Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochodowe agregaty chlodnicze

pawelkrystek 10 Sie 2010 19:10 219216 700
  • #241
    jannaszek
    Poziom 39  
    Naszych poznać także po czerwonym siliconie, a zaufanie do zachodu (Holandia) straciłem po zakupie scani R, walnięta uszczelka kompresora, czujnik abs, brak narzędzi na wyposażeniu.
    Sprzedali właśnie dla tego kompresora, który tłoczył powietrze do układu chłodzenia, trudno to było zdiagnozować, a naprawy tam są bardzo drogie.
    Ale to wszystko wyszło po zakupie i na drodze.To odbiega od tematu, ale pora zmienić te mity o super uczciwym zachodzie, są tacy jak my, tyle że wszystko mają w lepszym stanie..
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #242
    gregx77
    Poziom 13  
    jannaszek napisał:
    Naszych poznać także po czerwonym siliconie, a zaufanie do zachodu (Holandia) straciłem po zakupie scani R, walnięta uszczelka kompresora, czujnik abs, brak narzędzi na wyposażeniu.
    Sprzedali właśnie dla tego kompresora, który tłoczył powietrze do układu chłodzenia, trudno to było zdiagnozować, a naprawy tam są bardzo drogie.
    Ale to wszystko wyszło po zakupie i na drodze.To odbiega od tematu, ale pora zmienić te mity o super uczciwym zachodzie, są tacy jak my, tyle że wszystko mają w lepszym stanie..


    Sam odpowiedziałeś. Ja nie piszę że są uczciwi, tylko że tam nikt nie robi wałka typu mostek na czujniku, albo układzik scalony żeby oszukać komputer. Tam tego typu zabawy są tak drogie że lepiej sprzedać auto za mniejsze pieniądze i pozbyć się problemu.

    Ale ja nie o tym...

    Poszedłem po kablu od czujnika i okazało się że jest połączony z kablem który idzie do czujnika temperatury - czyli obydwa czujniki są na jednym obwodzie.
    Czy to oznacza że powodem wyświetlania błędu 19 może być uwalony czujnik temperatury? A jeśli nie to jak komputer rozpoznaje czy sygnał pochodzi od czujnika oleju czy od czujnika temperatury?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #243
    jannaszek
    Poziom 39  
    Tylko schemat tu pomoże.
    Jest jeszcze taka możliwość, że teczujniki są on/off i wtedy połączone szeregowo, tzn brak ciśnienia, lub za wysoka temperatura rozłącza układ.
    Lecz nie wydaje mi sie to prawdą, tym bardziej że wypięcie przewodu niczego nie spowodowało.
    Ustal omomierzem co to za czujnik ten ciśnienia.
  • #244
    pixer
    Poziom 10  
    W moim przpadku wyglada na to ,ze moze byc za niskie cisnienie czynnika. Pytanie brzmi , jakie cisnienie powinno panowac w instalacji w Carrier Maxima 94r ?
  • #245
    gregx77
    Poziom 13  
    Okazało się że wtyczka do sterownika tego w kabinie nie łączyła. Po wypięciu i wpięciu jeszcze raz błąd zniknął.


    Teraz inny problem: Agregat Thermo King XDS niezależnie od tego czy włącze mu "żółwia" czy nie, idzie jednym tempem, w okolicach 1500 obr/min. z jakimś delikatnym groszem.

    Gdzie zacząć szukać?
  • #246
    radekklimat
    Poziom 21  
    Sprawdz cewke wysokich obrotow i czy jest na niej napiecie(to ta z takim patykiem na pompie wtryskowej)
  • #247
    gregx77
    Poziom 13  
    A powiedz mi, napięcie powinno być w momencie przełączenia na żółwia czy na szybkie (przypuszczam że na szybkie) a druga rzecz czy ta cewka - w sumie to wygląda jak siłownik elektryczny - w każdym razie to co jest w środku i od czego wychodzi cięgno gazu, czy to powinno się lekko przesuwać w środku czy z oporami. Bo po odkręceniu od dźwigni gazu nie idzie tego siłownika przesunąć i to zarówno na zgaszonym jak i na odpalonym. Może się zatarł??
    Na razie odkręciłem siłownik od dźwigni gazu i za pomocą trrrtytki (opaski zaciskowej) ustawiłem cięgno gazu w połowie obrotów 1960 - coś tak pokazuje obrotomierz. Kierowca tak pojechał na trasę, wróci w Piątek to się będę dalej doktoryzował.
  • #248
    radekklimat
    Poziom 21  
    Agregat mogł długo nie pracowac i poprostu zardzewiały trzpien w cewce zablokował sie a powinno pracowac luzno(plus opor sprezyny powrotnej).
    Cewka dostaje napiecie w momencie wyłaczenia zołwia i jak pokaze sie symbol zajac.
  • #249
    gregx77
    Poziom 13  
    Agregat chodzi codziennie, przypuszczam że raczej nie zardzewiało, prędzej się zatarło. Pewnie jest to rozbieralne? I drugie pytanie czy spasuje od modelu KD II MAX ?
  • #251
    gregx77
    Poziom 13  
    Rozebrałem, przeczyściłem i... nie działa. Nie ma prądu na cewce. Jakie tam powinno iść napięcie? 12V? Czy mniejsze? Są jakieś "typowe" miejsca przetarcia kabla? Czy może jakiś bezpiecznik?
  • #252
    zb28
    Poziom 1  
    Witam. Poszukuje schematu do chłodni Thermo King MD II 50 SR.
  • #254
    tomeksl400
    Poziom 2  
    Panowie, szukam programu diagnostycznego do Carriera. Mogę udostępnić w zamian materiały do Thermokinga.Pozdrawiam:|
  • #255
    makumbapit
    Poziom 16  
    Poszukuje schematu do sterownika Thermo king DPS-taki z czarnym blaszanym frontem z zieloną klapką drukarki-brak innych oznaczeń.
  • #256
    gregx77
    Poziom 13  
    Agregat Carrier Supra, po podłączeniu pod zasilanie sieciowe i włączeniu go wyrzuca hasło: ALT AUX. Ale robi to zanim wogóle zdąży się uruchomić. Nie wiem jak sprawa wygląda przy pracy na silniku spalinowym bo nie udało mi się go jeszcze uruchomić; kręci puszcza dym z rury ale nie pali.
    Ktoś może pomóc?
  • #257
    gregx77
    Poziom 13  
    Uruchomiłem agregat z silnika; nie wyświetla żadnych błędów, natomiast na zasilaniu sieciowym nadal jest ALT AUX i agregat ani drgnie.
  • #258
    tomeksl400
    Poziom 2  
    Sprawdzałeś ładowanie podczas pracy na Dieslu ?
  • #259
    gregx77
    Poziom 13  
    13.8 V. Zresztą tak jak napisałem, on nie zdąży jeszcze ruszyć i już wyświetla błąd. Natomiast na dieslu niema tego problemu. Dzisiaj miałem jeszcze jeden problem; włączyłem agregat na dieslu i odpalił, popracował 2 sekundy i zgasł wyrzucając błąd HI PRESS zrobił tak trzy razy i wyrzucił STARTFAIL. Rozumie ktoś coś z tego? Wysokie ciśnienie na tłoczeniu zanim jeszcze sprężarka zacznie tłoczyć ?!! Chłodnia z rok nie była używana, jest sprowadzona z Francji.
    Na razie samochód stoi i jest przygotowywany do rejestracji więc mam czas to wszystko doprowadzić do porządku.
  • #260
    jannaszek
    Poziom 39  
    gregx77 napisał:
    13.8 V. Zresztą tak jak napisałem, on nie zdąży jeszcze ruszyć i już wyświetla błąd. Natomiast na dieslu niema tego problemu. Dzisiaj miałem jeszcze jeden problem; włączyłem agregat na dieslu i odpalił, popracował 2 sekundy i zgasł wyrzucając błąd HI PRESS zrobił tak trzy razy i wyrzucił STARTFAIL. Rozumie ktoś coś z tego? Wysokie ciśnienie na tłoczeniu zanim jeszcze sprężarka zacznie tłoczyć ?!! Chłodnia z rok nie była używana, jest sprowadzona z Francji.
    Na razie samochód stoi i jest przygotowywany do rejestracji więc mam czas to wszystko doprowadzić do porządku.

    Kolego.
    co do ALT AUX, na zasilaniu elektrycznym, musisz sprawdzić, czy jest podane napięcie wzbudzenia na szczotki alternatora.
    Po okresie zastoju, mogą nie łączyć styki przełącznika, stycznika itd.
    Druga usterka jest prosta, przecież pisze.
    Należy teraz tylko sprawdzić, czy to jest problem czujnika (nie ma siły, trzeba podpiąć manometry)c zy też faktycznie duże ciśnienie.
    A tak może być np: z uwagi na zacinający się zawór trójdrożny, zerwany pasek, zabity skraplacz syfem.
    Lub przepełniony układ, czy niedokładnie otwarty zawór przy sprężarce.
    Spotkałem się raz z przypadkiem, że rura tłoczna (aluminiowa) straciła drożność, na wskutek wilgoci w układzie.
    Problem korozji.To spowodowało urwanie korbowodu.
    Ten przypadek jest poglądowy, ty nie masz rur alu, ale..

    Polecam na koniec wymianę odwadniacza.(dehydratyzatora).
    Napisałem ci obszernie, ale masz przynajmniej roboty na pół dnia.
  • #261
    gregx77
    Poziom 13  
    Czy jest możliwość odczytania błędów które pojawiają się na chwilę po czym przestają być aktywne? Oczywiście chodzi mi nadal o tą moją nieszczęsną suprę 950, W TK błędy zostawały do wykasowania a z tego co widzę w tej mojej Carrierce to w momencie gdy błąd przestaje być aktywny to znika.
    Nie ma ktoś instrukcji po polsku do tego ustrojstwa?
    Co do wpięcia się manometrem w układ to jutro jakiś fachman przyjedzie i będziemy sprawdzać. Sprawdziłbym sam ale nie mam sprzętu. Dzięki za poradę jannaszek.
  • #262
    gregx77
    Poziom 13  
    Dobra, żeby była jasność opiszę wszystko jeszcze raz od samego początku;

    Przyprowadziłem z Niemiec chłodnię z agregatem Carrier Supra 950 (auto jest z Francji tylko kupione u handlarza w Niemczech).

    Dzień pierwszy.

    Najpierw nie mogłem jej odpalić prawdopodobnie z powodu zapowietrzonego układu paliwowego, męczyłem się z nią cały dzień przekładając akumulatory, popuszczając wtryski i inne temu podobne. Nawet podgrzałem blok silnika opalarką do 65 stopni Celcjusza. Nie odpaliła. Na zasilaniu z sieci też nie ruszyła. Wyświetlała napis ALT AUX i nie wykonała nawet jednego obrotu z silnika elektrycznego.

    Dzień drugi.

    Przyszedłem do samochodu rano, pstryk przełącznikiem iiiiiiiii........ Od strzała!!!! Dwa obroty i silnik zaskoczył. Obydwa parowniki na -10 ( na zewnątrz było jakieś +20) Jakieś pół godziny może trochę lepiej, temperatura uzyskana silnik gaśnie. Potem jeszcze kilka prób, każda z takim samym zadowalającym efektem - silnik palił na dotyk, a na pace malała temperatura (raz rosła ale to dlatego że dałem grzanie). Z zasilania sieciowego nadal nie rusza i nadal wyświetla ten sam błąd.
    Do wieczora zostawiam orginalny akumulator na prostowniku - na noc wyłaczyłem ładowanie jeśli rano odpali to znaczy że jeszcze coś z będzie z baterii.

    Dzień trzeci.

    Przychodzę włączam silnik zaskakuje od razu i po dosłownie 2 sekundach gaśnie. Przez chwilę na wyświetlaczu pojawia się napis HI PRESS, po trzech takich odpaleniach i zgaśnięciach wyświetla się napis STARTFAIL. Pomimo kilkunastokrotnych prób nie udaje mi się uruchomić agregatu.
    Na wszelki wypadek dolałem paliwa do zbiornika ale nie pomogło.
    Aha, błąd HI PRESS wyskoczył mi tylko za pierwszym, no może też za drugim razem.

    Odpuściłem temat na kilka dni bo miałem inną robotę.
    Obecnie sytuacja jest następująca; po włączeniu agregat pociągnie 2 sekundy, zaświeci się kontrolka błędu, silnik zgaśnie, kontrolka też nie wyświetla żadnego błędu (jak wejdę na na alarmy to mam CLR), silnik próbuje tak trzy razy po czym wyświetla błęda Startfail (kontrolka świeci cały czas a w błędach jest RST).
    Najbardziej drażni mnie to że nie mogę odczytać tego "chwilowego błędu".
    Dzisiaj przyjechał macher. Wpiął się manometrem, zdążyło mu dobić do 22 atm i silnik się wyłączył. Gość stwierdził że takie ciśnienie nie powinno spowodować załączenia się czujki, a pozatym to wg niego za szybko silnik gaśnie
    (tzn wg niego żeby nastąpiło załączenie czujki ciśnieniowej powinno być ciśnienie pow. 28 atm, a sprężarka musiałaby chodzić dłużej niż 2-3 sekundy)
    Od razu mówię że facet zna się na chłodnictwie ale raczej robi agregaty stacjonarne, a w samochodowych to w większości przypadków tylko dobija gazu.
    Żeby wykluczyć awarię silnika zluzowaliśmy naciąg pasków na sprężarce - myślałem że wogóle jej nie ruszy tylko będzie ślizgać po paskach - gdzie tam ruszyło, popracowało ok 10 sekund i zgasło. Przypuszczam że paski trochę ślizgały więc chwilę dłużej zajęło agregatowi osiągnięcie określonych parametrów.
    Tak to wygląda na tą chwilę.

    Jakieś propozycje, bo już sam jestem głupi?

    Kilka pytań na koniec:

    - Powyżej jakiego ciśnienia czujka rozłącza układ?
    - Ile jest czujników? (Tylko ten jeden na środkowej głowicy sprężarki?)
    - Czy jest możliwość żeby sprężarka w 2 sekundy zrobiła ciśnienie które załączy czujkę?
    - Jak działa czujka ciśnienia ,na oporność czy na otwarty obwód/zamknięty obwód?
    - Czy jest możliwość odczytania błędu który pojawił się na chwilę i nie jest już aktywny? Jeśli tak ta w jaki sposób?
    - Czy gdyby to była wina zacinającego się zaworu trójdrożnego to na grzaniu też by się tak działo? Bo niezależnie czy nastawię temperaturę na grzanie czy na chłodzenie i niezależnie czy mam włączony jeden czy dwa parowniki to i tak silnik gaśnie.


    Wiem że się trochę powtarzam w tym poście ale chciałem to wszystko zebrać ładnie do kupy bo wcześniej to było takie trochę chaotyczne.
  • #263
    jannaszek
    Poziom 39  
    Jest jeszcze niskiego, są to czujki raczej on/off, http://photos02.istore.pl/6200/photos/midi/162001.jpg zależy, jedne są NO inne NC czyli można zasymulować odmienny stan. Nie jestem pewien co do wartości zadziałania, u ciebie, ale spotkałem takie w innych urządzeniach na 24 bary.To jest już dużo.
    Chłodnia mobilna, ma dużo cięższe warunki pracy i jest realne zaraz po uruchomieniu, uzyskanie takich ciśnień przez jakiś czas.
    Wtedy zawór rozprężny jest otwarty na maxa, skraplacz rozgrzany powiedzmy słońcem.(Np: klima ma bezpiecznik 36 Bar w Scani.)
    A na ssaniu jest dużo par do zassania.
    Nie mam jakichś wielkich pomysłów.W głowicy jest tam też chyba elektromagnes odciążenia przy starcie- chyba nie mylisz z czujnikiem ciśnienia.Zostało sprawdzić okablowanie, Sterownik czy nie uległ przypadkiem jakimś podtopieniom (mokry rok) Tą czujkę sprawdź omomierzem.
    Co z tym wzbudzeniem alternatora w pozycji elektryczej?
    Tam jest układ styczników i wykrywacz kolejności faz, który to układ zawsze włączy właściwe obroty, jest tego sporo i ma się co zepsuć.
    Gdybym nie był chory, to odwiedziłbym cię.Jeśli meches był, to powinien był sprawdzić na kablach czy to czujnik zadziałał, a nie gdybać, ech.
    oczywiście sprawdź też czujnik ciśnienia oleju w motorze.Odnośnie zasilania,
    Przed pompka paliwa tą ręczną jest w nypelku siteczko i to lubi sie zabić syfem.
  • #264
    patka80
    Poziom 12  
    Kolego cewka na pompie paliwowej. Przerwa w obwodzie pracy. Wykręć ją i spróbuj odpalić , aby zgasić musisz wsadzić palec.
  • #265
    radekklimat
    Poziom 21  
    Zeby zgasic to palec musi wyjac.
  • #266
    patka80
    Poziom 12  
    Wsadzić! Cewka przyciąga a nie wypycha!
  • #267
    MD2811
    Poziom 9  
    witam... mam pytanie coi do thermokinga... po włączeniu drugiego parownika, ciśnienia wariują... niskie ciśnienie jest w chłodzeniu a wysokie w odmrażaniu... co jest tego przyczyną i jak tą awarię usunąć??? proszę o pomoc
  • #268
    jannaszek
    Poziom 39  
    Odmrażanie jest realizowane właśnie wysokim cisnieniem, zaś parowacz(zamrażalnik) ma niskie ciśnienie począwszy od zaworu rozprężnego.
    Więc co niby chcesz naprawiać?
    Chyba że szaleje zawór 3 drogowy i raz jest tak, raz tak, lub włącza ci sie auto defrost, bo masz walnięty czujnik podciśnienia powietrza.
    Więc przyjrzyj się dokłądnie co się dzieje.
  • #269
    MD2811
    Poziom 9  
    jeśli przód grzeje a tył chłodzi to na niskim jest ciśnienie poniżej zera a jeśli przód chłodzi a tył grzeje ciśnienie wzrasta do 26 barów i rozłącza urządzenie... co to może być???
  • #270
    jannaszek
    Poziom 39  
    Przy chłodzeniu powinno być powyżej zera, zgodnie z tabelą odparowania i ustawieniem zaworu, dla danego czynnika, nie ma prawa być poniżej zera.
    Nie wiem czy grzejesz czy odszraniasz, bo przy końcu odszraniania następuje automatyczne przełączenie na chłodzenie.
    Tak, śmak, sprawdż czy chodzą dobrze wentylatory (naciąg pasków), oraz czy nie jest zabity brudem skraplacz i parowacz.Sprawdż stan gazu- jest wziernik z kulką.
    Sprawdż czy nie szroni się filtr dehydratyzator.
    Wreszcie , czy aby nie dopełnił ktoś układu innym czynnikiem i dodatkowo nie zapowietrzył?.
    Przy tych urządzeniach bardzo prostych należy rozumieć tylko co się czym je, w innym wypadku nie należy dotykać, bo złośliwość urządzenia będzie nie współmierna.
    Na sam koniec poddam też inna możliwośc: zawór trój drożny ma uszkodzone oringi i część par idzie i tu i tu.