Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Twingo 2003r - Jakie spalanie gazu.

10 Jul 2014 13:37 1053 8
  • Level 9  
    Witam. Proszę o opinię dot. spalania gazu w renault twingo 1.2 8V 2003r. Samochód jest użytkowany na regularne dojazdy. Trasa około 60 km w jedną stronę. Prędkość między 80-100 km/h, bez stania w korkach, częstego wyprzedzania, hamowania, itp. W tych warunkach samochód spala do 5.5l/100km (max) benzyny. Od 2 tygodni posiada instalację stag4. spalanie w tych samych warunkach (liczone z kilku tankowań) wynosi >7 l/100km, czyli wiecej niż 40%. Instalację założyłem używaną, ale z małym przebiegiem. Jeździła w trochę większym samochodzie, w związku z tym wtryskiwacze (valtek 30) na biegu jałowym mają krótkie czasy otwarcia (<3ms) srednica dysz 2mm, więc prawdopodobnie zwiększony jest skok tłoczka. Ciśnienie na reduktorze ustawione na 1bar. Mnożnik powyżej 1. Proszę o opinię, czy takie spalanie jest za wysokie i należy coś zmienić (np wtryski), czy nie zawracać sobie głowy.
  • Level 9  
    Dysze takie były. Instalacja kalibrowana, mapy zebrane i delikatnie skorygowane.
  • Level 43  
    2.0mm to dla silników 1,6-2,0 .
    Ciekawe jak przeszło kalibracje.?
    Zresztą nikt normalny nie zamontuje używanych valteków, lepij kupić nowe OMVL i mieć parametry w normie.
  • Level 9  
    Kalibrację przeszedł szybko. Oczywiście wyrzucił komunikat o dużych dyszach. Czasy wtrysku na biegu jałowym około 2.8-2.9ms, dla wtryskiwaczy benzynowych około 2.4ms.
  • Level 9  
    Dysze zmniejszyłem na 1.6. W dalszym ciągu otrzymałem komunikat: "dysze wtryskiwaczy za duże". Po przejechaniu ok. 30 km, w celu zebrania map, mapy były bardzo rozjechane. linię mnożnika trzeba było podnieść w całym zakresie. Ustawiłem mapy w trasie. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Co ciekawe, na tych większych dyszach , po zebraniu map nie trzeba było robić tak dużych korekt.
  • Level 9  
    Przejechałem całą trasę w obie strony na benzynie i wyszło, że spalił prawie 6l/100km (przed założeniem gazu spalał poniżej 5). Podczas strojenia map w trasie zauważyłem, że temperatura reduktora na rozgrzanym silniku wynosi 81 st.C oraz są wysokie czasy wtrysku benzyny na biegu jałowym (3,9-4,4ms). Na biegu jałowym, na benzynie po odpuszczeniu gazu delikatnie puka w tłumik. Czy takie wskazanie temp. pracy jest prawidłowe, czy podejrzewać termostat? Samochód nie posiada wskaźnika temperatury.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że wartość podciśnienia na biegu jałowym wynosi około 0,28-0,32
  • Level 38  
    1. Walteki w kosz
    2. Z dyszami 2.0 to różnie bywa, przeważnie jest jak pisał kolega ale nie zawsze (mam 1.0 z dyszami 2mm)
    3. Użyj testera OBD i czytając korekty STFT i LTFT wystrój auto wraz z korektami obrotów. Inne zabawy typu mapki srapki itp sobie odpuść bo to się nie sprawdza a już na pewno nie w nowoczesnych silnikach.