Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat SCUDO II - błąd P2563 - zakres/wydajność obwodu czujnika położenia sterowan

Bbial 09 Jul 2014 12:20 6159 4
  • #1
    Bbial
    Level 2  
    Mam następujące objawy w samochodzie Fiat SCUDO II Panorama 2,0 multijet 136KM rok prod 2007 (a zatem jeden z pierwszych egzemplarzy)
    Po jeździe w deszczu samochód nierównomiernie pracował - a teraz po ulewach dodatkowo zapaliła się kontrolka trybu awaryjnego i komunikat "depollution system faulty"
    samochód stracił moc (a wcześniej trochę szarpał - przy niezmiennym położeniu pedału przyspieszenia raz zwalniał raz przyspieszał)
    Podłączyłem do kompa i odczytałem błąd na urządzeniu diagnostycznym
    - "błąd P2563 - zakres/wydajność obwodu czujnika położenia sterowania doładowaniem turbosprężarki"
    Sądząc po objawach to na 95% to samo co u kolega opisywał w swoim DUCATO (wymiana czujnika na gruszce regulującej położenie łopatek turbiny)
    Czy mógłbym prosić o podanie info czy da się wymienić i gdzie ew taki czujnik mogę kupić ?
    Ew inne sugestie - co to może być (dodatkowe info - sprawdziłem że gruszka/mieszek "trzyma" - tzn nie jest dziurawy, a zawór sterowania EGR podaje podciśnienie)
    Wyczytałem także że w tych samochodach (fiat) gniją wiązki przewodów i styki.
    W serwisie - jak to w serwisie - powiedzieli że nie mają w ogóle części i wymieniają całe turbo.. :-(
    Będę zobowiązany za pomoc...
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bbial wrote:
    "błąd P2563 - zakres/wydajność obwodu czujnika położenia sterowania doładowaniem turbosprężarki"

    A turbina sprawna, sterowanie porusza się w całym zakresie? Często czujnik sprawny, tylko zakres zawężony z winy turbo.
  • #3
    Bbial
    Level 2  
    Dźwignia sterowania łopatkami turbiny chodzi swobodnie i delikatnie, nic się nie zacina ani nie stawia jakiegokolwiek większego oporu - w pierwszej kolejności sprawdziłem czy to przypadkiem turbina "nie stanęła"....
    Ale dziękuję serdecznie za podpowiedź :-)
  • #4
    marcinpo
    Level 2  
    Witam
    Mam to samo pomoze ktos.
    Pozdrawiam
    Marcin
  • #5
    Bbial
    Level 2  
    Tak - temat u siebie rozwiązałem....
    Pojechałem do zakładu regenerującego turbiny i kupiłem za 200 zł czujnik położenia i przeszło jak ręką odjął....
    Faktycznie we Fiatach te czujniki są zalewane wodą stąd ich tak krótka żywotność
    Jeżeli mogę jeszcze z czymś pomóc - dzwoń - 502 737 778