Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
IT SerwisIT Serwis
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochodowe agregaty chlodnicze

pawelkrystek 14 Gru 2008 12:35 222552 702
  • #61
    Czesław
    Poziom 14  
    Xsarios500. Co do schematu ideowego płyty raczej nie do zdobycia. Co do przepalania się bezpiecznika spróbuj odłączyć przewód sterownika kabinowego przy płycie ewentualnie sam sterownik. jeżeli dalej wywala bezpiecznik spróbuj jeszcze odłączyć wentylatory parownika (te na pace).Jeżeli dalej przepala, płyta do wymiany. Cz.
  • IT SerwisIT Serwis
  • #62
    BAJMIKS
    Poziom 1  
    Witam znawców tematu
    Mam pytanie; czy w samochodzie dostawczym zwykłym blaszaku nr RENAULT można zainstalować agregat i co jeszcze? aby przystosować go do przewozu leków; jakie sa koszty takich operacji i kto sie tym zajmuje; Będę bardzo wdzięczna za rzeczową odpowiedź ( czy też lepiej kupić samochód fabrycznie do takiego transportu przygotowany)
    Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
  • #63
    wojtbad
    Poziom 12  
    można zinstalowac agregat na blaszaku. Trzeba wykonac izolacje termiczną. Agregat musi byc z opcją grzania bo zimą trzeba trzymac wyższą temperature na pace. z tego co wiem samochody kompleksowo robi firma "wiecki" koło Chojnic.
  • IT SerwisIT Serwis
  • #64
    fipe
    Poziom 11  
    Firm robiących zabudowy na furgonach jest sporo. Trzeba tylko znaleźć odpowiednią, czyli taką która zrobi z należytą starannością i z odpowiednim współczynnikiem k. Spotykałem się z takimi zabudowami, które były wyizolowane wełną do ocieplania budynków. Wszystko ok gdyby po roku ta wełna nie znajdowała się tylko na spodzie ścian. Ważną sprawą przy zamawianiu takiej zabudowy jest zwrócenie uwagi na to by były wykonane wzmocnienia pod skraplacz i parownik. Najczęściej gdy przychodzi do montażu nie ma do czego przykręcić i się robi prowizorki które po kilku latach się mszczą i cieknie dach. Jest jeszcze parę kwestii na które należy zwrócić uwagę ale to już przy konkretnym projekcie handlowcy powinni pokierować.
  • #65
    Mariusz 3410
    Poziom 10  
    Witam
    Poszukuję skraplacza do agregatu chłodniczego FRIGI LINE E2000 samochodowego,lub podobnego o wymiarach 110*60*20.skraplacz jest montowany na dachu busa.
  • #66
    Skiuba
    Poziom 2  
    Witam
    Chciałem się dowiedziec czy istnieją agregaty chłodnicze pobierające moc z akumulatora samochodowego bez ingerencji w silnik samochodu i w jakiej są cenie?

    ps: chodzi o małe dostawcze auto
  • #67
    Mariusz 3410
    Poziom 10  
    Witam
    Poszukuje instrukcji obsdługi do agregatu Carirra typ Mistral 900
  • #68
    marek00
    Specjalista urządzeń chłodniczych
    witaj Skiub, są takie agregaty elektryczne
    i nawet się radzą dobrze
    zasilane z akumulatora 12V

    Dodano po 6 [minuty]:

    Witam poszukuje foto lub instrukcji montażu pompy wtryskowej Termo k King SL200 silnik i pompa Yanmar gdze tam są jakieś znaki?
  • #69
    patka80
    Poziom 12  
    witam!są takie agregaty np.basic 700 Carrier lub Relek produkcji petit forestier.ale max do samochodu tp citroen jumpy lub berlingo.
    kolego co do schematu pompy tk SL temat cieżki do ugryzienia raz rozbierałem taka pompe i miała punkty oznaczone a b c ale w SDZ.
  • #70
    vwdari
    Poziom 11  
    Witam Wszystkich !

    Poszukuję dokumentacji montażowej do agregatu HUBBARD Mod.390 AEM-1 ( R134A do 0"c ) rok prod- 05.2005.
    Za jakąkolwiek pomoc z góry dziękuję !

    Pozdrawiam !
    e- mail ; dari_06(malpa)vp.pl
  • #71
    vwdari
    Poziom 11  
    I jeszcze jedno pytanie , czy istnieje możliwość zastosowania w w/w zestawie
    innej sprężarki napędzanej z silnika w trakcie jazdy pojazdu.
    ( Auto to Citroen JUMPY -1,9D/DW8 oryginalna francuska zabudowa izotermiczna )
    A mianowicie chodzi mi o pominięcie problemów z mechanicznymi niuansami pojawiającymi się przy mocowaniu sprężarki na kombinowanej łapie.Inna sprawa że brak miejsca na sprężarkę o takich gabarytach jaka była w zestawie.Poza tym zastosowany w pojeździe pasek jest wielorowkowy a sprężarce którą posiadam jest koło na zwykły , klinowy.

    Moje pytanie jest następujące :

    Czy mogę zastosować oryginalną , fabryczną dla Peugeot - Citroen sprężarkę wraz z mocowaniami od takiego auta z klimą ?
    Czy wydajność takiej sprężarki jest wystarczająca w takim zastosowaniu ?

    Nadmienię że sprężarka z w/w zestawu jest nieco większa od tej fabrycznej ( od auto-klimy ) .
    Na foto sprężarka jaką chciałbym zastosować :
    https://obrazki.elektroda.pl/66_1234617002.jpg
    Samochodowe agregaty chlodnicze

    Bardzo proszę o odpowiedź i ew. poradę.

    Pozdrawiam !
  • #72
    ArturAVS
    Moderator HydePark/Samochody
  • #73
    patka80
    Poziom 12  
    witam.możesz taką sprężarkę zamontować są one montowane w chłodniach jak i w klimatyzacjach.thermo king i carrier montują sprężarkę tp. TM która ma wymienne kółko.wydajność pewnie spadnie ale zależy to od kubatury kontenera jak i izolacji.widoczny spadek będzie przy przejściu w mrożenie

    Proszę poprawić treść postu - liczne błędy ortograficzne - zgodnie z regulaminem pkt. 15. Zmienić treść możesz za pomocą przycisku "zmień " po prawej stronie postu.[dzimi] [GVideo]
  • #74
    vwdari
    Poziom 11  
    Witam !

    Wielkie dzięki za odpowiedź /i .
    Zdecydowałem się nie kombinować i montuję kompresor oryginalny z zestawu ( TM15 ), muszę jednak zmienić miskę olejową od wersji auta z klimą i mocowania pasują .
    Zresztą drugi taki sam siedzi u mnie na dachu auta napędzany z silnika 1.5 kW /230V.
    Samochodowe agregaty chlodnicze
    Tylko muszę zmienić koło z klinowego na wielorowkowe ale to już szczegół .
    Pozdrawiam !!!
  • #75
    zenek.s
    Poziom 1  
    Witam,
    szukam osoby znającej się na agregatach firmy KERSTNER
    mogącej mi pomóc w instalacji używanego agregatu ma mecedesie vito

    pozdrawiam
    Rafał
  • #76
    teper
    Poziom 2  
    Witam !
    Mam pewien problem z agregatem a mianowicie po podłączeniu do prądu cisza ??
    Odkręciłem górną płytę sterownika i są tam jakieś przekażniki i stycznik ale wychodzą jeszcze jakieś przewody i wygląda na to, że czegoś brakuje (falownik ??). Proszę o pomoc
  • #77
    vwdari
    Poziom 11  
    Wydaje mi się że najlepiej byłoby napisać o jaki sprzęt chodzi ( producent , model , symbol ).

    A szukanie radziłbym rozpocząć standardowo - miernik do ręki i jazda .
    Zacznij od kontroli wszelkich zabezpieczeń ( automaty i topiki ).
    Następnie po kolei sprawdź do jakiego etapu dociera 230V zmiennego ( stycznik silnika sprężarki spróbuj wyzwolić ręcznie ) potem trafo i mostek , za mostkiem kolejno ( zależnie od urządzenia ) wszystko zasilone stałym 12V lub 24V .
  • #78
    teper
    Poziom 2  
    Sprzęt to Carrier Mistral 700 i zasilany prądem 380V natomiast kiedy uruchamiam zasilanie z silnika spalinowego wszystko jest ok.
    Do stycznika dochodzi 380V.
    Na wyjściu stycznika jest połączenie do drugiego urządzenia którego brak a z niego wyjście na silnik elektryczny i bez tego nie gada
  • #80
    wojtbad
    Poziom 12  
    Z tego co pamiętam Mistral nie ma transformatora ani mostka a silnik elektryczny napędza alternator ten który napędza równiez silnik spalinowy. Ale mogę się mylic. Racja odnosnie termika nalezy zwrócic uwage na styki pomocnicze aby połączyc odpowiednio z tego co pamiętam powinny byc podłączone styki NC. I oczywiscie dobrac zakres prądu do mocy silnika. Kierunek obrotów ma znaczenie.
  • #81
    vwdari
    Poziom 11  
    Wpis odnośnie domniemanych przyczyn problemu ( trafo , mostek ) zrobiłem zanim podany został typ i marka urządzenia .
  • #82
    pawelkrystek
    Poziom 11  
    Jezeli po założeniu termika nadal nie chodzi to podaj na jakim sterowaniu chodzi ten agregat, czy chodzi on na płycie StartTronic, Ecotronic, czy na przełączniku elektromechanicznym, wtedy będzie mozna szukać dalej.

    Dodano po 27 [minuty]:

    wojtbad napisał:
    vincit napisał:
    Witam,
    jestem świerzy i nie bardzo łapie się w elektronice.
    Mam samochód man z agregatem Carrier Genesis r90 który ostatnio zaczoł szwankować. objawy są takie. agregat odpala wszystko działa jak trzeba żadnych błędów nie ma, ale po ustawieniu temperatury, powinny się załaczyć wentylatory w chłodni żeby rozprowadzić schłodzone powietrze, a one włąśnie się nie załączają.
    odstawiłem samochód do serwisu carrier, stał tam dwa dni i fachowcy dumali co to może być było kilka wersji ale na koniec zadecydowali że to generator prądu. cokolwiek to zanczy jest dość kosztowne (11 tyś netto) przed odstawieniem do serwisu przeglądał go znajomy który zajmuje się klimatyzacjami, powiedział że to jakiś błąd w połączeniach bo na napięciu z generatora pracują elektrozawory a one działają dobrze.
    więc jeśli ktoś się łapie w temacie to prosze o odpowiedź czy generator jest zdechły. ewentualnie jak w prosty sposób mozna go zdiagnozować.
    z góry dziekuje.

    W genesis jest generator indykcyjny prądu zmiennego.
    Częstym powodem nie startowania wentylatorów są uszkodzone kondensatory wentylatorów z tego co pamietam 3uF. Są one umieszczone w obudowach parowników (na pace). Po jednym na każdy wentylator.
    jest też przekaźnik który dołącza dodatkowe kondensatory do generatora przy zmianie prędkości silnika. Warto sprawdzic te kondensatory i przekaźnik. Charakteryztyczne dla tego uszkodzenia jest brzęczenie wentylatorów, czasem udaje sie je "rozbujac" ręcznie.


    Do Genesis R90 są zakładane generatory jednofazowe(zasilanie wentylatorów w parowniku) i trójfazowe (zasilanie grzałek). Jeżeli gnerator jednofazowy nie jest spalony (uzwojenie) to przyczyny braku napięcia dochodzącego do przekażnika EMR pomiędzy DC3 i DC4 mogą być następujące:
    1. Uszkodzone kondensatory- dwa kondensatory 8uF dla R90
    2. Uszkodzona dioda w wirniku, bądź też podłączenie tej diody.
    3. Jeżeli powyższe rzeczy są już sprawdzone i wszystkie połączenia są OK a napięcia nadal brak wówczas przyczyną jest utrata manetyzmu szczątkowego w wirniku, w łatwy sposób można to naprawić, wystarczy podłączyć do złączy DC3 i DC4 12V i GND, może się zaisrzyć, popłynie prąd 10-20 A, przytrzymać tak przez kilka sekund
    Jeżeli nie ma innych uszkodzeń generator na pewno zacznie pracować poprawnie.

    Dodano po 11 [minuty]:

    rtrwoga napisał:
    witam

    dodam swój problem ..

    chłodnia carrier supra 944 , urządzenie pracuje nienagannie w trybie grzanie , natomiast w trybie chłodzenia po kilku minutach pojawia się komunikat " system CK " agregat zatrzymuje sie po czym po kilku minutach startuje i dalej w kółko .. ściągnąłem sobie wszelkie możliwe materiały i komunikaty błędów , do tego urządzenia ale w żadnej dokumentacji nie znalazłem błędu "system CK" to jedyny komunikat jaki występuje , wszystkie ciśnienia są ok z czym to zjeść :?: jeśli ktoś może pomóc proszę o telefon na PW chętnię zadzwonię i przedstawię temat dokładnie .

    Poniżej jakie są okoliczności pojawiania się błędu SYSTEM CK:
    1. Jeżeli jednostka jest w trybie chłodzeni i temperatura na wydmuchu z parownika pozostaje o 2,7C wyższa niż temperatura przed parownikiem przez 5 minut
    2. Jeżeli cisnienie na ssaniu jst wyższe niż 100PSI w trybie grzania przez 60 sekund
    3. Jeżeli temperatura powietrza jest wyższa lub równa 4,4C i cisnienie ssania jest mniejsze niż -5PSI w trybie chłodzenia przez 120 sekund
    4. Logika zadziałania blędu SYSTEM CK nie będzie aktywna w trybie: defrost, pretrip lub kiedy przekaźnik Run Relay nie jest załaczony.
    Mam nadzieję, że ten opis pomoże Wam w przyszłośi
  • #83
    bastek_72
    Poziom 2  
    Witam
    Posiadam citroena jumpy 1.9d z orginalną chłodnią - kontonerem. Zamontowany jest na nim Carrier Zephyr S20. Mam problem z pracą agregatu kiedy podłanczam go do zasilania 230V. Po wymianie kondensatorów agregacik super mpracował przez 4 dni i znowu cisza. To znaczy kiedy podłacze go do prądu sterownik sie załancza, wiatrak zaczyna pracować na kontenerze ale agregat nie chce sie załączyć. Sprawdzaliśmy napiecie i prąd jest ok, termik pracuje bez zarzutu. Jakie mogą być przyczyny takiego stanu rzeczy. Jeżeli ktoś ma chemat tego modelu bede wdzieczny za przesłanie mailem, bądź pocztą - zwróce koszty przesyłki. Pozdrawiam.
  • #84
    HK76
    Poziom 10  
    Witam.Sprawdź ciśnienie czynnika w układzie.Czy na sterowniku kabinowym zapala się czerwona dioda?Jeśli tak ,wciśnij przycisk (SET),odczytaj nr. błędu (A...)
  • #85
    patka80
    Poziom 12  
    witam.jest wiele możliwych przyczyn,ale zacznij od sprawdzenia przekaznika na płycie sterującej.no i czy agregat chodzi na dieslu bo jeśli nie może też być wina przewodu do sterowniczego (przetarty) lub najgorsze płyta sterująca uszkodzona opcja elektryczna.pozdrawiam
  • #86
    cenzor
    Poziom 11  
    Witam!
    Mam niełatwy problem jak dla mnie z instalacją chłodnicza TK v-300 max tc na samochodzie volkswagen lt. Mianowicie zasilanie zewnętrzne z sieci 3x400v buja się, a zasilanie samochodowe nie, świeci się zasilanie sterownika wskazuje poprawne temperatury na sterownikach obydwu, świeci się dioda chłodzenia ale tylko na jednym ze sterowników chociaż są ustawione minimalne zakresy. Wszystkie przekaźniki sa dobre, bezpieczniki tez na gorze jak i w sterownikach obydwu, w samochodzie tez tam pod siedzeniem, no chyba ze są jakieś jeszcze o których nie wiem np. pod machą. I po za tym nic nie chodzi z zasilania samochodowego, wentylatory sprężarka nie startują (w komorze jak i od skraplacza) sprężarka, elektrozawory. Nie mam żadnego schematu żeby zobaczyć czy dochodzą napięcia na elektronikę bo myślę że ona może być uszkodzona jak by miał Pan taki schemat albo jaką kol wiek wiedzę to prosiłbym o kontakt ze mną przez e mail emko246(małpa)wp.pl. Nie ma nieszczelności, odpowiednia ilość freonu jest, wszystkie elektrozawory chodzą, czujniki maja prawidłową oporność, czyli problem tak jak by był spowodowany z zasilaniem układu ze sterowników i zasilania samochodowego. Nie sprawdzałem napięć dochodzących do elektroniki bo nie miałem czasu ale jutro zamierzam sie za to wsiąść a najlepiej jak by miał ktoś schemat to bym wiedział gdzie mniej więcej się podpiąć.
    Pozdrawiam
    Konrad
  • #87
    patka80
    Poziom 12  
    witam.zaczął bym od sprawdzenia presostatów wysokie jak i niskiego ciśnienia.jeśli jest to już nowszy model to są tam zamontowane presostaty z płytką elektroniczną (niskie ciśnienie) częsta usterka TK.Bezpiecznik jest w opcji diesel,najczęściej idzie od stacyjki lub alternatora.pozd.
  • #88
    cenzor
    Poziom 11  
    Presostaty są sprawne, bezpieczniki sprawdzone - wersja diesel. Co to może być?
  • #89
    cenzor
    Poziom 11  
    Wszystko już gra, brak + na zasilaniu płyty. Dzięki fachowcom z forum.
    Pozdrawiam i życzę sukcesów w reperacjach :)