Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ATinny AVT 2992 unisterownik

andsol 07 Lip 2014 23:26 3252 13
  • #1 07 Lip 2014 23:26
    andsol
    Poziom 8  

Posiadam dwa moduły AVT 2992 tzw. unisterownik i jeden moduł wykonawczy z triakami AVT 1679. Jestem początkujący i nie wiem czy na tej bazie da się zrobić sterowanie żyrandola z wentylatorem. żyrandol normalnie ma 4 niezależnie włączane żarówki i wentylator sterowany przełącznikiem z czterema pozycjami (wyłączone, wolne obroty, średnie i szybkie). O ile nie widzę problemu ze sterowaniem żarówkami to nie wiem jak rozwiązać sterowanie wentylatorem. AVT 2992 musiał by być tak zaprogramowany by przełączać zasilanie pomiędzy trzema wejściami na silniku i pozycją wyłączone przy czym nie może jednocześnie pojawić się napięcie na dwóch wejściach silnika. Czy istnieje jakiś gotowy wsad do takiego zaprogramowania AVT 2992?.

Poniżej wklejam schemat jak bym chciał to połączyć - kolor zielony to istniejąca instalacja żyrandola - czerwony moje zmiany.

Proszę o pomoc i ocenę czy da się to zrobić tak jak na schemacie.

Nie mogę również znaleźć ponoć dostępnego na Elportalu plików wsadowych np. dekodera kodu RC-5 a co najważniejsze programu "unisterownik RC5" jesli ktoś posiada link albo plik :)

1 13
  • #2 08 Lip 2014 07:38
    mickpr
    Poziom 39  

Odpowiedz jeszcze na jedno pytanie - jaki silnik jest w tym wentylatorze - bo to istotne.
    Czy nie jest to czasem silnik indukcyjny z odczepami (bez komutatora), jaki często stosuje się w wentylatorach?

0
  • #3 08 Lip 2014 09:31
    andsol
    Poziom 8