Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megan 1.6 1997r - Nie działa centralny zamek

10 Lip 2014 21:29 11961 14
  • Poziom 9  
    Witam forumowiczów.
    Mam samochód Renault Megan 1.6 1997r. w którym mam problem taki, że nie działają mi zamki z pilota (otwórz, zamknij) jak i wewnątrz z kokpitu (działa tylko z kokpitu otwieranie, zamykanie martwe).
    Szukając usterki co mogło być przyczyną sprawdziłem następujące rzeczy:
    - Pilot sprawny (dioda miga - sprawdzałem kamerką) baterie sprawdzone miernikiem i też są OK
    - instalacje
    - Bezpieczniki wszystkie sprawdzone w skrzynce z lewej strony pod kierownicą OK
    - Przełącznik na kokpicie (otwórz - zamknij) też jest sprawny.
    Dusząc na Przycisk otwierania na kokpicie, słychać przekaźnik jak pracuje.
    I teraz Mam pytanie co mogło jeszcze nawalić, że na pilota wcale nie reaguje a siedząc w samochodzie przy zamkniętych drzwiach otwieranie z kokpitu działa a zamykanie nie działa i brak jakiejkolwiek reakcji.
    Przeglądając internet szukając jakieś wskazówki czy porady znalazłem informacje na temat kodu awaryjnego immo aby uruchomić silnik bo być może zagubił kody itp.
    Wygenerowałem sobie przez program:

    http://bba-reman.com/content.aspx?content=Tes...ult_Key_Immobiliser_failures_emergency_recode

    Wprowadziłem VIN i Kod z kluczyka w programie i wygenerował mi pin.
    Przeprowadzając teraz procedurę wbicia pinu w samochodzie wszystko zrobiłem względem instrukcji jak opisano:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=12564278#12564278

    oraz tak samo na innych forach na necie.
    Niestety ale zero efektu.
    Pin wbiłem poprawnie ale nie zamyka mi z kokpitu tylko jak wcześniej aby otwiera drzwi i nie reaguje w ogóle na pilota.
    Co może być w takim bądź razie przyczyną takiego zachowania. Czy to w ogóle pójdzie zrobić nie jadąc do elektromechanika i tego typu fachowców.
    Miał może ktoś taką usterkę.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Użytkownik usunął konto  
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Rozumiem, że chodzi ci aby podłączyć diodę led w odbiorniku IR na wyjściu odbiornika tak?
    Faktycznie. O tym to nie pomyślałem.
    A mógłbyś mi chociaż podpowiedzieć która nóżka na płytce odbiornika tego układu scalonego to out. Bo szukałem na necie w http://www.datasheetcatalog.com/ i nie znalazłem w ogóle żadnych danych na ten temat co to za układ itp. Nie wiem, możliwe że źle szukałem ale spisałem nazwe scalaka i nic mi nie wykryło.
    Chyba, że wiesz który styk na tej płytce odbiornika to out, to bym był wdzięczny.
    Ewentualnie miernikiem sprawdzę co pokaże.
    Sprawdze i dam znać.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A ja zapytam przewrotnie, nie lepiej się skupić, czemu nie działa właściwie przycisk w aucie? Jak to naprawisz, jest szansa, że reszta ruszy :)
  • Poziom 9  
    Sam przycisk na kokpicie mechanicznie i elektrycznie jest sprawny. Sprawdziłem przejścia miernikiem.
    Styki w nim przełączają się poprawnie (jest przejście) gdy naduszę otwórz i jak następne piny sprawdzę od zamykania i naduszę zamknij to też jest dopiero przejście.
    A dlaczego działa tylko otwieranie (wewnątrz auta) a zamykanie już w ogóle nie reaguje elektronika to nie wiem, bo gdybym wiedział to bym tematu nie zakładał, że mam taki problem.
    Zastanawiam się co mogło się stać takiego, że nie działa zamykanie z kokpitu tylko otwórz a z pilota zero reakcji. Jakby tylko z pilota nie działało to mógłbym winić albo pilot lub odbiornik czyli układ zdalny a tu nawet wewnątrz nie działa manual.
    Ma może ktoś schemat całego sterowania centralnego zamka.
    Muszę sprawdzić jeszcze odbiornik IR jak kolega non e vero italiano doradził.
  • Poziom 28  
    Witam pilota jezeli jest na podczerwien sprawdzisz naciskaac przycisk na pilocie skierowanym do aparatu telefonu lub innego cyfrowego bedziesz widzial czy mruga,co do przycisku w samochodzie dobrze radzi pawel wawa ,sprawdz miernikiem po wlozeniu przelacznika w kostke czy na zamykaniu pojawia sie napiecie.Pozdrawiam
  • Poziom 36  
    Rafałxl napisał:
    Pilot sprawny (dioda miga - sprawdzałem kamerką)
    guard10 napisał:
    Witam pilota jezeli jest na podczerwien sprawdzisz naciskaac przycisk na pilocie skierowanym do aparatu telefonu lub innego cyfrowego bedziesz widzial czy mruga
    A może trzeba pilota sprawdzić aparatem...?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Rafałxl napisał:
    Dusząc na Przycisk otwierania na kokpicie, słychać przekaźnik jak pracuje.
    A drugi nie, już wiesz gdzie i jak szukać? Przez nasłuch :)

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Jak jeszcze ktoś, napisze o sprawdzeniu pilota, wyleci z forum. Jasne?
  • Poziom 36  
    Pawel wawa napisał:
    Jak jeszcze ktoś, napisze o sprawdzeniu pilota, wyleci z forum. Jasne?
    Nie zrozumiałeś ironii?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Twoją zrozumiałem :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Właśnie dzisiaj sprawdziłem sobie ten odbiornik IR podłączając w nim na wyjściu diodę LED i działa. Po wciśnięciu przycisku w pilocie dioda mrugnie.
    Mruga tak samo jak ta w pilocie nadawcza (takie szybkie dwa mrugnięcia).
    Musze jeszcze sprawdzić czy też dochodzi do złącza na ucebiku.
    Podejrzewam, że dochodzi sygnał z odbiornika i to będzie jeszcze gdzieś głębiej ta usterka ale zobaczymy bo może się mylę.

    Dodano po 38 [minuty]:

    A mam jeszcze jedno drobne takie pytanie, bo nasunęła mi się taka myśl.
    Czy siłowniki jak są sterowane przez przekaźniki to nie jest czasem tak, że na otwieranie ma swój osobny przekaźnik a na zamykanie też osobny? Nie wiem może się mylę ale czy może być tak że przekaźnik odpowiadający za zamykanie się uszkodził? Wie może ktoś które to są przekaźniki odpowiedzialne za zamykanie i otwieranie drzwi.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Rafałxl napisał:
    A mam jeszcze jedno drobne takie pytanie, bo nasunęła mi się taka myśl.

    Nareszcie zaczynasz myśleć i to prawidłowo!

    Dodano po 43 [sekundy]:

    Pawel wawa napisał:
    A drugi nie,
    Miałeś podpowiedź.
  • Poziom 14  
    Witam. Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem.
    Odpowiedz jest taka do tej usterki.
    Byłem u mechanika z kodem serwisowym i po wbiciu kodu silnik działa prawidłowo i można jeździć autkiem.
    Co do centralnego zamka, to także działa poprawnie i bez zarzutów.
    Jedyny hak na tą usterke to mechanik miał taką, że metoda nogami aby zakodować trwale ten kod to taka: że dusił nogą albo na hamulec albo na sprzęgło (nie pamiętam dokładnie bo może jedną na zmyłke robił abym nie wiedział jak to się robi) i w tym samym czasie kierował sygnał z pilota (podczerwień) w kierunku odbiornika.
    Robił tym pilotem kilka kliknięc i nogami i tak do momentu do puki nie zatrybił układ i zadziałały zamki, czyli otworzyły i się zamkły. Tak to zrobił.
    Nie wiem jak to robił ale tak to widziałem więc tak to opisuję. Samochód działa poprawnie bez usterek. Ps. Inni mechanicy muwili mi że się nieda i immo trzeba ominąć a tu jednak można było naprawić bez ominięcia immobilizera.
    Może ta wiedza się komuś przyda i da jakieś wskazówki w podobnych usterkach.
    Pozdrawiam
    Temat zamykam.
  • Poziom 9  
    Witam.
    Usterka się powtórzyła po przejechaniu ponad 500 Km.
    Podjechałem do mechanika, usunął mi immo i zamontował mi inny nowy sterownik radiowy z dwoma pilotami w zestawie.
    Działa teraz bardzo dobrze i jestem zadowolony.
    Koszt wyłączenia immo i zamontowanie nowego sterownika to 250zł.
    Temat uważam za zakończony i zamykam.