Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit MK7 2007r - Tacho VDO SIMENS jak odłączyć

09 Lip 2014 22:53 4320 6
  • Poziom 32  
    Ford Transit 2007
    Mam pytanie, auto posiada tacho VDO Simens 6C1T-17A266-CB, ( DTCO 1381) niestety tacho padło nie działa i niestety przestał działać prędkościomierz, liczy kilometry ale wskazówka od prędkości leży nie wskazuje.
    To auto jest do 3,5 tony więc chce wyrzucić tacho, tylko co muszę zrobić żeby po wyjęciu tacho licznik zaczął działać.
    Pamiętam że jak jeszcze tacho działało i je próbowałem odłączyć to sytuacja była identyczna licznik też nie działał.
    To tacho cyfrowe z szyną Can czy muszę przeprogramować licznik na wersję bez tacho, żeby prędkościomierz po demontażu tacho zaczął działać. Ford Transit MK7 2007r - Tacho VDO SIMENS jak odłączyć
  • Poziom 11  
    Należy zamontować symulator tachografu. Symulujący połączenie CAN ze wskaźnikami.

    Tacho samo nie padło, pomogłeś jemu. Nie wymieniałeś baterii co 2 lata. Odłączyłeś od prądu i wtedy padło. Domyślam się. :)
  • Poziom 32  
    A można o jakoś wyłączyć w liczniku kodowanie (opcjami) nie mam tego auta u siebie auto w mojej pracy ma problem z tym, jest poniżej 3.5t więc tacho nie potrzebne. Najgorsze jest to że nie działa przebieg auta nie pokazuje się na liczniku. Przebieg można odczytać tylko na TACHO.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    I ma prawo nie działać przebieg, ani prędkościomierz. Bo masz fabryczną instalację zrobioną pod tacho. I schemat działania wygląda tak:
    skrzynia -> impulsator -> tachograf -> CAN -> deska

    I w takim układzie na desce jest pokazywany przebieg i prędkość z tachografu po szynie CANbus (pin A4 i A8 - biała kostka) lub po k-line (pin D6 - brązowa kostka).

    Należy zamontować symulator tego połączenia, który uprzednio należy zaprogramować pod dane auto, czyli ustawić:
    przebieg
    czas
    wał napędowy
    współczynnik w
    i przede wszystkim kod współgrający z danym autem

    Jakby tachograf był dokładany to w skrzyni by był drugi czujnik, który by działał niezależnie od tacho i wszystko by dalej działało nawet z padniętym tacho.

    Ale masz instalację fabryczną pod tacho i tylko symulator (tańsze rozwiązanie) wchodzi w grę lub inne nowe/używane tacho (4x droższe rozwiązanie).
  • Poziom 32  
    Jeździliśmy przez dwa lata z TACHO, prędkościomierz działał, tacho też tylko tyle że linijka przebiegu dużego wyłączona, tylko przebieg dzienny mały. Teraz TACHO zmarło, przebieg dzienny mały liczy ale prędkościomierz nie działa.

    Czy można zamontować licznik w wersji bez TACHO i zmienić instalacje i ewentualnie czujnik prędkości na skrzyni.
  • Poziom 19  
    Nie wiem jak wygląda sprawa z fabryczną instalacją tacho, ale normalny MK7 przy MMT6 brał prędkość z ABSu, a nie osobnego czujnika. Przy starszej 5 biegowej skrzyni, jest chyba czujnik.
  • Poziom 11  
    Od tachografu jest czujnik (typ 2171) w skrzyni na 100%.

    Jak miałeś tachograf to nie było przebiegu dużego na liczniku? Tylko na samym tachografie?

    Napisz ile kostek wychodzi z tacho. Sprawdz czy jest pin A4 i A8 (CAN - biała kostka) czy D6 (k-line - brazowa kostka). Sprawdz tez czy jest zajety pin B6 lub B7 (żółta kostka).