Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mondeo mk3 Duratec 1.8 - Brak mocy, Nie pali na 1 cylinder

woj250 10 Jul 2014 12:32 9291 9
Texa Poland
  • #1
    woj250
    Level 13  
    Witam.
    Mam mondeo MK3 1.8 Duratec. Auto jest bardzo słabe i lekko szarpie. Jest świeżo po remoncie głowicy, wraz z nowym łańcuchem rozrządu, rozrząd 8 razy sprawdzony, kompresja jak z ksiązki. Objawy które zaobserwowałem:

    -świeca na pierwszym cylindrze okopcona na czarno, pozostałe w normie

    -nowa cewka, na starej to samo, nowe świece, kable podmieniane z innego sprawnego.

    - wtryski pozamieniane miejscami, dalej okopcona świeca nr1.

    -odłączona pompa paliwa, auto odpalone na gazie, dalej to samo.

    -odpiecie EGRu, Map, wolnych obrotów, bez zmian.

    Mam problem z diagnostyką komputerową ponieważ oddałem sprzęt na gwarancje i został mi tylko ELM327:D który ledwo błędy przeczyta, parametrów bieżących nie ma mowy.
    Błąd odczytany to odbwód wtryskiwacza nr1. wadliwe działanie.

    Ma ktoś jakiś pomysł? Prosze o każdą podpowiedź bo już mi ręce opadają. Już mi tylko do głowy sterownik silnika przychodzi. Trzeba komplet z immo??
  • Texa Poland
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Tam się chyba da zamienić wtyczkę wtryskiwacza z jakąś inną
  • Helpful post
    #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na cewce tak, na wtryskach nie!
  • Texa Poland
  • #4
    woj250
    Level 13  
    Cały czas błąd pierwszego wtryskiwacza, zamieniałem już kilka razy, do głowy przychodzi mi tylko wiązka albo komputer.

    Rozplątuje całą wiązke aż po sterownik, napisze jak efekty. Mam nadzieje że coś gdzieś znajde;/

    Jeżeli ktoś ma jakiś inny pomysł prosze pisać:):):)
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiązkę prześwietlić żarówką H4. Nie trzeba rozplątywać. Po prześwietleniu sprawdzić na zwarcie do masy i plusa. Ja bym jeszcze sprawdził, czego brakuje na tym wtrysku, Zasilania czy kluczowania. Bardzo prawdopodobne, że kłopot jest ze sterownikiem. Tutaj naprawa jest miła, łatwa i przyjemna.... jeśli ktoś w tym siedzi.
  • #6
    woj250
    Level 13  
    Chciałem podmienić komputer. Potrzebuje kompa, obwódke i kluczyk?? Czy jeszcze cos??

    Czy podpasują elementy z Angilka??
  • #7
    woj250
    Level 13  
    Więc podmieniłem sterownik. Pali teraz ładnie na wszystkie (świece w tym samym kolorze). Zniknęły również problemy z połączeniem do kompa. Niestety auto dalej poszarpuje, teraz już mniej ale jednak. Mocy też malutko.

    Map sprawdziłem, ma wartości zgodne z Autodatą.
    Kilka innych czujników również.
    Jedyne co to sonde mam na kompie jedną i drugą cały czas 0V. Ale to chyba wina komputera diagnostycznego ponieważ w takim wypadku chyba wywalało by błąd jakiś.

    Prosze o pomoc co mógłbym posprawdzać bo na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się ok;/

    Jedyne co to przy samoteście na zapalonym silniku wychodzi uboga mieszanka.
  • #8
    majsster
    Level 22  
    tam zawory są ustawiane płytakmi czy już hydraulika?
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    woj250 wrote:
    Mam problem z diagnostyką komputerową ponieważ oddałem sprzęt na gwarancje i został mi tylko ELM327
    Akurat w Mondeo mk.3 tym ELMem zrobisz tyle samo albo i więcej jak testerem za kilka tys. zł (mam porównanie z Autocomem w tym aucie)... ściągnij sobie stąd program i się "baw".
  • #10
    woj250
    Level 13  
    Zawory na szklanki. Były regulowane oczywiście przy głowicy.

    Mam wlasnie autocoma, nawet sobie dorobilem przełącznik do Elma jak nie miałem autocoma. Ale poza leżąca sonda lambda na 0,1v nic złego nie zaobserwowalem. Na co zwrócić uwagę??

    Sonda jest wymieniona wiec mieszanka uboga jest w rzeczywistości a nie przez uwalona lambde. Wywala blad od ubogiej mieszanki po 5 km.

    Proszę o pomoc bo nie chce na ślepo pol auta po wymieniać:/