Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mój zasilacz - Schemat do sprawdzenia

14 Lip 2014 10:23 1788 13
  • Poziom 6  
    Mój zasilacz - Schemat do sprawdzenia Mój zasilacz - Schemat do sprawdzenia

Powyżej zamieściłem schemat mojego zasilacza oraz schemat ścieżek na płytkę PCB.

Do zbudowania tego zasilacza użyję :

Transformator 230V/18V 1szt.
    Diody 1A/1000V 4szt.
    Kondensator C1 pojemność ?
    Kondensator C2 0.3uF
    Kondensator C3 0.1uF
    Stabilizator 7812 1szt.
    Potencjometr 1 szt.

Nie wiem jaki użyć kondensator do filtracji (C1). Nie wiem czy 1000uF wystarczy,ponieważ nie mam oscyloskopu i nie wiem jak sprawdzić czy będzie dobry :)

Prosiłbym również o sprawdzenie czy moje schematy są w miarę poprawne, ponieważ robię zasilacz pierwszy raz i nie mam w tym doświadczenia :)

Z góry dzięki : )
  • PCBway
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Źle.
    Ten potencjometr pójdzie z dymem przy jakimkolwiek większym obciążeniu.
    http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm117.pdf Figure 1. Cię interesuje.
    Zakładając że będziesz chciał wykorzystać w pełni stabilizator, za mostkiem daj 3300uF/35V, stabilizator do wejścia i wyjścia powinien dostać po 100nF i drugiego 3300/35 za stabilizatorem. Możesz dać mniejsze, co da większe tętnienia napięcia i gorszą odpowiedź impulsową.
    Załatw sobie też wielki radiator - przy maksymalnej różnicy napięcia we-wy i 1,5A prądu, układ będzie musiał wydzielić ponad 40W mocy w postaci ciepła.
  • Poziom 6  
    A co wykombinować by ten potencjometr się nie spalił (jaki max prąd można przez niego przepuścić by się nie spalił? ) I dla czego za stabilizatorem trzeba dać dodatkowy kondensator 3300uF?
  • PCBway
  • Poziom 43  
    Cytat: