Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1.8 16v - Kręci, nie odpala, iskra paliwo wszystko jest.

14 Jul 2014 23:13 9531 9
  • Level 27  
    Witam.
    Pacjent to Renault Laguna 1.8 16v z 2004. Auto pewnego dnia stanęło i juz nie zapaliło. Po naładowaniu akumulatora i założeniu paska osprzętu rozrusznik kręci, ale nie odpala. Diagnostyka nie wykazala żadnych błędów silnika, jedynie błąd skrzyni biegów: P0700 i P0600. Silnik czysty. Skrzynia automatyczna.
    Silnik podczas kręcenia ma według testera 230 obr/min, widzi temp powietrza zasysanego, temp wody, itd. Po odłączeniu czujnika stoi na 190obr/min
    Jednak po wyłączeniu rozrusznika nadal pokazuje 190 obr/min.
    Iskra jest, paliwo na listwę dochodzi. Wtryski i cewki zapłonowe mają wysterowanie (sprawdzane diodą i podkładane inne) Pompa paliwa pompuje i zdrowo sika paliwem przy samej listwie. Akumulator sprawny, podkładany nawet nowy 120Ah i nic.
    Silnik nie odpala ani na benzynie, ani na samostarcie. Odłączenie czujnika temperatury nic nie daje, jedynie ECU pokazuje wtedy, że temp cieczy to -40
    Przepustnica otwarta w 15.9% dodam, że świece pływały w oleju, odessane i wyczyszczone. Świece po wykręceniu są zalane. Odłączenie wtryskiwaczy, kręcenie i odpalanie na samostarcie nic nie daje. Czujnik położenia wału ma 230 mów, po przykładaniu magnesu na chwile spada do 90 omów i z powrotem zostaje na 230. Drugi czujnik zamówiony. Czy skrzynia z powodu tych 2 błędów może blokować odpalenie silnika.
    Czy po wyłączeniu rozrusznika nie obroty nie powinny spaść do zera, zamiast tych 190? (silnik nie pracuje)
    Dlaczego mimo odłączenia czujnika temp nadal ją zalewa?
    Czy obroty podczas kręcenia nie są za niskie?
    Odpalam bez paska osprzętu. Pompa oleju jest napędzana z wału łańcuchem w misce olejowej, pompa wody z rozrządu. Nie są napędzane: pompa wspomagania, alternator, sprężarka klimy. Nie sądzę, żeby to miało jakiś wpływ.
    Według mnie, iskra w złym momencie.
    Auto nie ma gazu, immobiliser odpuszcza.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 43  
    CommonRail wrote:
    Według mnie, iskra w złym momencie.
    T5 wrote:
    Czas zmierzyć kompresję.

    Akurat te 2 czynności są banalne , więc do dzieła.
  • Level 27  
    T5 wrote:
    Czas zmierzyć kompresję.

    Tego najbardziej się boję, bo silnik podejrzanie lekko kręci.
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Według mnie, iskra w złym momencie.

    Nie mam lampy stroboskopowej. Jakos inaczej się da?
  • Level 12  
    Miałem podobnie ale w innym samochodzie okazało się że gumki w głowicy stwardniały na tyle że nie uszczelniały zaworów i nie było kompresji po czym samochód przestał zapalać.


    Moderated By manta:

    Ty wiesz o czym piszesz? Nie nazwę tego po imieniu...

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

  • Helpful post
    VIP Meritorious for electroda.pl
    CommonRail wrote:
    i założeniu paska osprzętu


    Bo stary wkręcił się w rozrząd, głowica w górę, tyle w temacie.
  • Level 27  
    Gdyby przeskoczyl, to by przeciez bylo slychac walenie zaworow w tloki. Ale ustawienie sprawdze tak, czy tak. A czemu paskanie ma, to mi nie wiadomo.
  • Level 11  
    Sprawdzenie ustawienia rozrządu następnie ciśnienia i po temacie .

    W najgorszym to Przemo9826 instrukcji ci udzielił

    Dodano po 3 [minuty]:

    Walenia możesz nie usłyszeć .
  • Level 10  
    Przestawiony rozrząd
    Przypominam o blokadach
  • Level 27  
    Po zdjęciu kolektora dolotowego i próbie odpalenia, samochód pięknie ział ogniem z dolotu. Rozrząd był przestawiony o 45 stopni, kompresja zerowa, a na kole wału korbowego były wkręcone resztki paska osprzętu. Prawdopodobnie grzybki zaworów pogięte, powierzchnie wałków mają 4-8mm wżery, wałki chodziły na sucho. Zamiast uszczelek, silikon. O ile panewki będą całe, to tylko głowica, jeśli nie, to trzeba cały silnik.