Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kabel 2-żyłowy do przedłużacza?

08 Lip 2014 00:26 5517 5
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich i z góry przepraszam jeśli pytania, które zadam, będą zbyt proste - jestem zupełnym laikiem.
    Jestem grafikiem, wynajmuję mieszkanie które służy mi również za biuro podczas spotkań z klientami. Dużym minusem tego mieszkania jest kiepski rozkład gniazdek elektrycznych - na jeden pokój przypada zwykle tylko jedno gniazdko, z którego zasilam wszystkie potrzebne urządzenia (komputer, monitory, lampy, tv itd.).
    Jako, że nie mam zbyt wielu mebli, całość wygląda bardzo nieestetycznie i trochę straszy mi klientów - ciągnę przedłużacze z jednego gniazdka przez całą długość pokoju np. do przeciwległej ściany. Mieszkanie nie jest moje, tylko je wynajmuję, a właścicielka nie zgadza się na żadne remonty ani kucie ścian.

Znalazłam w internecie kolorowe kable w oplocie, np. takie: bylight.pl/sklep/2-przewody-kolorowe-kolorowe-kable/kabel-blekitny/

Wszystkie takie kable, które udało mi się znaleźć, są dwużyłowe. Szukałam chyba wszędzie, ale nie udało mi się znaleźć 3-żyłowych.
    I tu moje pytanie - czy mogę bezpiecznie użyć takiego 2-żyłowego kabla zamiast oryginalnego kabla w przedłużaczu? O ile wiem kable w przedłużaczach są zwykle 3-żyłowe, ale czy jest to duża różnica?
    Z jednego takiego przedłużacza chciałabym zasilać np. tv i dekoder, z drugiego komputer i dwa monitory. Czy dwużyłowy kabel jest w stanie zasilić tego typu sprzęt a jeśli nie, jakie jest ryzyko?

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  • Poziom 13  
    Nie możesz kolego użyć przewodu dwużyłowego ponieważ jest to nie zgodne z przepisami i może dojść do tragedii poprzez porażenie elektryczne.
  • Poziom 11