Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szeregowe ładowanie akumulatorów - przeładowanie jednego z nich

14 Lip 2014 18:15 2139 4
  • #1 14 Lip 2014 18:15
    461991
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 20 Lip 2014 00:07
    dziad_ek
    Poziom 13  

    Nie znam tych akumulatorów ale z mojej wiedzy wynika, że przy szeregowym połączeniu powinny mieć taką samą pojemność. Ze względu na ich stopniowe pogarszanie się parametrów- inne w każdym typie akumulatorów - ulegają najszybszemu naładowaniu się najsłabsze akumulatory czy ogniwa i druga sprawa- te najmniej rozładowane jeśli nie są szeregowo rozładowywane czy eksploatowane. Dobrym rozwiązaniem byłoby ich ładowanie równoległe , wówczas jest łatwiej określić przy szeregowo połączonych w eksploatacji ten gorszy akumulator. Przy równolegle połączonych podczas ładowania napięcie będzie się podnosić do pełnego naładowania i to jednolicie. Zaś przy rozładowaniu szeregowo połączonych najszybciej ulegnie uszkodzeniu - rozładowaniu - ten najsłabszy. Przyczyną większości uszkodzeń akumulatorów kadmowo-niklowych np we wkrętarkach jest przekraczanie temperatury obudowy i w rezultacie szybsze wysychanie ogniw i jakże często bardzo prosta ładowarka powodująca przy dłuższym ładowaniu właśnie uszkodzenie ogniw

    Dodano po 12 [minuty]:

    Jeszcze raz przeanalizowałem wpis i zapewne są to akumulatory ołowiowe , tzw żelowe, bezobsługowe. Napięcie na poprawnie naładowany z podłączonym zasilaniem powinno wynosić po 14,4 volta na akumulator. Nie można też ich przeładowywać bo to po prostu akumulatory ołowiowe i tzw "masa płyt" po prostu ulega uszkodzeniu. Nie tolerują również napięć (ogólnie) poniżej 10,8 volta bo grozi to zasiarczeniem a tym samym utratą pojemności. Ratunkiem może być kilkunastokrotne prawidłowe ładowanie i rozładowanie najlepiej mniejszym prądem i z kontrolą napięcia pojedynczego akumulatora ale to już zawsze będzie akumulator gorszy. Zapewne uszkodziły sie tak szybko poprzez brak kontroli temperatury ale to tylko domniemanie

    0
  • #3 21 Lip 2014 10:24
    forsoft
    Poziom 21  

    Przy ładowaniu akumulatorów napięciem przekraczającym 13,6V (dla akumulatora 12V) konieczna jest kontrola czasu ładowania. Jeżeli ładowarka nie posiada funkcji wykrywania punktu pełnego naładowania, lub timera, to akumulatory zostaną przeładowane i szybko stracą swoje parametry.

    Szeregowe połączenie i ładowanie często wykorzystywane jest w urządzeniach UPS. Jednak tutaj stosuje się głównie ładowanie stałym napięciem do 13,6V (27,6 na szeregowe połączenie 2 akumulatorów 12V) z ewentualnym ograniczeniem prądowym. Dodatkowo przyjmuje się także pewien zapas na nierównomierne rozkładanie się napięć. Jest to procedura dłuższa, ale akumulatory mogą być ładowane przez cały czas i nie jest potrzebna kontrola punktu w którym ładowanie trzeba przerwać.

    0
  • #4 26 Lip 2014 12:38
    ronwald
    Poziom 27  

    Jak długo ładujesz baterię akumulatorów do pełnego naładowania?
    Zanim wyrzucisz akumulator jako uszkodzony, sprawdź jego pojemność.
    To jest naładuj go i rozładuj prądem stałym 0,1Qn by sprawdzić pojemność Q = I*t.
    Jeszcze jedno, ile cykli pełnego naładowania i rozładowania wykonałeś w ciągu trzech tygodni ? Możesz sprawdzić prąd pobierany podczas jazdy z akumulatorów?

    0
  • #5 26 Lip 2014 13:11
    2293657
    Użytkownik usunął konto