Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samochodowe agregaty chlodnicze

pawelkrystek 31 Jan 2010 17:45 238869 748
Optex
  • #121
    SAWEK101
    Level 31  
    Odmrażanie (defrost) wymagane jest w każdych urządzeniach chłodniczych w których temperatura odparowania czynnika chłodniczego jest niższa od 0st (nie masz kolego lodówki w domu?),jest to cykl trwający kilka minut lub dłużej nawet 35min,ten cykl jest inicjowany czasem pracy lub spadającą temperaturą chłodnicy poniżej określonego poziomu.Jak wyłączałeś chłodnię kilka razy w czasie tego cyklu to mogła się zabić lodem chłodnica na zewnątrz i agregat już nie ma wystarczającej mocy do nagrzania chłodni,ale może też być i tak że po prostu przy większym mrozie ten typ tak ma :D

    Dodano po 4 [minuty]:

    Broń boże nie zasłaniaj żadnej chłodnicy wtedy to już na pewno nie zagrzejesz.
  • Optex
  • #122
    patka80
    Level 12  
    Brak wentylatora ma wpływ na temperaturę najlepiej na czas braku go czymś zaślepić (kartonik itp) ponieważ powietrze zamiast przechodzić przez parownik dmucha po przez otwór po nim .Za grzanie odpowiedzialny jest zawór trójdrożny po prawej stronie skraplacza(na zewnątrz) czynnik i tak nie przechodzi po przez skraplacz przy opcji grzania wiec nie zasłaniaj chłodnicy bo jeszcze się diesel ugotuje.Co do częstego włączania "defrostu" przy grzaniu masz uszkodzony hydrostat lub rurkę od niego, sprawdź czy gdzieś nie jest przecięta lub go na razie odłącz (dwie wsuwki) jest on umieszczony nad silnikiem elektrycznym.Co do dobicia czynnikiem może go trzeba zmienić na nowy w zależności ile razy było już urządzenie do bijane ponieważ nowe gazy w tym R-404a są mieszanką różnych gazów i potrafią się oddzielać.ciepło wychodzącego na grzanie to w okolicach 55 stopni wiec o gorącu zapomnij a przy niższych temperaturach będzie jeszcze słabsze.Wiec moja rada, załóż wentylator,sprawdź hydrostat,wymień czynnik lub nabij wagowo.
    p.s. co do paliwa sprawdź sitko pompki elektrycznej.
  • #123
    SAWEK101
    Level 31  
    Czegoś tu nie rozumiem jak nie pracuje chłodnica na zewnątrz, to jakim cudem ma nagrzać naczepę, tylko ciepłem z tarcia sprężarki ? to niemożliwe, po co wtedy ma być odtajanie?
  • #124
    patka80
    Level 12  
    Tak kolego,ze sprężarki idzie bez pośrednio na parownik podczas grzania i defrostu tak jak działają pompy ciepła pomijając skraplacz,odwrócony obieg .Odtajanie chodzi bez wentylatorów tylko ogrzewa parownik do +2oC, załącza je hydrostat w zależności od za szronienia lub sterownik czasowo zależy na ile jest ustawiony.

    Spacje!
  • #125
    radekklimat
    Level 21  
    W tych agregatach czesto padały zawory trojdrozne grzania.
    To ze ci sie czesto załacza odszranianie moze byc zpowodowane uszkodzeniem czujnika do załaczania odszraniania( znajduje sie w parowniku na wydmuchu) a jego temperatura załaczenia jest ponizej 3 stopni, moze byc rozregulowany zegar odszraniania lub sie czesto zabija parownik lodem i wtedy załacza odszranianie presostat roznicowy
  • #126
    Luczywek Bolek
    Level 1  
    Witam wszystkich Forumowiczów.

    Mam problem ze sterowniem elektrycznym samochodowej chłodni FRIGILINE, a dokładniej z modelem 4800D. Rok produkcji 2002.
    Sterowanie elektryczne jest realizowane przez sterownik mikroprocesorowy HTC324.

    Problem polega na braku zasilania na +12Vdc, właśnie do w/w sterownika mikroprocesorowego HTC324, które to napięcie powinno być podane poprzez przełącznik wyboru pracy napędu układu chłodniczego: praca agregatu spalinowego lub praca silnika elektrycznego zasilanego ze stacjonarnej sieci elektrycznej.

    Podając napięcie +12Vdc do w/w sterownika HTC324, z pominięciem w/w przełącznika oraz przekaźników, powodujemy zaświecenie tego sterownika, a które z kolei pozwala na uruchomienie układu chłodniczego.

    Stąd wniosek, że sam sterownik jest sprawny a problem jest albo w przełączniku albo w przekażnikach.

    Dla prawidłowego zdiagnozowania przyczyny jest mi koniecznie niezbędny komplet schemat elektrycznych tego układu sterowania i dlatego proszę o przesąnie schematów lub podanie namiarów gdzie moge uzyskać taki schemat.

    Dziękuję. Sprawa dośc pilna!
    Bolek
    bolu1(malpa)onet.eu
  • #127
    rafal125
    Level 1  
    Witam
    Mam problem z agregatem chłodniczym Thermo King URD III Max. Agregat sam się wyłączał po przejściu na wolne obroty (gdy zbił temperaturę) - świeci się kontrolka sygnalizująca awarię. W jednym z warsztatów powiedzieli że przegrzewa się silnik i do wymiany będzie skraplacz. Po przejrzeniu agregatu (wymiana paska wentylatora, wyjęciu termostatu,sprawdzeniu pompy wodnej) jest trochę lepiej (agregat pracował ok 1,5 godziny). Czy jest jeszcze coś (jakieś czujniki) co powinienem sprawdzić przed wymianą skraplacza i czy skraplacze można regenerować? Jeśli tak to poprosiłbym o jakiś kontakt, ewentualnie o kontakt do kogoś kto się tym zajmuje.
  • #128
    patka80
    Level 12  
    Skraplaczy raczej się nie regeneruje tylko wymienia,jedynie co możesz poprawić to przepływ powietrza umyj go chemią do felg aluminiowych lub chemią do silników i przepłucz na włączonym agregacie wodą,po prostuj użebrowanie skraplacza.Alarm ma jakiś kod?
  • #129
    SAWEK101
    Level 31  
    Jeśli to się dzieje przy tej temperaturze to nie może być skraplacz,a raczej problem z niskim ciśnieniem freonu,lub uszkodzony czujnik temp silnika albo uszczelka pod głowicą jeśli wygania płyn.
  • Optex
  • #130
    patka80
    Level 12  
    Może być skraplacz ponieważ agregat jest podwoziowy , pewnie nie wychładza czynnika.W agregatach tego typu to norma , cały brud łapią z drogi plus zimą sól no i po skraplaczu.Brak przepływu powietrza no i się gotuje.Należy często myć skraplacz a na pewno nikt tego nie robił.Norma.Więc żadne niskie ciśnienie freonu ,żadna uszczelka ani że jest zima.Mogę się dowiedzieć ile może kosztować ale dopiero we wtorek dam znać.Oczywiście taniej.
  • #131
    SAWEK101
    Level 31  
    Nie jarzę przecież pisze że ma osobny silnik to musi być cały agregat zamontowany na pace,a po za tym wyłącza się dopiero po zbiciu temperatury i przejściu na wolne obroty ,trochę grzebałem przy agregatach transportowych i zasadę działania znam ale jak mówisz że jest inaczej to już nie mące :cry:
  • #132
    pawelkrystek
    Level 11  
    Może się mylę, ale jak wyłącza się po zbiciu temperatury, przy niskich obrotach to proponowałbym jeszcze sprawdzic jakie masz ładowanie na niskich obrotach.

    Dodano po 5 [minuty]:


    Może się mylę, ale jak wyłącza się po zbiciu temperatury, przy niskich obrotach to proponowałbym jeszcze sprawdzic jakie masz ładowanie na niskich obrotach.
  • #133
    radekklimat
    Level 21  
    Agregat nie jest nowy napewno wiec nie uzywaj zadnych srodkow do mycia silnikow ani do felg poprostu uzyj zwykłego sodka myjacego np. ludwik a po dobrym namoczeniu wyplucz brud ze skrapłacza.
    Srodki do mycia felg i silnikow sa zrace wiec ten skraplacz sie poprostu rozleci .
  • #134
    arek880
    Level 10  
    witam.moj agregat carrier 722 nie chłodzi i nie grzeje.adpalam niby chodzi ale temperatury nie zmienia.

    Jak rozpoczynamy zdanie/ spacje!
    [_P_]
  • #135
    radekklimat
    Level 21  
    Moze gazu za mało jest.
    Na zbiorniku w dolnym wzierniku sa kulki jak leza w jego dolnej czesci podczas normalnej pracy na chłodzeniu to swiadczy to o braku czynnika.
  • #136
    rtrwoga
    Level 2  
    Witam.
    Czy któryś z kolegów podpowie jak skasować komunikat servis 1 w urządzeniu carrier supra 550 . Dzięki z góry pozdrawiam
  • #137
    pawel_2010
    Level 1  
    Witam
    Zwracam się do forumowiczów o pomoc z Thermo Kingiem V250 ,bo na chwilę obecną jest zasilany z silnika ,a potrzebuję jeszcze zasilania z sieci. Czy jest to do wykonania i w jaki sposób, jak możecie to proszę o dość szczegółowy opis. Dzięki i Pozdrawiam
  • #138
    pawelkrystek
    Level 11  
    Quote:
    Witam.
    Czy któryś z kolegów podpowie jak skasować komunikat servis 1 w urządzeniu carrier supra 550 . Dzięki z góry pozdrawiam

    Bez kabelka i programu Reefer Manager się nie da. Pozdrawiam
  • #139
    tos18
    Level 40  
    Witam.

    Podpowiedzcie mi proszę czy bezpieczniki topikowe 5x20 5A umieszczone w module unitronic cariera zephyr 200 mają być szybkie czy zwłoczne ?


    Poszukuję również schematów do carrier zephyr 200 z modułem unitronic

    w sieci znalazłem listę części zamiennych.

    Z góry dziękuję
  • #140
    pawelkrystek
    Level 11  
    Witam
    Bezpieczniki załóż zwłoczne, jeżeli chodzi o schemat, prześlij na priv Twojego maila, zobaczę co da się zrobić. Pozdrawiam
  • #141
    tos18
    Level 40  
    Agregat uruchomiony dzięki pomocy kolegi radekklimat. Mam jeszcze jeden problem z modułem unitronic a mianowicie potrzebny mi jest symbol diody - najlepiej spisany z samej diody (ze sposobu podłączenia wnioskuję ze jest to transil )umieszczonej na podstawie zespołu unitronic obok złącza środkowej karty.
  • #142
    gregx77
    Level 13  
    Witam ponownie. Znowu ma problem z moim XDS-em Thermo Kinga. Czujnik ciśnienia oleju wymieniony i rzeczywiście była to wina czujnika. Natomiast teraz mam taki problem:

    Kierowca jeździł po kraju i wszystko ładnie pięknie hulało. Zjechał na święta, auto postało od Soboty do Wtorku we Wtorek kierowca poleciał na trasę załadował samochód, próba uruchomienia agregatu, zonk, Wogóle nawet się wyświetlacz nie włączył. Święcie przekonany że to rozładowany akumulator kazałem mu pożyczyć prądu z jednego z akumulatorów od samochodu, ekran nadal czarny, popróbowaliśmy jeszcze popstrykać tym zewnętrznym wyłącznikiem umieszczonym na lewej stronie agregatu (taki czarny przełącznik umieszczony na zewnętrznej lewej stroni agregatu pod skrzynką z bezpiecznikami, stycznikami i jakimś układem elektronicznym). W końcu wyświetlacz się zaświecił.
    Błędy 02 , 06 - po wykasowaniu błędów agregat wystartował. Kierowca pojeździł przez tydzień i powyższa sytuacja powtórzyła się kilka razy natomiast mój mądry kierowca nie zapisywał błędów więc nie wiem czy się powtórzyły czy nie.
    I jeden raz miał taką sytuację że uruchomił agregat i po pewnym okresie pracy próbował go wyłączyć i nie dało się. Na wyświetlaczu wyświetlał się napis LOCK OUT , albo coś w tym stylu bo kierowca nie jest pewien. Udało mu się go wyłączyć dopiero tym zewnętrznym przyciskiem - tym czarnym na lewej ścianie agregatu o którym pisałem wcześniej.

    Aha. I cały czas wywala mi błąd 77, ale ten błąd mam odkąd kupiłem samochód (2 lata) i nigdy nie miałem takich problemów.
  • #143
    patka80
    Level 12  
    Witam.Nie za dobrze kolego z tym błędem 77 jest to Uszkodzenie mikroprocesora a błędy są czujników 02 -wężownicy parownika i 06 płynu chłodzącego silnika.Możesz sprawdzić oporność czujników ale chyba jednak płyta dokończyła żywotu lub jej pomogliście, skoro nie reaguje na wyłączenie po przez sterownik , nie chce się włączyć i wyświetliła lock out.Możesz dać elektronikowi płytę do sprawdzenia ścieżek lub inna płyta.Nigdy nie pożyczaj prądu z instalacji 24v(pożyczanie 12v też) aby odpalić agregat , wymieniaj akumulator jak masz elektronikę w agregacie.

    Spacje mocno się kłaniają!
    [_P_]
  • #144
    gregx77
    Level 13  
    Raz mieliśmy przypadek że nie można było wyłączyć agregatu. Potem było Ok. Znaczenie błędów znam, tylko nie wiem o co chodzi z tym błędem 02 - czego szukać? Ogólnie wszystko działa tylko co jakiś czas ma takie odchyły i spodziewałem się że coś może nie łączy albo co.
    Co oznacza LOCK OUT?
    I z jakiego powodu nie mogę pożyczać prądu z pojedynczego akumulatora pojazdu, jeśli pilnuję żeby był to akumulator mający wspólną masę z akumulatorem agregatu? Chyba że ogólnie chodzi o pożyczanie prądu niezależnie od źródła pożyczania?
    Mówiąc o płycie masz na uwadze cały ten układ z bezpiecznikami stycznikami i temu podobnymi w agregacie z lewej strony?
  • #145
    gregx77
    Level 13  
    I jeszcze jeden temat: W agregacie Carrier Xarios 500 w silniku wentylatora skraplacza zawisły szczotki przez co silnik nie pracował. Po wymianie szczotek też nie pracuje, na wtyczce nie ma napięcia. Wentylatory na paca pracują. Czy jest gdzieś jakiś bezpiecznik zabezpieczający ten wentylator?
  • #146
    radekklimat
    Level 21  
    Nie ma zadnego bezpiecznika a wentylator sie załaczy jak w układzie od strony tłoczenia cisnienie wzrosnie powyzej 19 Bar.
    Sprawdz wenlylator na krótko.
  • #147
    gregx77
    Level 13  
    No to chyba się nie włącza, sprawdzę jeszcze jutro ale na 99% nie działa. Po włączeniu agregatu wszystko chodzi dopóki czujka ciśnieniowa nie rozłączy układu - tak się dzieje na postoju. Podczas jazdy nie ma tego problemu.
  • #148
    gregx77
    Level 13  
    Rzeczywiście działa, tylko trzeba dobrą chwilę poczekać, albo przyłożyć po garach. To jeszcze jedna sprawa od pewnego czasu przy wyłączonym agregacie wyświetlacz sterowania wyświetla coś takiego. Samochodowe agregaty chlodnicze
    Miał już ktoś taką sytuację?

    Po włączeniu jest normalnie; pokazuje temperaturę w środku kontenera.
  • #149
    radekklimat
    Level 21  
    Wilgoc w sterowniku kabinowym lub tym na gorze przy skraplaczu pod taka pucha aluminiowa moze powodowac taki napis lub uszkodzenie sterownika.

    Sam napis to skrot od initialization czyli sprawdzenie obwodow przez sterownik w momencie załaczenia agregatu(zał. sterowania)
  • #150
    gregx77
    Level 13  
    A czy w momencie usunięcia problemu napis sam znika? Bo miałem taki problem że zgnił przewód idący od agregatu na alternator - dający informację o pracującym silniku. Czy to mogło być powodem wyświetlania takiego błędu? Przewód połączyłem a napis nadal jest.
    Czy ta aluminiowa pucha na górze jest rozbieralna?