Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 97r. - Grzeje się na postojach/w korkach. Dodatkowe chłodzenie?

08 Lip 2014 11:14 3387 11
  • Poziom 12  
    Słuchajcie już od jakiegoś czasu zacząłem obserwować, że czasem lubi mi się wskazówka temperatury podnieść na około 100-105 stopni. Najczęściej działo się to gdy zgasiłem silnik i ponownie za parę chwil go zapaliłem. Po czym jak zaczynałem jechać to temperatura wracała do normy.
    Wczoraj było bardzo gorąco i po godzinnej trasie jak wjechałem w miejskie korki to zaczęło mi to grzanie występować na światłach... strasznie to upierdliwe i boję się aby się płyn nie zagotował, bo wybieram się na urlop na zakopiankę a wiadomo jakie tam korki...
    Póki co nie wywalało płynu i się nie gotował, ale ta sytuacja nie jest raczej normalna...
    Nie wiem czego mam szukać, bo termostat jest raczej dobry (na poprzednim ta temperatura też miała taką tendencję, że parę razy poszła w górę po zgaszeniu i zapaleniu, ale wtedy było chłodniej), chłodnica nagrzewała się cała z tego co pamiętam, wiskoza się kręci, a parę dni temu wymieniałem pasek klinowy pompy wody więc na pewno się nie ślizga.
    To co ewidentnie widać, to że jak jadę to się bardzo szybko schładza, oraz jak daję na obroty na luzie to też tak jakby wisko się kręciło szybciej i schładzało...
    Czy ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić? Nie wiem zbytnio gdzie szukać...
    Odkręcenie nawiewu gorącego na maksa pomaga schładzać co mi jedynie mówi, że po prostu ta cała wiskoza to lipa dla wolnych prędkości/obrotów.
    Ci co mają klimę to maja dodatkowy elektryczny wiatrak i problem z głowy, a u mnie niestety nie ma.

    Myślicie, że da się jakoś zamontować jakieś wspomagające chłodzenie elektryczne?
  • Poziom 43  
    No a jak ma ci schłodzic ja wyłączysz np.na 95st silnik.Ma on pewną bezwładność cieplną i oddaje jeszcze w układ chłodzenia ciepło Po odpaleniu normalka że wskoczy na moment wskazówka wyżej i jak wiatrak schłodzi chłodnicę to opada temperatura. Można wymienić wisco na nowe ewwntualnie może póżno zaskakuje lub posmarować gwint wisco pastą termoprzewodząca,będzie lepiej odbierać"sygnał" z pompy.
  • Poziom 12  
    Patent z pastą bym zrobił, ale za cholerę nie mogę wiskozy odkręcić, bo wszystko czym ją zapieram się wygina...
  • Poziom 43  
    LEWY GWINT i młotkiem ją.
  • Poziom 12  
    Na pewno jest lewy? Czytałem jakieś dyskusje i każdy mówił inaczej... próbowałem odkręcać jak prawy...
  • Poziom 22  
    succub napisał:
    wiskoza się kręci,


    Pamiętaj, że wiskoza zawsze się kręci, a efektem jej uszkodzenia jest to, że nie zasprzęgla się wystarczająco mocno i w rezultacie poślizgu wiatrak nie osiąga wymaganej wydajności.

    succub napisał:
    wiskoza to lipa dla wolnych prędkości/obrotów.


    Audi to w sumie nie jest konstrukcja improwizowana z tego co w fabryce mieli pod ręką, więc jeśli szkop wymyślił, że w tym miejscu wisko da radę, to należy domniemywać, że tak będzie, tylko wszystko musi być sprawne. Także albo wisko kończy żywot, albo chłodnica brudna na zewnątrz/zakamieniona wewnątrz i nie jest w stanie oddać ciepła.
  • Poziom 12  
    Właśnie nie wiem jak sprawdzić stan chłodnicy... gorąca to ona jest, ale na upałach to i tak by była...
    Ogólnie to płyn po wymianie i tak szybko zrobił mi się z różowego taki rdzawy i może to wskazuje na zabrudzenie układu?
  • Poziom 43  
    Po pierwsze wisko nie jest na pompie wody.
    Po drugie napisz jaki masz silnik.
    Po trzecie umiejętnie wymyj chłodnice z brudu, najpierw chemia potem karcher strumieniem dokładnie na wprost.

    DO płynu nie można dolewać wody bo właśnie nabiera rdzawego koloru i niszczy silnik i chłodnice.
  • Poziom 12  
    Mam 1.8T AEB. No ja mam wlana destylowaną z g12 Harta. Wlałem zwykłej tylko na chwilę przy wymianie płynu aby przeczyścić jak zmieniałem nagrzewnicę. Co robił poprzedni właściciel to nie wiem... było wlane zielone i może to było borygo... i termostat był wycięty...

    Póki co nowe koncentrady tym razem Ori g13 czekają na wymianę, ale jeszcze nie chcę ich wlewać.
  • Poziom 43  
    Chodzi ogólnie że posmarowanie gwintu sprzęgła pasta termoprzewodzącą wisco powoduje lepsze jego działanie niezależnie czy na pompie czy na innej części silnika.Sprawdzone nie raz i nie dwa.
  • Poziom 12  
    Problem rozwiązany. Wkurzało mnie to wisko i po prostu zaryzykowałem i kupiłem najtańsze nowe SRL za 100zł. Aby je odkręcić przytrzymałem mocno żabą i poszło.
    Po pierwszym uruchomieniu od razu zrozumiałem, że to wisko było winowajcą tych podwyższonych temperatur - poczułem prawdziwy strumień powietrza :)
    Teraz temperatury mam w zakresie 87-93 stopni. Zamykam.