Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochodowe agregaty chlodnicze

pawelkrystek 24 Cze 2013 16:31 205038 676
  • #481 24 Cze 2013 16:31
    gregx77
    Poziom 13  

    gregx77(malpa)o2.pl



    Jednak okazuje się że coś przeoczyłem, w poczatkowej fazie pracy przez jakąś minutę na przewodach występuje napięcie; 9-10V. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie.
    Jeśli dobrze myślę to powinno być tam na wolnych obrotach ze 180V prądu zmiennego?
    Zastanawiam się czy sie szczotki w generatorze nie zawiesiły?
    I pytanie takie jeszcze: jeśli podepnę na krótko pod 220 - z zerem na niebieskim - to wentylatory powinny zadziałać? Chodzi mi o sprawdzenie wentylatorów bo nie daje mi spokoju to że bezpieczniki były przepalone.

    Dodano po 4 [godziny] 34 [minuty]:

    Znalazłem schemat u siebie. Niestety po angielsku :cry: ale to chyba norma.
    Rezystancja na przewodach wskazanych na zdjęciu (wg schematu AC4 i AC6) wynosi 2,6 Ω przy podpiętej wtyczce przy generatorze i z wypiętych bezpiecznikach z tej "czarnej skrzynki (EFB)" :D widocznej na zdjęciu, natomiast jak wypnę wtyczkę przy gen. to nie mam nie ma połączenia. Jednocześnie jak zmierzę rezystancję na pinach gniazda generatora to wychodzi mi 8,6Ω, między przewodami AC2 i AC5 mierzone na gnieździe gen. 7,6Ω

  • Metal Work Pneumatic
  • #482 24 Cze 2013 20:22
    wqq
    Poziom 21  

    radekklimat napisał:
    wqq napisał:
    Witam

    Znajomy posiada Rejestrator temperatury Data Cold 2S w którym zniszczył czujnik temperatury. Czy jest ktoś w stanie podać typ tego elementu.



    Koszt czujnika 260 zł


    Troszeczkę ta cena przesadzona gdzie wartość elementu znajdującego się w środku nie przekracza 20 zł a spotkałem się z jeszcze droższą propozycją (ponad 300 zł)

    Wspomnę że w środku jest termistor NTC

  • #484 25 Cze 2013 16:02
    gregx77
    Poziom 13  

    Pokiełbasiłem, ciemno miałem i nie zauważyłem przecinka, rezystancje wynoszą odpowiednio 2,6Ω 8,6Ω i 7,6Ω. Już przeedytowałem. Nie wiem czy to dużo mało czy tyle powinno być?

  • #485 02 Lip 2013 10:12
    gregx77
    Poziom 13  

    W Suprze do wyciągnięcia generatora trzeba wyciągnąć silnik elektryczny?
    Myślę że tak ale się upewniam czy nie ma innego sposobu.

    Dobra już doszedłem, idzie go wyrwać na dół.

  • Metal Work Pneumatic
  • #486 03 Lip 2013 07:46
    gregx77
    Poziom 13  

    To jest ta supra o której pisałem wcześniej;

    gregx77 napisał:
    Agregat Carrier Supra, po podłączeniu pod zasilanie sieciowe i włączeniu go wyrzuca hasło: ALT AUX. Ale robi to zanim wogóle zdąży się uruchomić. Nie wiem jak sprawa wygląda przy pracy na silniku spalinowym bo nie udało mi się go jeszcze uruchomić; kręci puszcza dym z rury ale nie pali.
    Ktoś może pomóc?

    Chyba doszedłem czemu nie chodził na sieci; silnik elektryczny nie jest podłączony ani w gwiazdę ani w trójkąt i sterownik prawdopodobnie "myślał" że wszystko już jest w ruchu i wyświetlał błąd ładowania.
    Zdjęcie podłączenia:
    Samochodowe agregaty chlodnicze
    A tu tabliczka znamionowa:
    Samochodowe agregaty chlodnicze

    I teraz pytanie jak go podpiąć trójkąt czy gwiazda?

  • #487 11 Lip 2013 13:34
    lak12
    Poziom 9  

    Koledzy, mam problem.
    Agregat Thermo King SL-200e. Podłączam do niego rejestrator temperatury Transcan Sentinel + wpuszczam na pake 2 czujniki Thermo Kinga (nr producenta 204-1070).

    Czujniki temp pokazują wartości typu -30 st* (oby dwa).
    Wszedłem w konfigurację tego rejestratora TranScan, są tam trzy pozycje dotyczące kalibracji urządzenia i czujników : R standard 9090, T1 cal val 2252, T2 cal val 2252.
    Te wartości są standardową konfiguracją kalibracyjną dla czujników (firmy Cold Chain) fabrycznie montowanych z tym rejestratorem.

    I teraz pytanie do Was, jakie wartości mam tam ustawić żeby ten rejestrator prawidłowo widział temp z czujników ?? próbowałem szukać po necie ale nic nie znalazłem,

    pozdrawiam

  • #488 23 Lip 2013 13:02
    carriermistral
    Poziom 6  

    Witam,

    posiadam agregat Carrier Mistral 410 Plus. Jest to bardzo stary agregat, ale do tej pory w przeciwienstwie do nowszych agregatów spisywał się prawie wzorowo i nie trafiał do mnie argument przestarzałości.
    Przez ostatnie kilka lat był mały problem z tym agregatem taki, że po osiągnięciu odpowiedniej temperatury agregat się wyłączał i trzeba było go na nowo uruchamiać po jakimś czasie, co następowało bez problemu.
    Czasami agregat przełączał się w tryb zwolnionych obrotów ale i tak potem gasł.
    Nie sprawiało to wiele kłopotów ze sterowaniem w kabinie, a spece w serwisach chcieli za naprawę tego kasę większą niż lepszy używany agregat.

    Właściwy problem pojawił się teraz. Mianowicie teraz agregat na spalinowym silniku nie pochodzi już dłużej jak kilka kilkanaście minut i się rozłącza, pracuje nijak w stosunku do ustawionej temperatury. Kiedy schłodze go elektrycznym silnikiem później niby spalinowy pracuje dłużej, ale to i tak za mało, żeby sensownie trzymać temperaturę. Cewka sterująca dopływem paliwa do silnika działa dobrze, po prostu silnik przestaje w pewnym momencie dostawać prąd.
    Osobiście podejrzewam, że to ostatnie zachowanie może być związane z awarią termostatu, ale generalnie i tak jest tutaj jakiś głębszy problem ze sterowaniem.

    Co mogę osobiście zrobić, żeby pomóc agregatowi jeszcze jakoś popracować jakiś czas? Co zmierzyć, co posprawdzać?

  • #489 23 Lip 2013 23:49
    bogdan987654321
    Poziom 9  

    Nie wiem jak jest w Mistralach ale kiedyś mój Thermo King XDS SR wyczyniał różne cuda z obrotami i gasł przed zbiciem temperatury z powodu zaśniedziałego i zardzewiałego miejsca gdzie przekręcona jest masa agregatu.Popatrz na boczną ścianę agregatu i posprawdzaj przewody,oczka,podkładki itd.

  • #490 25 Lip 2013 11:24
    minio77
    Poziom 12  

    Witam
    Mam w naprawie sterownik do agregatu Thermo King V-200 MAX, pokazuje błąd czujnika ciśnienia, czujnik wymieniony na nowy, sprawdzone połączenia -wszystko ok. Czujnik ma 3 piny 1 - pin to masa, 2 - pin sygnał przez rezystor 10k na procesor, 3 pin wchodzi na układ 8 nóżkowy (chyba wzmacniacz operacyjny - oznaczenia zatarte). Miał ktoś podobny problem, lub ktoś ma schemat do tego sterownika?

    pozdrawiam

  • #491 25 Lip 2013 22:37
    radekklimat
    Poziom 21  

    Ten czujnik to przetwornik cisnienia tylko nie pamietam czy jest on pradowy czy napieciowy.
    Najlepiej to zapytaj w serwisie ile kosztuje i wymien na nowy bo jak sie dostałes do scalaka to raczej to bedzie szmelc.

  • #492 02 Sie 2013 16:59
    seba236
    Poziom 9  

    Witam
    Szwagier ma agregat GAH i sterownik GAH ACT12. agregat chodzi 24 min i się rozłącza. Podobno trzeba przestawić i wyłączyć odszranianie, ale nie mogęznajść nigdzie instrukcji obsługi tego sterownika. Wie ktoś jak to zrobić?

  • #493 02 Sie 2013 23:02
    radekklimat
    Poziom 21  

    Na sterowniku masz model i producenta, podaj go i nie chodzi o nazwe na panelu.

  • #494 13 Sie 2013 14:39
    gregx77
    Poziom 13  

    Na zdjęciu sprężarka z agregatu Mitshubishi. W miejsce wskazane strzałką przychodzi króciec, wyglada na miedziany ale pewien to nie jestem. Ułamał się. Czy można zastosować z innego materiału (jakiś zwykły od hydrauliki) czy musi być miedź?
    Wiadomo o co chodzi - żeby był szczelny i żeby nie wchodził w reakcją z czynnikiem. Czynnik 404A.
    Samochodowe agregaty chlodnicze

  • #495 13 Sie 2013 20:40
    radekklimat
    Poziom 21  

    Oryginalnie jest stalowy i słuzy do powrotu oleju z odolejacza.
    Pamietaj zeby gwint sie zgadzał

  • #496 16 Sie 2013 20:52
    pawelksiadz
    Poziom 2  

    Witam
    Posiadam izotermę która posiada agregat chłodniczy firmy GAHSamochodowe agregaty chlodnicze .Została ona zdjęta ze Sprintera,ma możliwość zasilania 230v i o to tylko mi chodzi aby zasilana była prądem.Węże z sprężarki samochodowej zostały zaślepione,po naciśnięciu stycznika silnik 230v pracuje.Problem tkwi w tym ze nie wiem jak podłączyć sterownik który odpowiada za pracę dwóch agregatów wewnętrznych.Czy mógłbym prosić o schemat instalacji tego agregatu?Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak to podłączyć?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dodaje jeszcze zdjęcie wspomnianego sterownikaSamochodowe agregaty chlodnicze oraz agregatów wewnetrznych Samochodowe agregaty chlodnicze

  • #497 18 Sie 2013 10:35
    radekklimat
    Poziom 21  

    Powinien byc trafo w tym agregacie z mostkiem prostowniczym do zasilania tych sterowników w napiecie 12V ale kazdy elektryk powinien sobie z tym poradzic

  • #498 19 Sie 2013 13:49
    pawelksiadz
    Poziom 2  

    Podłączyłem do przewodów samochodowych akumulator i sterownik uruchomił się ale niczym nie steruje i tu moje pytanie,czy w układzie musi być odpowiednie ciśnienie gazu aby to wszystko zaczęło działać?Czy są jakieś zawory które w momencie zbyt niskiego ciśnienia freonu rozłączają układ?

  • #499 19 Sie 2013 18:22
    gregx77
    Poziom 13  

    Tak. Musisz mieć czujkę na ssaniu i drugą na tłoczeniu. Przy zbyt małym ciśnieniu lub braku ciśnienia agregat nie ruszy. Dodatkowo powinny być jakieś błędy.

  • #500 19 Sie 2013 20:47
    radekklimat
    Poziom 21  

    Jedyne błedy jakie pokarze to bład czujników temperatury

  • #501 23 Sie 2013 13:35
    gregx77
    Poziom 13  

    Parkujemy samochody na niestrzeżonym placu. W weekend jakieś lumpy wlazły na plac i zrobiły sobie zabawę. Miedzy innymi było kopanie po samochodach włażenie na dachy... ogólnie typowy wandalizm. Bilans - w jednym aucie wybita szyba, w drugim wyrwany korek od oleju i jeszcze jakaś drobnica. Ale do rzeczy; dopiero wczoraj wyszło że przy dwóch suprach mam powyciągane z silników miarki olejowe. Niestety nie udało nam się ich znaleźć.
    Potrzebuję żeby ktoś kto ma dostęp do supry wyciądnął miarkę i zmierzył mi wymiary a i b z zamieszczonego rysunku Samochodowe agregaty chlodnicze
    Ponieważ nie pamiętam czy miarka jest z gumką czy z kapturkiem zrobiłem rysunek taki i taki.
    Supra 950Mt

    Dodano po 1 [godziny] 9 [minuty]:

    Robił ktoś kiedyś Mitsubishi TDJ430D? To prawda że trzeba próżnię robić w trzech miejscach? I jeszcze jedno ile czynnika nabić?

  • #502 05 Wrz 2013 16:44
    gregx77
    Poziom 13  

    Widzę że nie ma nikt Supry "pod ręką. Szkoda, jakoś damy radę.
    Pytanie z innej beczki, uruchomiłem to moje nieszczęsne Mitsubishi i okazało się że zgnił odolejacz. Na nowym pisze że trzeba go zalać olejem - 200 ml. Nie za dużo? Drugie 200 poszło do sprężarki.

  • #503 24 Wrz 2013 11:23
    gregx77
    Poziom 13  

    Odnośnie TDJ430D w wersji z zasilaniem sieciowym, jakby komuś było potrzebne to wchodzi tam 1,8kg czynnika. Tak twierdził gość który robi takie agregaty.

    Inny problem. Mam Carriera Xariosa, zamontowanego na Manie. Spreżarka, ta montowana na silniku ciągle obrywa śruby na uchwycie. Pomysła mam takiego żeby zrobić mu mocowanie w innym miejscu i pytanie może trochę naiwne, (ale biorąc pod uwagę że grzebę tylko przy swoich sprzetach to nie muszę wszystkiego wiedzieć), czy można sprężarkę dowolnie przekręcać po osi wałka sprężarki czy są jakieś konkretne położenia w jakich musi się ona znajdować?
    Patrząc jak są montowane w innych samochodach dochodzę do wniosku że można, ale lepiej się upewnić.

  • #504 06 Lis 2013 22:07
    peretomek
    Poziom 1  

    Witam. Mam problem mianowicie chłodnia thermo king, na samochodzie zasilana przez silnik włącza od parownik ale nie wiatrak i sprężarki i nie chłodzi, po przemyciu jej myjko zaczęła działać poprawnie nawet wentylator przy chłodnic działał chwile a potem wyłączyłem chłodnie gdy włączyłem ponownie już było po staremu, sterownik pokazuje temperaturę (przypuszczam że to jego wina) wcześniej tez czasem działała prawidłowo do ponownego włączenia, będę bardzo wdzięczny za pomoc???

  • #505 07 Lis 2013 10:12
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    Witaj kolego wstępnie to wygląda na brak czynnika w układzie skoro nie włącza kompresora i nie działa wentylator skraplacza sprawdz to. no i banał temperatura zadana na sterowniku jest niższa niż temp. na pace ?. w razie problemów podaj typ teko thermo kinga

  • #506 11 Lis 2013 00:00
    niedzwiedz32
    Poziom 10  

    Witam szukam szukam schematy elektrycznego thermoking sl200.

  • #507 12 Gru 2013 16:56
    kolec80
    Poziom 8  

    Carrier Supra 950 MT. Pytanko następujące koledzy. Agregat zadbany, rok 2007, jest tylko 1 problem. ciężko (długo odpala). pompka paliwa pod paką nigdy nie jest cała zalana. Sitko czyściłem. Swiece ok. Akumulator kupiłem nowy, bo przy odpalaniu pisalo na sterowniku LOW BATT . Nowy kręci lepiej, ale nadal LOW BATT. w skrócie: odpalam, kręci, jest zapłon, zaplon zanika, kreci nadal i w końcu, gdy pokaże się to słynne moje hasło LOW Batt, odpala i chodzi. potem, dopóki nie wystygnie pali na 1 obrót rozrusznika. Boje sie, co będzie w mrozach. podobno jest jakiś zaworek gdzieś u góry, który odpowiada za nie utrzymywanie się paliwa w układzie... ale to tylko podobno... z góry dzięki za podpowiedzi, szkoda mi wydawać 800 zl na pompkę której niesprawności pewien nie jestem. pozdrawiam.

  • #508 14 Gru 2013 23:19
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    niedzwiedz32 napisał:
    Witam szukam szukam schematy elektrycznego thermoking sl200.


    -----------------------------------------------------------------------
    Witam mialbym wielka prosbe. Posiadam chlodnie maxima 1300 i chcialbym troszke sie dowiedziec.
    Mianowicie chodzi mi o podstawy.
    Od strony zarowno mechanicznej jak i elektronicznej nie widze wiekszych problemow aby naprawiac agregat samemu.
    Chcialbym sie dowiedziec jak to jest od strony chlodniczej.
    Jakie narzedzia czy maszyny ew. reduktory potrzebne aby oproznic srodek chlodniczy i ponownie g .../

    -----------------------------------------------------------------------
    co sądzicie .

  • #509 16 Gru 2013 08:36
    gregx77
    Poziom 13  

    Kolec, to jest normalny diesel, a co za tym idzie ma wszystkie bolączki diesla. Świece sprawdzałeś? A co do pompki to chyba do któregoś zakładałem jakiegoś rotacyjnego boscha za coś koło trzech stówek. Nawet to chodziło.
    Nie doczytałem "świece ok".
    Pompka pracuje z pół minuty przed startem. Jak chcesz wyeliminować wracanie paliwa do zbiornika jako przyczynę problemu, to włącz agregat, pozwól pompce popracować np. 20 sekund, po czym wylącz agregat, potem znowu włącz odczekaj i wyłącz... tak ze cztery razy. Jeśli po takim zabiegu agregat odpali dużo szybciej to rzeczywiście gdzieś sie przypowietrza.

  • #510 26 Sty 2014 19:19
    kiri33
    Poziom 11  

    gregx77 napisał:
    Kolec, to jest normalny diesel, a co za tym idzie ma wszystkie bolączki diesla. Świece sprawdzałeś? A co do pompki to chyba do któregoś zakładałem jakiegoś rotacyjnego boscha za coś koło trzech stówek. Nawet to chodziło.
    Nie doczytałem "świece ok".
    Pompka pracuje z pół minuty przed startem. Jak chcesz wyeliminować wracanie paliwa do zbiornika jako przyczynę problemu, to włącz agregat, pozwól pompce popracować np. 20 sekund, po czym wylącz agregat, potem znowu włącz odczekaj i wyłącz... tak ze cztery razy. Jeśli po takim zabiegu agregat odpali dużo szybciej to rzeczywiście gdzieś sie przypowietrza.
    Pompka do wymiany

  Szukaj w 5mln produktów