wiesiek3d wrote: Ludzie zakładają w ten sposób sterowniki do świateł dziennych bo opierają się na fabrycznych zastosowaniach np. Audi, gdzie światła drogowe są wykorzystane jako światła dzienne oczywiście z zmniejszoną mocą.
To że ludzie coś robią nie znaczy, ze jest to zgodne z prawem, ludzie też nagminnie przekraczają dozwoloną prędkość. Lampy muszą być homologowane do takiego sterowania. Nikt dowodu nie zatrzyma, za to w razie kolizji czy wypadku, będzie to powód do obciążenia winą i/lub niewypłacenia odszkodowania z OC. Tego typu rozwiązanie jest dopuszczone w krajach skandynawskich, nie u nas.
Zależnie od rozwiązania np. H4 vs. 2xH1 czy H1+H7 w przypadku włączenia świateł długich świecą się lub nie również światła mijania (jeśli są na osobnych żarówkach, zazwyczaj się świecą obie).
Skoro i tak i tak jest to sprzeczne z Kodeksem Drogowym to jak już kombinowałbym z użyciem świateł mijania, a nie drogowych, zwłaszcza jeśli są to osobne żarówki.