Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikroprocesor - trudne początki

Mysha9000 09 Lip 2014 17:22 1344 9
  • #1 09 Lip 2014 17:22
    Mysha9000
    Poziom 2  

Witam,

zaczynam swoją przygodę z mikroprocesorami i jestem w tym totalnym nowicjuszem, ale chcę się uczyć.
    Na pierwszy ogień mam do rozpracowania prosty układ z diodami, przekaźnikami i tranzystorami.
    Mam mały dylemat - jak dobrać mikroprocesor na tyle dobrze, by być pewnym, że będzie działać?
    Co do takich danych wymaganych to musem jest posiadanie 10 portów wejść/ wyjść.

Cenię sobie wszelkie porady.

0 9
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 09 Lip 2014 17:31
    janek1815
    Poziom 38  

Często stosowane przez początkujących Atmele AVR na przykład chyba najpopularniejsza Atmega8 będzie aż nadto do Twoich zastosowań lub mniejszy atiny2313.

0
  • #3 09 Lip 2014 17:42
    Karaczan
    Poziom 39  

Kup klona Arduino, np Nano.
    Nie jest takie drogie, w 30zł już kupisz.
    A ma wszystko czego potrzebujesz a nawet więcej.
    Odpada zasilanie, proste układy zasilasz bezpośrednio z USB.
    Odpada programator, programujesz też po USB.
    Całkiem przyjemne darmowe IDE, język podobny do C.
    Duża baza darmowych bibliotek, przykładów, jak i pełnych "gotowców".

W przyszłości bardzo łatwe przenoszenie projektu na osobny układ AVR jeśli zajdzie potrzeba zbudowania czegoś na stałe co stworzyłeś na Arduino.

0
  • Arrow Multisolution Day
  • #4 09 Lip 2014 17:43
    Steryd3
    Poziom 31  

Po pierwsze nie mikroprocesor tylko mikrokontroler - mimo, że potocznie używa się wymiennie tych nazw to jednak trzeba choć wiedzieć jaka jest między nimi różnica. Poprawne technicznie i precyzyjne określenia to połowa sukcesu w komunikacji na tego typu forach. Czasem lepiej być do bólu poprawnym niż pisać głupoty i uchodzić za kompletnie zielonego w temacie takim nie będąc.