Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra II 1.6 16v kopci na niebiesko, grzeje się, pije olej

Agnieszka_J 07 Lip 2014 22:47 2892 10
  • #1 07 Lip 2014 22:47
    Agnieszka_J
    Poziom 2  

    Witam

    Zdecydowałam się (tak tak baba na tym forum) zaczerpnąć porady bo jak słucham znajomych - samozwańczych mechaników to zwątpiłam....
    Ponad rok temu kupiła Astrę II 1.6 16V z 2000 r. Ciężko pracowałam na ten samochód, ale miałam pecha-samochód był uszkodzony. Dolano "zagęszczacza" do oleju i po "wypiciu" zaczął kopcić. O dziwo na biało (przy oleju powinien chyba na niebiesko). Ma przejechane ponad 216 tys.
    Po mieście jakoś sobie radzi ale jak próbuje wyjechać w trasę to zaczyna się jazda. Zaczyna kopcić - na niebiesko i to baaaardzo. Pracuje coraz głośniej. Pije olej jak kot mleko. Momentalnie się nagrzewa (nawet po mieście-najchętniej jak pojeżdżę krótką chwilę i zgaszę silnik i na nowo odpalę). Aby go uspokoić włączam nagrzewanie - temperatura trochę spada. Przy klimie moment mam problem. Problemem jest jednak to dymienie.... Kiedyś stałąm dłuższą chwilę w korku i facet za mną pojechał żeby spytać na co ja "trucicielka" jeżdżę....
    Auto stoi na warsztacie. Mechanik stwierdził że pierścienie zaworowe do wymiany i uszczelka pod głowicą i w ogóle głowica do naprawy. Nie wiem czy to wystarczy i czy tędy droga. Pod korkiem od oleju nie ma żadnego nalotu czy osadu.
    Jakieś sugestie?

    1 10
  • #2 07 Lip 2014 23:27
    2452125
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 07 Lip 2014 23:30
    adam158
    Poziom 22  

    przemyśl wymianę takiego silnika kupisz używany za 500 zł za 300 ci przełożą ,to prosta robota,potem pojeżdzisz,atak będą wiecznie kopać w tym motorze cały czas będzie żle

    0
  • #4 07 Lip 2014 23:46
    grzegorz7907
    Poziom 12  

    te silniki lubią olej po wymianie uszczelniaczy i zaworów może nie będzie kopcił ale olej i tak będzie brał

    0
  • #5 07 Lip 2014 23:49
    2452125
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 10 Lip 2014 23:05
    diablo23248
    Poziom 26  

    Koleżanko, najprawdopodobniej padła uszczelka pod głowicą. Dalsza jazda nie wskazana - możesz zatrzeć silnik.
    Koszt niestety spory, jeśli chcesz zrobić porządnie. Przy takiej robocie zalecałbym od razu wymianę pierścieni. Sama regeneracja głowicy w wykwalifikowanym warsztacie (planowanie, sprawdzenie szczelności wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie prowadnic, zaworów, sprawdzenie wałków itp.) to w najgorszym wypadku koszt ok 700 - 800 PLN. Do tego dochodzi koszt demontażu/montażu. Wymiany pierścieni, rozrządu itd. Niestety jeśli nie masz nikogo znajomego kto podejmie się takiej roboty to możesz się nie zmieścić w 2000 pln. Więc jeśli mam rację to może faktycznie poszukać używanego silnika z gwarancją.
    Jeśli będziesz miała pytania możesz pisać na pw.

    Przykro mi, że nie mam dobrych wiadomości :(

    0
  • #7 10 Lip 2014 23:45
    robokop
    Moderator Samochody

    diablo23248 idź prosze gdzie indziej idiotyzmy pisać. Widziałeś kiedyś wyważanie wałków rozrządu? Bo ja nie. Silnik jest zwyczajnie zarżnięty, w dzisiejszych czasach takich staroci już się nie naprawia - koszt kpl. obróbki silnika przekroczy cenę sprawnego, używanego z wymianą. Sama wymiana pierścieni nic nie pomoże, dobije jedynie silnik w szybkim tempie. Próba wskrzeszenia tego motoru, to lekko licząc dobre 2 tys zł - pod warunkiem że cylindry mieszczą się w granicach wymiaru. W co wątpię.

    0
  • #8 11 Lip 2014 09:28
    diablo23248
    Poziom 26  

    Poprawiłem! :)
    Chodziło mi o sprawdzenie czy wałki nie są pokrzywione.
    Moja kulpa!

    Poza tym nie napisałem nic o wymianie samych pierścieni.

    0
  • #9 14 Lip 2014 23:10
    Agnieszka_J
    Poziom 2  

    Przeczytałam Wasze uwagi - skąd Wy to wiecie???

    samochód pp naprawie. Robiona głowica-8 z 16 prowadnic do wymiany. Robota z częściami 442 zl. Za części typu pierścienie, świeca, termostat bo okazal sie uszkodzony, olej i filtr oraz niezliczone ilości uszczelek wyszło ponad 700 zl. Robocizna 500 zl. Ugadaliśmy się na 1600 zl.
    Po odbiorze-do mechanika mam ok 20 km. Przez ten czas jechał bez włączonego ogrzewania i osiągnął temperaturę 90 st ale nie kopcił jak szalony. Po trasie puszczał dymka ale mechanik ostrzegał że trochę to pptrwa zanim wszystko przepali bo podobno olej uciekał wszędzie i wszystko było w nim uwalone. Tym bardziej jak dolewałam oleju bo go non stop brakowało. Był wszędzie tylko nie tam gdzie trzeba.
    Przy robocie okazało się że byla dziura w tłumiku ale przyznał że to jego wina i ją załatał.

    Żeby nie było zbyt pięknie.... po dotarciu na miejsce okazało się że prawa przednia felga jest niesamowicie gorąca. Lewa przód też gorąca ale tej prawej nie szło dotknąć. Tył ledwo ciepły ale to może być wina klocków itarczy do wymiany. Przód wymieniany w listopadzie i raczej się nie najeździĺ-klocki są. Jakiś czas temu czyściłam właśnie w tym kole zacisk bo trzymał że tak powiem koło. Czy to znowu to czy kolejne wydatki? Nie mam ręcznego tzn nie działa-mówię bo kolega zadaĺ mi takie pytanie....

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodam że przy ruszaniu czuć było opór-relacja kolegi który mi go podstawił pod dom. Musiał dodać gazu bo bał się że mu zgaśnie.

    0
  • #10 15 Lip 2014 11:02
    diablo23248
    Poziom 26  

    Do rozebrania sprawdzenia i wyczyszczenia zacisk. Wyczyścić prowadnice klocków. Sprawdzić czy na tłoczku nie ma wżerów i czy uszczelniacz jest cały.

    0
  • #11 15 Lip 2014 11:11
    Teodor85
    Poziom 19  

    diablo23248 napisał:
    Do rozebrania sprawdzenia i wyczyszczenia zacisk. Wyczyścić prowadnice klocków. Sprawdzić czy na tłoczku nie ma wżerów i czy uszczelniacz jest cały.


    ...i co najważniejsze czy wężyk nie jest spuchnięty lub nie puchnie po naciśnięciu hamulca.

    0