przez ten temat nie zadawając pytań w końcu tego samego oczekujesz od nas.Zniecierpliwiony uczeń
  • #12
    kubahawaje
    Level 11  
    Dzięki Walderama za opis. Czyli temat z tymi autami skupia się na jednym, WTRYSKI !!!
    Niby były sprawdzane ale widocznie na dojarce od krowy.

    Regulator ciśnienia podmieniony, czujnik ciśnienia doładowania, i to samo.
    Jeszcze jedno zauważyłem, jak pozamieniam wtryski miejscami i ich nie wprogramuje jest lepiej, tzn. krócej trzyma wolne obroty ale trochę buja obroty. Po wpisaniu numerów wtrysków wszystko wraca do normy, czyli taj jak na filmiku poniżej :)
    No nic, tymczasem szukam wtrysków .
    Będę informował jak się sprawa zakończy.
  • #13
    Walderama
    Level 12  
    Wtryski oczywiście to slaby punkt tego auta ale w tym wypadku:

    1) Aktualizacja jest istotna, bo jest to błąd oprogramowania w ECU
    2) Regeneracja bez nadania kodów tez może byc ok (jeśli dawki dla różnych ciśnień są w normie i przelewy rownież) ale:
    Nienadanie kodów czyli informacji o MDP dla różnych ciśnień na listwie powoduje
    ze ECU będzie błędnie dobierał czas otwarcia dla poszczególnych wtrysków, a auto-adaptacja ma swoje ograniczenia i nie obejmuje wszystkich ciśnień na listwie.

    Podjedź do kogoś na WDS (najlepiej aby miał wgrane ostatnie aktualizacje B45) lub IDS i zaktualizuj oprogramowanie, jeśli nadal będzie kiepsko (nieudana regeneracja), walcz z wtryskami dalej
  • #14
    kubahawaje
    Level 11  
    Dzięki kolego za wyczerpujące wytłumaczenie. Byłem na ids -e ale gość albo nie miał czasu się bawić albo się nie znał. Według jego testów było wszystko ok. Wtryski podstawione z innego auta, zakodowane i wszystko gra, auto gada jak nowe z salonu, o dziwo po podstawieniu moich do niego też jest ok, czyli pewnie ma nowszy soft, także wiadomo co go boli. Jadę dziś jeszcze do innego gościa co ma wds a, który stwierdził że zaktualizuje mi oprogramowanie do najnowszej wersji jaka tylko jest za 150 zł. A po świętach cóż wtryski do regeneracji z nadaniem nowych kodów i tyle :)

    Dzięki wielkie wszystkim za pomoc pozdrawiam i życzę spokojnych i miłych świąt.
  • #15
    wojciechjanusz
    Level 28  
    mellach wrote:
    Auto po odpaleniu trzyma ok 500 obrotów, nie reaguje na pedał gazu, dopiero po jakiś 5 sekundach zaczyna żyć.
    Włóż na próbę dobry, naładowany akumulator, który trzyma napięcie statyczne rzędu 12,6 - 12,8V.

    Sprawdź napięcie ładowania - powinno być 14,4V, także pod dużym obciążeniem.

    Jeżeli to nic nie da, sprawdź rozrusznik czy nie jest zawalony opiłkami i innymi brudami (pył sprzęgłowy i ze szczotek).
  • #16
    mellach
    Level 11  
    Problem rozwiązany. Wymiana świec żarowych i po problemie. Dwie były spalone