Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
FotowoltaikaFotowoltaika
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domek nad stawem i turbina wiatrowa

11 Lip 2014 12:50 2670 9
  • Poziom 9  
    Witam

Z zawodu jestem mechanikiem. Drobne naprawy elektryczne jak większość ludzi jestem w stanie sam zrobić. Posiadam nad stawem mały domek letniskowy bez prądu. Domek odkupiony w całości w Niemczech przetransportowany do mnie. Oryginalna instalacja w domku to 12V i 230V. Są prowadzone 2 linie 12 i 230 tak że w każdym pomieszczeniu są 2-3 gniazdka podwójne gdzie w jednym jest 12V a w drugim 230V.
    Z tyłu znajduje się przyłącze z 4 Akumulatorami kwasowymi 12V 60Ah typowe samochodowe. Wcześniej Niemiec miał jakieś 12 z kombajnu ok 100Ah. Akumulatory schowane w prawie coś na zasadzie termosu styropianowego o grubości prawie 1 metra. Wiec przed zimnem schowane. Oczywiście jest wentylacja która pobiera z domku ciepło a następnie przez domek wywiewa na zewnątrz. Wygląda to tak że ciepło pobrane z domku chłodzi pomieszczenie z akumulatorami następnie przez wentylator i pcha do przewodami wentylacji do domku gdzie rura zakończona jest dwoma coś jak wymiennik ciepła i wypychana na zewnątrz budynku. Wygląda to tak aby zima nie łapało zimnego powietrza to ogrzewa się ewentualnie w budynku. .

Wszytko działa poprawnie cala instalacja w domu lodówka i tv czy tez radio. Ne mam zastrzeżeń. Co do sieci 230V to jest przetwornica podłączona bezpośrednio pod akumulator zabezpieczona 40A bezpiecznikiem. Nalepka do połowy zdarta tyle co widać to Full Sine Typ 1200W Type: TYC12V/230Sine OMEga. Do przetwornicy na wyjściu podłączony zwykły bezpiecznik es 16A a następnie ręczny przełącznik zasilania dający możliwość podłączania agregatu bądź zasilania z sieci energetycznej. Z przełącznika zasilania kolejny bezpiecznik ale już w budynku S10A.