Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samochodowe agregaty chlodnicze

pawelkrystek 22 Jan 2015 17:31 227055 725
  • TespolTespol
  • #603
    User removed account
    User removed account  
  • #604
    Czesław
    Level 14  
    Witam!Czy test przechodzi pozytywnie czy nie ma żadnych błędów? Po skończeniu testu powinna być informacja na sterowniku;pre-trip udany.Jeżeli wychwyci jakieś błędy w czasie testu, czasami wyłączy agregat przed zakończeniem testu i wyświetli kod 28 i inne kody naprowadzające na rodzaj usterki.Natomiast jeżeli w czasie normalnej pracy agregatu nie ma żadnych błędów na sterowniku i agregat nie chce się wyłączyć mimo że doszedł do zadanej temperatury należy sprawdzić prąd ładownia akumulatora i temperaturę płynu chłodzącego silnik spalinowy.[na sterowniku funkcja wskażniki] .Jeżeli prąd ładowania jest powyżej 3A albo temperatura płynu jest poniżej 50 stopni agregat się nie wyłączy mimo że jest w nastawie zadanej temperatury. Pozdrawiam
  • #605
    User removed account
    User removed account  
  • #606
    ArturAVS
    Moderator of HydePark/Cars
    Podładowanie akumulatora niewiele daje. Sprawdź ładowanie (alternator, paski i przewody).
  • #607
    User removed account
    User removed account  
  • #608
    User removed account
    User removed account  
  • #609
    ArturAVS
    Moderator of HydePark/Cars
    Zamontuj obok czujnika agregatu. DR400, jak dobrze pamiętam ma kalibrację czujników +- 5 st.C.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zamontuj obok czujnika agregatu.
  • #610
    kamil018
    Level 2  
    Witam,
    dzisiaj po przejechaniu 260 km z temperaturą nastawioną na 3 stopnie (przewóz warzyw) pod koniec trasy agregat przestał chłodzić, na sterowniku mrugała czerwona lampka i co parędziesiąt sekund zapalała zielona żeby po sekundzie zmienić się w czerwoną i tak przez jakieś 15 km do postoju w miejscu docelowym.
    Po oddaniu towaru, odpiąłem i podłączyłem ponownie tasiemkę od sterownika w kabinie, jak próbowałem go ponownie włączyć to po wciśnięciu przycisku ON załącza się wentylator nad kabiną oraz ten na pace jednak wyświetlacz na sterowniku nie uruchamia się i również nie chłodzi, nie można nic zobaczyć/ustawić oprócz wyłączenia sterownika przyciskiem OFF, wtedy wentylatory zatrzymują się.

    Co może być przyczyną w/w problemu i czy można to w jakiś prosty sposób naprawić. Do tej pory sprawdziłem bezpieczniki w sterowniku nad kabiną i docisnąłem wszystkie wtyczki, jednak to nie pomogło a nie znam się na tyle, żeby coś więcej w tym grzebać.

    Ew. czy znalazł by się jakiś fachowiec z Lublina lub okolic, który by to szybko i sprawnie naprawił?
  • TespolTespol
  • #612
    mgras81
    Level 2  
    Witam serdecznie,

    Chciałem was prosić o podpowiedź. Znalazłem takie autko z chłodnią.

    allegro.pl/renault-master-chlodnia-mroznia-i5393557337.html

    Stary renault master. Taka chłodnia zapewne jest napędzana silnikiem. Mnie ciekawi ile może zajmować osiągnięcie takiej chłodni zadanej temperatury. I jak długo taka temperatura się utrzymuje po wyłączeniu silnika.

    Jak można inaczej zasilać taką chłodnię. Akumulatorem? Akumulator byłby dobrym rozwiązaniem, ponieważ jest cichy. Tylko jaki to wtedy musiałby być akumulator i eh. milion pytań. Czy jest szansa zasilać przez dzień chociaż częściowo chłodni z paneli słonecznych?

    Może też zapytam inaczej. Potrzebuje samochód z chłodnią w której będą produkty spożywcze. I to auto będzie stało cały dzień w jednym miejscu, a no noc zjeżdżało do bazy gdzie produkty mogą być przełożone do domowej chłodni.Rankiem taka sama misja.

    Mam nadzieję że ktoś coś doradzi jak najlepiej rozwiązać od strony technicznej taki problem.

    Pozdrawiam serdecznie,
  • #613
    ALIBABA I
    Level 26  
    Witaj zastanawiam się jak ci doradzić 4 zdjęcie nie chcę go cytować . mam wrażenie że potrzebne ci jest auto z temperturą od zera do plus osiem stopni . i z zasilaniem z sieci . to co jest na linku ...to nie to to co chcesz . to jest mrożnia na płyty euktektyczne .na to mi wygląda ..ciut mało zdjęć wewnątrz komory ... są systemy tego typu dość rozbudowane gdzie na eutektykach jest trzymane zero lub minus 25 lecz wtedy jest podwójny sufit i wentylatory... a jeszcze podaj temperatury produktów które są transportowane . jak na zerówkę odradzam i pozdrawiam

    Ps żaden akumulator tylko 3 fazy

    .
  • #614
    mgras81
    Level 2  
    Dziękuje za odpowiedź. Zdaje sobie sprawę że trochę dziwnie sformuowałem pytanie :)

    Czy możesz mi doradzić w takim razie, jaka to chłodnia Twoim zdaniem powinna być? Mam możliwość wpięcia się do prądu, ale chciałbym też wiedzieć jak by to można było zasilać z akumulatora.

    Z góry dzięki i miłego popołudnia.
  • #615
    ALIBABA I
    Level 26  
    Witaj zasilanie akumulatorem samochodowym nawet od tira odpada panele słoneczne też za duży pobór mocy . [chodzi o kubaturę komory] tamto urządzenie nadaje się na lody. i...
    teraz są agregaty zasilane z silnika i z sieci , barierą jest cena . wracając do tego mastera może, ? gdy on ma grodzie może działać w zakresie +10 -- -25 ale zdjęcia komory muszę mieć a jeszcze jedno w zimę nie będzie grzania na tym masterze za dużo mam pisania żeby rozwiać twoje wątpliwości i jeszcze jedno z akumulatora można zasilić np partnera ,berlingo itp, i tylko.do tej kubatury !!! odezwij się na pw wyślę ci tabele doboru agregatów ... moce i pojemności komór ... może tu ci pomogę bo kupisz auto , wywalisz pieniądze i co dalej musisz poszukać agregatu z napędem od silnka pojazdu i zasilaniem sieciowym 220V odpada problem przeładunku, po powrocie z trasy wtyczka w gniazdko i jest ok.

    Ps. ten plik doboru jest duży próbowałem go wysłać w rar dotyczący postu nie jdzie
    pozdrawiam
  • #616
    sylwo997
    Level 9  
    Witam.
    Panowie agregat TK V-200 pokazuje błąd PIE czyli czujnik temp (ma zwarcie). Czy ktoś wie czy dobrze przypuszczam że ma tam być czujnik NTC 10Kom przy 25 stopniach ??

    Pozdrawiam
  • #617
    KaziuWichura
    Level 24  
    Witam!

    Mam Sprintera z 2003 roku z agregatem C2500 Xt. Od jakiegoś czasu zmagam się z kilkoma problemami.

    1) Czy ma ktoś schemat do tego? Albo chociaż wykaz jakie bezpieczniki powinny być montowane oryginalnie (w sensie wartości)?
    2) Przepaliły mi się styki od wentylatora tego w samym agregacie (założony bezpiecznik to 30A - czy to normalne, że taki duży?). Poczyściłem, wymieniłem kabel zasilający od tego wentylatora no i jeden kondensator rozruchowy - nie wiem czy akurat od tego wentylatora, ale był cały stopiony! Jednak mam wrażenie, że czasami dalej kabel robi się ciepły.
    3) Przy temperaturze takiej jak obecnie (powiedzmy 24-28 st.), jak (oczywiście szacunkowo) długo powinno się schładzać do temperatury powiedzmy 10 stopni?

    Z góry dzięki i pozdrawiam!
  • #618
    MERCEDES1111
    Level 9  
    Mój agregat carrier 422 chłodzi fantastycznie jednak z tego co wiem agregaty te grzeją słabo bo nie grzeją gazem tylko podgrzewają grzałkami do odszraniania. Jednostka napędowa silnik kubota dwu cylindrowa latem na postoju lubi się grzać. Ja zamontowałem wentylator zamontowany do pompy wody i problem znikł(gotowy od traktorka japońskiego kubota) . A co do tego ,że odpala a nie chłodzi to pewnie nie ma gazu w układzie( koło filtra jest takie oczko które po odpaleniu powinno sie wypełnić gazem).
  • #619
    Dabrosnm
    Level 1  
    Witam
    Mam mastera z 2005r z agregatem xarios 200 od jakiegoś czasu zmagam się z problemem błędu a01, po odkreceniu pokrywy jest mokro pod pod zbiorniczkiem (taki czarny chyba na gaz), problem ze szczelność ukladu. Z racji ze jestem kompletnym laikiem szukam fachowca do naprawy najlepiej okolice plonska lub warszawy

    Pozdrawiam
  • #620
    grzes76x
    Level 13  
    Błąd A01 jeżeli się nie mylę to błąd czujnika temperatury na pace, i tam najpierw bym sugerował sprawdzić wtyczkę kabel lub sam czujnik.
  • #621
    LORDUS
    Level 14  
    kolego grzes76x mylisz sie, Bład A01 to blad presostatu niskiego cisnienia. nieszczelny uklad jak kolega wyzej przypuszcza. Polecam kolege radekklimat okolice grojca lub zapraszam do siebie ale to dosyc daleko, okolice piotrkowa tryb.
  • #622
    petros85
    Level 9  
    LORDUS wrote:
    kolego grzes76x mylisz sie, Bład A01 to blad presostatu niskiego cisnienia. nieszczelny uklad jak kolega wyzej przypuszcza. Polecam kolege radekklimat okolice grojca lub zapraszam do siebie ale to dosyc daleko, okolice piotrkowa tryb.

    Zgadzam się z przedmówcą, mówi o tym instrukcja obsługi. (Załącznik)
    Korzystając z okazji dołączę się do tematu. Mam taki sam model i dziwną przepadłość. Mianowicie ładuję towar wychłodzony na 0-2 C i ustawiam sterownik na 0 C. Po jakimś czasie uzyskuję temperaturę -01 C i jest ok. Za kilka minut temperatura wzrasta i załącza się agregat i próbuje zbić temperaturę do zadanej lecz bez skutku oscyluje ok 8-10 C. Instalacja na Masterze 2,5 Dci. Podczas pracy agregatu nie przekraczam 2000 obr/min. Zauważyłem,że gdy puszcze na luz np na zjeździe z autostrady, temperatura dochodzi do zadanej, lecz nie jest to reguła. Defrost załącza się automatycznie. Był u chłodnika i tam nie wykryto żadnej anomali. Kolego LORDUS daj namiary gdzie przyjmujesz.
  • #623
    bumbux
    Level 10  
    witam
    mam problem z agregatem xarios 200
    po naładowaniu czynnika przestał działać
    sterownik nie włącza się - podmieniony na inny - brak reakcji
    sprawdzone wszystkie bezpieczniki
    do tego po włączeniu pod 230v wywala bezpieczniki na warsztacie
  • #624
    petros85
    Level 9  
    Kolego Bumbux pod pojęciem warsztat rozumiesz mechanika samochodowego?daj znać z jakiej części kraju jesteś to może pomogę.
  • #625
    onepiotr
    Level 25  
    Koledzy - może ktoś mi podać opis wyprowadzeń gniazda 8pins pulpitu Carrier Transicold?

    Samochodowe agregaty chlodnicze
    W dokumentacji którą posiadam nie jest wyszczególniony, a dostałem do zdiagnozowania.
  • #627
    onepiotr
    Level 25  
    Jak w 320 poście - Carrier Supra 750.
  • #628
    kiri33
    Level 11  
    Ja na schemacie mam podane że tylko 4 piny sa używane
  • #629
    sylwo997
    Level 9  
    Witam.
    Panowie montowałem kontener na Vw LT35. Na kontenerze jest agregat TK V-190.
    Była w nim sprężarka TM13. Teraz kontener trafił na inne auto (tamto miało wypadek). W nowym aucie jest sprężarka która wygląda identycznie, była w jakimś agregacie cariera na R404a ale... jest w niej w miejscu z tyłu w którym jest gwint M8 zamiast zwykłej śruby jak było w poprzednim aucie jakiś króciec... i nie wiem od czego to jest i czy można to zaślepić.
  • #630
    SAWEK101
    Level 31  
    Ten kruciec to prawdopodobnie dodatkowy powrót oleju z odolejacza