Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochodowe agregaty chlodnicze

pawelkrystek 08 Mar 2012 19:58 215841 696
  • #391
    gregx77
    Poziom 13  
    Gdzieś w tzw. "międzyczasie" musiał się przepalić bezpiecznik drugiego wentylatora. Teraz wszystkie bezp są już dobre, i wszystko po staremu; pierwszy went. nadal milczy. Sprawdzę czy idzie prąd na silnik i jeśli tak to pewnie silnik do wymiany.
    Teraz jeszcze jedno pytanie; przy zasilaniu sieciowym, wentylatory parownika są napędzane z genetratora czy z sieci?
    Pytam bo "na sieci" kręcą się dużo wolniej niż "na silniku".
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #393
    PiotrekGran
    Poziom 9  
    Witam, i ja mam mały problem, Carrier 20s na Fiacie Scudo. Dzisiaj chłodnia działała na 230V i w pewnym momencie się wyłączyła i już się nie włącza. Gdy odpale silnik, działa. Rozebrałem skrzynkę na dachu sprawdziłem dwa bezpieczniki po 30A oba były sprawne, ale wydaję mi się, że są one od instalacji 12v. Szukałem bezpiecznika od 230V i nie mogę go nigdzie znaleźć, ktoś się orientuje gdzie szukać ? Sprawa dość pilna bo na samochodzie mam towar na kilka tys złotych.
    Proszę o wskazówki.
  • #394
    radekklimat
    Poziom 21  
    Daj email do siebie, wysle ci schemat, miernik do reki i szukaj pradu
  • #395
    PiotrekGran
    Poziom 9  
    Już chyba wiem co się stało. Bezpiecznik znalazłem, założyłem nowy i spalił się od razu. Myślę, że transformator ma zwarcie, bo jak ręcznie przełączę stycznik to sprężarka się załącza (230v) a sterownik i reszta nie działa (12v) Czy mogę zamiast oryginalnego transformatora podłączyć jakiś inny ? Przykładowo 300VA 12v ? Będzie to wszystko działało ? Czy musi być mocniejszy ? Ewentualnie co jeszcze sprawdzić ?
  • #396
    radekklimat
    Poziom 21  
    Lepiej oryginał ale jak odpowiednik bedzie ok to tez moze byc
  • #397
    PiotrekGran
    Poziom 9  
    I po problemie, założyłem transformator 250VA 12v i wszystko jest OK. Oszczędność nie mała, bo nowy oryginalny transformator kosztuje 540pln, a ten który założyłem 80pln :)
    Dzięki
    Pozdr !
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #398
    sq2hcc
    Poziom 9  
    Witam

    mam problem z agregatem spalinowym ,,thermo king sd II,, aby naświetlic temat wstawiłem fotki a problem polega na tym że agregat odpala i nie chłodzi gdy zmostkuje kablem gniazdo pokazane na foto załancza się pompa agregat zaczyna chłodzic ale po minucie przewód od pompy oraz filter nr 1 robi się tak gorący że nie można utrzymać reką i po chwili wyłancza disla dziwne że ta temperatura zatrzymuje się na jakimś zaworze oznaczyłem go nr 3 dalej w kierunku chłodnicy czynnika rurka jest coraz chłodniejsza a chłodnica zimna ,z góry dzięki za wszystkie sugestie

    https://obrazki.elektroda.pl/3620610000_1334250047.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/2908171200_1334249715.jpg

    czy przypadkiem zamiast zaslepki nr 4 nie powinien byc wkrecony jakiś czujnik i podłączona wtyczka którą mostkuję kablem?
  • #399
    HK76
    Poziom 10  
    Witam.Zmierz ciśnienia panujące w układzie,odczytaj oznaczenia na przewodach od wtyczki.
  • #400
    wwmariusz1
    Poziom 9  
    Witam,
    Mam w swoim samochodzie agregat chłodniczy Mitsubishi TNW 5E-25-4. Proszę o instrukcję obsługi Kontrolera oraz o listę kodów błędów, ponieważ mam problem z pompką paliwa gdyż owa pompka jest z innego agregatu i jak się załącza silnik paliwo można podawać poprzez ręczny przycisk podawania paliwa a sama pompka nie pracuje. Po zgaśnięci paliwa pojawia się błąd E-23 lub E-29.
    Proszę o odpowiedź oraz informację gdzie można znaleść informację na temat tego typu agregatów
    Dziękuję i pozdrawiam
    Tak wygląda ten agregat
    https://obrazki.elektroda.pl/2805834200_1335095911.html
  • #401
    Skorceny
    Poziom 1  
    Witam

    Potrzebuję schematu podłączenia agregatu Carrier Xarios 200 12V.
    Czy ktoś z Was taki posiada i mógłby mi go udostępnić?

    Problem polega na tym że po podłączeniu napięcia napięcie dochodzi do sterownika przy agregacie natomiast ze sterownika nie dochodzi do panelu od sterowania.Skrętka i bezpieczniki są OK.

    Pozdrawiam.
  • #402
    DeathMan
    Poziom 14  
    Witam, mam problem z agregatem chłodniczym Eurofrigo C2500-XT na samochodzie dostawczym. Agregat czasami wyłącza się i wywala jakiś błąd z ciśnieniem (kod AL6). Natomiast kiedy działa przy temp. na zewnątrz 20 stopni temperatura w izotermie nie schodzi poniżej 6 stopni. Auto stało tydzień u fachowców, wymienili czynnik (R404A) za 450zł oraz zawór rozprężny za 400 zł i dalej nie działa, twierdzą, że się z czymś takim jeszcze nie spotkali. Sprężarka podobno daje dobre ciśnienie.
    Co to może być ?
  • #403
    wwmariusz1
    Poziom 9  
    Witam,
    Jeszcze raz możę teraz ktoś zna odpowiedź!!!
    Mam w swoim samochodzie agregat chłodniczy Mitsubishi TNW 5E-25-4. Proszę o instrukcję obsługi Kontrolera oraz o listę kodów błędów, ponieważ mam problem z pompką paliwa gdyż owa pompka jest z innego agregatu i jak się załącza silnik paliwo można podawać poprzez ręczny przycisk podawania paliwa a sama pompka nie pracuje. Po zgaśnięci paliwa pojawia się błąd E-23 lub E-29.
    Proszę o odpowiedź oraz informację gdzie można znaleść informację na temat tego typu agregatów
    Dziękuję i pozdrawiam
    Tak wygląda ten agregat
    https://obrazki.elektroda.pl/2805834200_1335095911.html
  • #404
    radekklimat
    Poziom 21  
    Daj wieksze zdjecie tego sterownika.
  • #406
    kriss777
    Poziom 1  
    Witam
    Mam problem z agrekatem chłodniczym thermoking kd II max:
    komputer cały czas gubi mi zasilanie i nie chce odpalać w zeszłym tygoniu przeglądnąłem wszystkie kable zasilające i znalazłem błąd na bezpiczniku (zaśniedziałe kable) auto pochodziło 2 dni i sytuacja sie powtarza a do tego nie mam nawet funkcji szybkich i wolnych obrotów i nie wiem co jest. komputer kabinowy wymienilem na nowy i dalej jest to samo?
    Czy może mi ktoś pomóc?
  • #407
    patka80
    Poziom 12  
    E023 świeci Nieprawidłowe obroty silnika Diesla.E029 świeci Nieprawidłowe obroty silnika Diesla.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #408
    rafal k71
    Poziom 9  
    am44 napisał:
    W chłodniach montowanych na "Jelczach" używano silnika
    S-101 z WSK Łódź.
    Silnik miał 230 cm3 i moc 3 KM przy 3000obr./min.
    Stosowany był również w wojskowych agregatach PAB2/230.
    Również PKP używało takiego silnika w urządzeniach do wkręcania śrub szynowych.
    Miałem taki silnik w łódce. Działał dosyć niezawodnie, mimo, że pochodził ze złomu.
    Silnik uruchomiało się paskiem, ale wersja chłodnicza miała rozrusznik.


    Wszystko się zgadza , prócz tego , że produkował go zakład Polmo w 4 wersjach
  • #409
    rafal k71
    Poziom 9  
    Silnik S101 właśnie posiadam trochę nie kompletny i próbuję go uruchomić z braku czasu stoi w kącie.

    Dodano po 10 [minuty]:

    [quote="am44"]W chłodniach montowanych na "Jelczach" używano silnika
    S-101 z WSK Łódź.
    Silnik miał 230 cm3 i moc 3 KM przy 3000obr./min.
    Stosowany był również w wojskowych agregatach PAB2/230.
    Również PKP używało takiego silnika w urządzeniach do wkręcania śrub szynowych.
    Miałem taki silnik w łódce. Działał dosyć niezawodnie, mimo, że pochodził ze złomu.
    Silnik uruchomiało się paskiem, ale wersja chłodnicza miała rozrusznik.[/quot

    Wszystko się zgadza prócz tego , że produkował go zakład Polmo w 4 wersjach aktualnie posiadam taki trochę nie kompletny nie mam czasu za niego się zabrać pisałem w zaszłym roku o tym problemie i od tej pory nic nie ruszyłem go stoi w koncie i czeka a odpowiedni czas.
  • #410
    Pietrusek87
    Poziom 2  
    Witam
    Mam pewien problem z agregatem Carrier Supra 950.Problem polega na tym ze po odpaleniu agregatu pracuje on normalnie ale nie ruszaja wiatraki na pace przez co chłodnice mometalnie zachodza szronem.Jaka moze byc tego przyczyna myslałem ze moze jakis bezpiecznik ale otworzyłem klapke po prawej strone agregatu i niewidze zadnego bezpiecznika,moze szukam w złym miejscu prosze o pomoc i z góry dziekuje.
  • #411
    radekklimat
    Poziom 21  
    Wentylatory na pace sa na 230V a zasilane sa z alternatora który znajduje sie pod silnikiem elektrycznym
    W skrzynce elektrycznej znajduja sie na takiej laminowanej płytce bezpieczniki, sprawdz je
  • #412
    Pietrusek87
    Poziom 2  
    Dzieki za odpowiedz a powiedz mi jeszcze jakiego typu sa to bezpieczniki,jakies standardowe czy innego typu.
  • #413
    radekklimat
    Poziom 21  
    Z tego co pamietam to chyba szklane ale nie jestem pewien, dawno nie naprawiałem supry.
  • #414
    Pietrusek87
    Poziom 2  
    Sprawdziłem bezpiecznik i sa ok niestety nie miałem probówki zeby sprawdzic czy alternator daje napiecie,bo to on moim zdaniem jest winny.Watpliwa sprawa zeby dwa wentylatory wyzioneły ducha naraz.
  • #415
    patka80
    Poziom 12  
    Nie alternator tylko generator! Sprawdź miernikiem czy wychodzi 220v bo oprócz bezpieczników masz tam zalane przekaźniki . Jeden przekaźnik na chłodnice. O ile to Supra 950mt? A nie, jak pisałeś "Supra 950 "bo tam generatora nie ma i wentylatory są na 12v.
  • #416
    kubusjugo
    Poziom 11  
    Witam,
    agregat carrier genesis b50 bi temp nie chodzi jeden wentylator, świece żarowe na silniku diesla grzeją cały czas nawet na zasilaniu elektrycznym, piszczy sterownik ten na zewnątrz. Chłodnia chłodzi ale tylko jedna komora. Gdzie szukać usterki bezpieczniki sprawdziłem - OK
    Dzisiaj była próba odpalenia diesla - niepowodzenie, ale przestało piszczeć.
    pompa paliwa podaje ciśnienie do filtra i do pompy wtryskowej. - odkręciłem przewody od wtrysków na silniku i podczas kręcenia rozrusznikiem nie pojawiło się paliwo. to co było to chyba pozostałości. z rury wydechowej pojawiają się obłoczki dymu ale nie załapuje. co sprawdzić ?
  • #417
    kubusjugo
    Poziom 11  
    witam problem rozwiązany. zatarta była cewka/siłownik/elektromagnes od sterowania obrotami silnika. Komora dodatkowa działa - po schemacie udało się dojść co z czym i po kolei miernikiem doszliśmy do przekaźnika - spalona cewka wymieniony i jest OK wszystko działa.
    podczas sprawdzania urwał się ugnity konektor od czujnika oszronienia - i pytanie gdzie taki kupić i jaki ? nie ma na nim żadnych oznaczeń.
    została jeszcze wymiana łożysk na silniku elektrycznym bo strasznie huczą. pozdrawiam HJ
  • #418
    Tomek-Lublin
    Poziom 1  
    Witam!
    Mam problem z Xariosem 200-nie chce się włączyć. Robiłem remont zabudowy i musiałem rozłączyć przewody w środku izotermy przy parowniku. Po podłączeniu niestety zero reakcji na włączanie. Bezpieczniki sprawdzone, zasilanie główne na agregat jest, natomiast nie ma chyba zasilania na przycisk włączania i wyłączania przy sterowniku w kabinie.
    Niestety nie mogę podjechać do serwisu(dalszy remont samochodu), więc muszę kombinować sam jak to naprawić.
    Gdyby ktoś miał pomysł jak to naprawić lub schemat sterownika i całego układu byłbym bardzo wdzięczny.
  • #419
    DeathMan
    Poziom 14  
    Czy moze ktos polecic jakas osobe z okolic Krakowa od sam. agregatow chlodniczych ? Juz drugi serwis rozklada rece a agregat Eurofrigo c2500xt bardzo slabo zbija temperature.
  • #420
    radekklimat
    Poziom 21  
    Co to znaczy ze słabo zbija, co było robione, czy skraplacz czysty, jaka temperatura za i przed parownikiem, jakie cisnienia czynnika w układzie i jaki ten gaz jest, jaka ilosc gazu, jaki stan wziernika, czy wymieniono filter na nowy, czy regulowano zaworem rozpreznym, czy kompresor ma dobre chłodzenie i jest wydajny, to jest zestaw pytan na jakie powinno sie znac odpowiedz zanim zdiagnozuje sie brak dostatecznego chłodzenia.