Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jak podłączyć dzienne światła pod światła długie w toyota corolla verso 2004 r

Stiwen1 13 Jul 2014 23:34 13350 14
  • #1
    Stiwen1
    Level 21  
    Witam mam taki mały problem chciałbym podłączyć ten sterownik Świateł dziennych APN-12V blister pod światła ( długie ) ale jest problem ponieważ jak podam zasilanie na żarówkę od świateł długich to zapalają się też i krótkie co proponujecie jak to podłączyć może ktoś już takie coś przerabiał pozdrawiam.
  • #2
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć i nie dość że używasz jakiejś archaicznej nomenklatury to jeszcze chyba błędnie. Światła masz pozycyjne (i ew. postojowe), mijania (dawniej krótkie) i drogowe (dawniej długie). Dzienne mają gasnąć w momencie załączenia świateł pozycyjnych lub mijania (kodeks wymaga mijania, w fabrycznych rozwiązaniach gasną już przy pozycyjnych).
  • #4
    suser222
    Level 23  
    DriverMSG wrote:
    Jaki jest cel podłączania świateł dziennych do świateł drogowych (długich)?

    Cel podłączenia świateł opisany jest tutaj.
    Wystarczyło wpisać nazwę sterownika do wyszukiwarki.
  • #5
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Quote:
    Moduł po podłączeniu do instalacji, wykrywa uruchomienie silnika poprzez wzrost napięcia i automatycznie (co ważne bez Twojej ingerencji) włącza światła drogowe (długie).

    To jakaś bzdura. Nie dano schematu podłączenia?

    Przepisy ruchu drogowego dopuszczają światła drogowe jako światła do jazdy dziennej (pomimo ograniczenia mocy do 30%)?
    Jak ma działać ten sterownik w przypadku oświetlenia sterowanego minusem (masą), a nie plusem?

    Mam wiele wątpliwości, co do tego typu rozwiązania.
    http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/uklad-elektryczny/283191,Swiatla-do-jazdy-dziennej-jak-je-zamontowac-Jakie-sa-wymagania-prawne-Ekspert-ITS-radzi.html

    Światła drogowe jako światła do jazdy dziennej?
    
    Często pojawia się także pytanie, czy jako światła do jazdy dziennej można wykorzystać światła drogowe doposażone w układ obniżający napięcie zasilania (w celu ograniczenia oślepiania innych kierowców). Niestety ze względów formalnych i technicznych nie jest to możliwe. Po pierwsze, w pojazdach można stosować tylko homologowane lampy zgodne z odpowiednim regulaminem. W tej sytuacji światła drogowe (homologowane wg wymagań Regulaminu nr 112) nie mają homologacji według wymagań Regulaminu 87 obowiązującego dla świateł do jazdy dziennej, co powoduje, że tak na naprawdę nie wiadomo, czy takie wymagania będą spełnione.
    
    Po drugie, światło drogowe nie spełni wymagań dla świateł do jazdy dziennej, głównie ze względu na inny kształt rozsyłu strumienia świetlnego (światło drogowe świeci w sposób skupiony, a światło do jazdy dziennej w sposób rozproszony). Napięcie zasilania żarówki światła drogowego można obniżyć o tyle, aby nie przekraczać maksimum światłości dopuszczalnej dla światła do jazdy dziennej, ale wówczas nie spełni ono wymagań dotyczących światłości w innych kierunkach obserwacji. Ponadto powoduje to zmianę barwy światła (w kierunku barwy czerwonej) i wówczas nie są spełnione wymagania dla białej barwy światła do jazdy dziennej.Eksp




    suser222 wrote:
    Wystarczyło wpisać nazwę sterownika do wyszukiwarki.
    Nie skomentuję.
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Bardzo ryzykowne pod względem prawnym, kiedyś firma "Lukas" wprowadziła sterowniki, działające podobnie. Niestety, z tego co wiem, nigdy nie zostały rozpowszechnione, właśnie ze względów prawnych. Dzisiaj każdy policjant zabierze Ci za to dowód rejestracyjny.
  • #7
    wiesiek3d
    Level 29  
    Nie każdy policjant weźmie dowód.
    Ludzie zakładają w ten sposób sterowniki do świateł dziennych bo opierają się na fabrycznych zastosowaniach np. Audi, gdzie światła drogowe są wykorzystane jako światła dzienne oczywiście z zmniejszoną mocą.
  • #8
    Javoreczek
    Level 22  
    Wracając do meritum, to do japończyka, ze względu na sterowanie lamp masą, zapewne taki moduł będzie potrzebny.
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
    wiesiek3d wrote:
    Ludzie zakładają w ten sposób sterowniki do świateł dziennych bo opierają się na fabrycznych zastosowaniach np. Audi, gdzie światła drogowe są wykorzystane jako światła dzienne oczywiście z zmniejszoną mocą.
    To że ludzie coś robią nie znaczy, ze jest to zgodne z prawem, ludzie też nagminnie przekraczają dozwoloną prędkość. Lampy muszą być homologowane do takiego sterowania. Nikt dowodu nie zatrzyma, za to w razie kolizji czy wypadku, będzie to powód do obciążenia winą i/lub niewypłacenia odszkodowania z OC. Tego typu rozwiązanie jest dopuszczone w krajach skandynawskich, nie u nas.

    Zależnie od rozwiązania np. H4 vs. 2xH1 czy H1+H7 w przypadku włączenia świateł długich świecą się lub nie również światła mijania (jeśli są na osobnych żarówkach, zazwyczaj się świecą obie).

    Skoro i tak i tak jest to sprzeczne z Kodeksem Drogowym to jak już kombinowałbym z użyciem świateł mijania, a nie drogowych, zwłaszcza jeśli są to osobne żarówki.
  • #10
    milejow
    Level 43  
    wiesiek3d wrote:
    Nie każdy policjant weźmie dowód.
    Ludzie zakładają w ten sposób sterowniki do świateł dziennych bo opierają się na fabrycznych zastosowaniach np. Audi, gdzie światła drogowe są wykorzystane jako światła dzienne oczywiście z zmniejszoną mocą.

    A doczytałeś dalej, że to rozwiązanie na Stany,Kanadę i Australię???
    Widziałeś kiedyś jakieś Audi z dziennymi z drogowych zakupione jako nowe w Europie???
  • #11
    dawidziorrr
    Level 2  
    Witam. Podłącze się do tematu, jeśli ktoś potrafi wytłumaczyć w prosty sposób jak podłączyć sterownik APN świateł to proszę o pomoc. Legalne - nie legalne każdy zakłada na własną odpowiedzialność. Moim zdaniem bardzo dobre rozwiązanie. Jeśli ktoś mieszka na wiosce zabitej dechami, gdzie funkcjonariusze mają na wyposażeniu tylko lizak do zatrzymywania, to się zgodzę strach takie coś zakładać.W dużych miastach nikt nie ma czasu na głupoty. Dodaje schemat tego sterownika i link do filmu jak to wszystko powinno wyglądać.

    jak podłączyć dzienne światła pod światła długie w toyota corolla verso 2004 r

    jak podłączyć dzienne światła pod światła długie w toyota corolla verso 2004 r

    https://www.youtube.com/watch?v=PNOJgnizRus
  • #12
    tzok
    Moderator of Cars
    Czego tam nie rozumiesz?

    Wejście 1 - zasilanie po stacyjce (przez opcjonalny przekaźnik + bezpiecznik);
    Wejście 2 - światła pozycyjne
    Wyjście 3 - światła drogowe
    Wejście 4 - masa

    Opis nie zgadza się ze schematem - zamienione wejście sterujące ze sterowanym, nie wiem które jest poprawne, ale jak podłączysz tylko 1 do +12V i 4 do masy, to na jednym z 2 wolnych przewodów pojawi się ok 7V i to będzie Wyjście 3, po podłączeniu Wejścia 2 do 12V, napięcie na wyjściu 3 powinno spaść do 0V.

    Tu nie chodzi o policję tylko o postępowanie w razie uczestniczenia w kolizji lub co gorsza w wypadku - jeśli znajdą to w aucie to będziesz winny lub współwinny, niezależnie od tego jak było naprawdę.
  • #13
    dawidziorrr
    Level 2  
    tak jak pisałeś:
    wejście 1 - plus po stacyjce
    wejście 2 - jednak światła drogowe
    wejście 3 - światła pozycyjne
    wejście 4 - masa

    Tylko teraz problem polega na tym, że gdy podłączę wejście 1,2 i 4 to jest wszystko ok, żarówka od świateł "długich" świeci mocą tych 30%, a gdy do tego podpinam wejście 3 wszystko przestaje działać.. Wejście 3 jest dosyć istotne ponieważ służy do rozłączania tego sterownika i tylko na światłach postojowych ma sens..
    Zrobiłem test i podłączyłem wejście 3 nie do świateł postojowych tylko do świateł mijania wszystko wtedy jest ok. Co jeszcze zauważyłem na światłach postojowych bezpiecznik oznaczony symbolem 15A, a na światłach mijania 7,5A.
    Może to mieć wpływ na to, że na światłach mijania o mniejszym bezpieczniku działa, a na światłach postojowych z większym bezpiecznikiem już nie działa??
    Jestem totalnie nieuzdolniony w sprawie elektroniki i to że coś tam kombinuje przy aucie i jeszcze niczego nie popaliłem to i tak cud, proszę o wyrozumiałość ;p
  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wielkość bezpiecznika nie ma znaczenia. Problem sprawia układ kontroli żarówki. Tyle razy było pisane.