Witam i proszę o konstruktywną krytykę
Znajomy poprosił mnie o trwałe zainstalowanie ładowarki "na pokładzie" pojazdu typu Melex. Ładowarka ~3kW, zapewnia izolację obwodu ładowanego od sieci (impulsowa), zasilana jest jednofazowo i ma wyraźnie oznaczone przewody L/N/PE.
Zamierzam zamontować w pojeździe wtyczkę tablicową CEE 16A 2P+N IP44 (niebieska, 6h) w sposób zapewniający ochronę przed wodą deszczową lub rozbryzgami oraz wykonać kabel OW 3x2,5 długości ~5m zakończony z jednej strony pasującym gniazdem przenośnym CEE a z drugiej zwykłą wtyczką 16A schuco. Tutaj pojawia się pierwsza wątpliwość - ze względu na brak standardu rozmieszczenia L/N w gnieździe schuco może dojść do zamiany tych linii w gnieździe CEE, nieistotnej w tym konkretnym zastosowaniu ale co będzie jeśli komuś przyjdzie do głowy użyć tego kabla np. do przyłączenia przyczepy campingowej? Czy jest taki kabel potencjalnie niebezpieczny?
Drugie pytanie dotyczy podłączenia przewodu PE do "masy" pojazdu; od wspomnianej wtyczki w nadwoziu ("wlewu paliwa") jest ~0,8m do miejsca w którym zamierzam umieścić skrzynkę przyłączeniową, czy przewód PE podłączyć:
- jak najbliżej wtyczki tablicowej (rozgałęziając we wtyczce)
- w skrzynce przyłączeniowej np. przez otwór w dnie do metalowej ściany nadwozia
- w skrzynce do kilkuzaciskowej listwy, a z niej na nadwozie, ładowarkę itd.
- jeszcze inaczej, jak?
Po wykonaniu instalacji zamierzam poprosić elektryka o odbiór i pomiary izolacji, proszę uprzejmie o odpowiedzi na powyższe pytania i inne sugestie aby było bezpiecznie i poprawnie.

Znajomy poprosił mnie o trwałe zainstalowanie ładowarki "na pokładzie" pojazdu typu Melex. Ładowarka ~3kW, zapewnia izolację obwodu ładowanego od sieci (impulsowa), zasilana jest jednofazowo i ma wyraźnie oznaczone przewody L/N/PE.
Zamierzam zamontować w pojeździe wtyczkę tablicową CEE 16A 2P+N IP44 (niebieska, 6h) w sposób zapewniający ochronę przed wodą deszczową lub rozbryzgami oraz wykonać kabel OW 3x2,5 długości ~5m zakończony z jednej strony pasującym gniazdem przenośnym CEE a z drugiej zwykłą wtyczką 16A schuco. Tutaj pojawia się pierwsza wątpliwość - ze względu na brak standardu rozmieszczenia L/N w gnieździe schuco może dojść do zamiany tych linii w gnieździe CEE, nieistotnej w tym konkretnym zastosowaniu ale co będzie jeśli komuś przyjdzie do głowy użyć tego kabla np. do przyłączenia przyczepy campingowej? Czy jest taki kabel potencjalnie niebezpieczny?
Drugie pytanie dotyczy podłączenia przewodu PE do "masy" pojazdu; od wspomnianej wtyczki w nadwoziu ("wlewu paliwa") jest ~0,8m do miejsca w którym zamierzam umieścić skrzynkę przyłączeniową, czy przewód PE podłączyć:
- jak najbliżej wtyczki tablicowej (rozgałęziając we wtyczce)
- w skrzynce przyłączeniowej np. przez otwór w dnie do metalowej ściany nadwozia
- w skrzynce do kilkuzaciskowej listwy, a z niej na nadwozie, ładowarkę itd.
- jeszcze inaczej, jak?
Po wykonaniu instalacji zamierzam poprosić elektryka o odbiór i pomiary izolacji, proszę uprzejmie o odpowiedzi na powyższe pytania i inne sugestie aby było bezpiecznie i poprawnie.