Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

skoda felicja 1.3 mpi nie pali

15 Lip 2014 01:20 3129 13
  • Poziom 6  
    Witam, jest to moj 1 post wiec prosze o wyrozumialosc :D z gory dzieki.
    dobra do konkretow skoda felicja 1.3 mpi 98r. problem polega na tym ze ....
    wymianialem w skodzie polos dułgą , po wymianie nadszedł czas na rozruch silnika ,
    ale niestety dźwięku odpalonego silnika nie uslyszałem oprócz tego slychać było "pyknięcie" od strony bezpieczników. natychmiast zaczołem oględziny , sprawdziłem klemy i je przeczyscilem i z wyczuciem dokręciłem , sprawdziłem okablowanie jak i kable na alternatorze , alternator jest w miare nowy ma dopiero 3 mies, i to samo z rozrusznikiem wiec szczotki , cewka , regulator odpada , sprawdzilem bezpieczniki żaden nie jest przerwany , więc postanowilem odpalić na "pycha" skoda odpaliła ale po paru sekundach zgasła w tym czasie kiedy silnik pracował swiecila kontrolka ladowania :/ dodam że gdy zapaliłem światła i ponowiłem rozruch zaczeło "syczeć" od strony bezpieczników tak jakby było zwarcie , czy ktoś z was miał może podobny problem?? i takie pytanie czy plyn hamilcowy przewodzi prąd ? czy może spowodować zwarcie? przepraszam za ortografie ale na szybko takie byki wychodzą :D
  • Poziom 29  
    Sprawdź wszystkie punkty masowe. Problem może być spowodowany naruszeniem właśnie którejś z mas, objawy są bardzo podobne.
  • Poziom 6  
    a czy jezeli pomyle kable przy klaksonie to moze byc taki problem??
  • Poziom 29  
    To raczej nie ma nic do odpalania. Według mnie po prostu nie ma styku na którejś masie. Popraw punkty masowe (odkręć, oczyść drobnym papierem ściernym i mocno dokręć, możesz lekko posmarować smarem miedzianym).
  • Poziom 6  
    dobra teraz juz poloze sie spac bo juz wszystkie zeby zjadlem na tej skodzie z rana wstane i popatrze co z ta masa . jeszcze zapytam , na ktore styki szczegolnie zwrocic uwage? kleme juz czyscilem papierem sciernym i dokrecilem
  • Poziom 29  
    Na pewno sprawdź połączenie przewodu minusowego z masą pojazdu. Odkręć, wyczyść, i mocno (ale z wyczuciem aby nie zerwać gwintu!) dokręć.
    W zlokalizowaniu pozostałych punktów masowych muszą Ci pomóc inni użytkownicy forum.

    Lecę spać, dobranoc i powodzenia w naprawie :)
  • Poziom 6  
    wyczyszczone i zakrecone (w miare wytrzymalosci gwintu :D) ale dalej to samo kurcze brakuje mi pomyslow wyciagajac polos nie moglem nic uszkodzic bo na drodze osi nic nawet nie ma :/
    wyciagalem tez liczniki ale wszystko zostalo podpiete zgodnie z zasadami :D zwarcia tez nie ma bo by bezpiecznik mi wylaczal radio przy wiekszym poborze mocy z aku codziwniejsze rozrusznik na krotko tez nie kreci pomimo ze akumulator jest naladowany , sprawdzalem jak kable sa zacisniete na klemach i jest dobrze nie sa zasniedziale i trzymaja sie mocno nie ma zadnych zerwan podlaczalem tez kable do klem od drugiego samochodu i to samo za to przygasal drugi samochod jak przekrecalem kluczzyk w skodzie , gdyby padl jakis czujnik to by krecil ale by nie odpalil bo juz mialem troche przygod z ta skoda kurde oczy bieleja bede jeszcze patrzec co tam moze byc ale bedzie ciezko :D
  • Poziom 29  
    Wydaje mi się, że problemem może być rozrusznik. Dokładniej zawieszone szczotki bądź uszkodzony automat. Spróbuj delikatnie puknąć młotkiem w rozrusznik.
  • Poziom 6  
    to standartowy zabieg juz to robilem przykladalem raczke mlotka a drugim kilka razy puknolem ale dalej to samo :/ bylem tez wczesniej u mechanika to stwierdzil ze elektryka do wymiany :D chec zarobku profesjonalisty a wymienilby tylko widoczne kable a skasowalby jak za calosc . wiem ze jest to jakas blachostka bo przed wyciagnieciem polosi smigal jak talala jakie zabiegi jeszcze robilem :/ grzebalem przy tylnej klapie ale tam tez raczej nic nie uszkodzilem
  • Poziom 6  
    pojawil sie kolejny problem podczas przekrecania kluczykiem na zaplon zaczyna wariowac przekaznik r5 wziolem akumulator zeby naladowac bo cos juz zaczynalo sie dziac ale padl aku kabel masowy przy silniku byl nieco podrdzewialy przeczyscilem go i dalo efekt . po naladowaniu aku bedziemy walczyc dalej :D
  • Poziom 29  
    Wszystkie kable masowe sprawdź, często one powodują takie ,,kruczki".
  • Poziom 6  
    tam leci kabel minusowy od klemy do bloku silnika
  • Poziom 29  
    Mas jest więcej, powinna być przy skrzyni (w fiacie jest nie wiem jak w skodzie)...
  • Moderator Samochody
    Przewód masowy, miedziana plecionka, jest gdzieś w okolicach pompy wodnej czyli właśnie blisko prawej półosi jak dobrze pamiętam.