Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lampa Oscyloskopowa -Jak przetestować

12 Lip 2014 22:53 2721 8
  • Poziom 18  
    Cześć Koledzy, mam do Was pytanie. Jako, że nie znam się na lampach mam problem z przetestowaniem lampy w oscyloskopie. Napięcie WN (E.H.T) dochodzi do kineskopu (niestety nie jestem w stanie sprawdzić czy prawidłowa wartość 6.7kV), żarnik sprawny (widać jak z tyłu lampy się świeci). Niestety oscyloskop nic nie wyświetla. Chodzi mi o sposób na sprawdzenie takiej lampy po za układami oscyloskopu.

Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Lampa jest hermetyczna bo żarnik się nie przepala, mimo to nie udaje mi się uzyskać plamki. Odłączyłem płytki odchylania, by wykluczyć odchylenie po za ekran. Dalej nic.

Czy możliwe żeby lampa popsuła się w jakiś inny sposób po za przepaleniem żarnika lub rozszczelnieniem ?
  • Poziom 35  
    Poza układem nie sprawdzisz. Potrzebne wysokie napięcie na odpowiednich siatkach i podanie napięcia na odchylanie. Jak nic nie wyświetla, to może problem z odchylaniem?
  • Poziom 18  
    No to właśnie chciałem wyeliminować odłączając odchylanie od kineskopu by sama zielona plamka była po środku ekranu. Problem w tym że jej nie ma. Chyba że mylę się w swoich przypuszczeniach i tak nie sprawdzę ?
  • Poziom 35  
    Nie wiem (bo nie zdradziłeś tajemnicy) jaką lampę posiadasz.
    Jednak każda lampa posiada:
    1. Katodę z cylindrem Wehnelta lub siatką sterujacą. Przez zmianę potencjału
    tej elektrody w stosunku do katody uzyskuje się zmianę natężenia wiązki
    elektronów bombardujących ekran, a więc zmianę jaskrawości świecenia.
    2. Za siatką sterującą umieszczone są elektrody ogniskujące – anody , o odpowiednio dobranych kształtach i wysokich dodatnich względem katody potencjałach, mają za zadanie zogniskowanie wiązki elektronów na powierzchni ekranu lampy.