Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochodowe agregaty chlodnicze

pawelkrystek 12 Kwi 2016 15:56 211479 693
  • #631
    lidmar
    Poziom 24  
    CARRIER XARIOS 600 pojawia się bład A01 -presostat niskiego ciśnienia , zajmuję się chłodnictwem ale nie transportowym , nie mogę trafić na błąd kiedy kierowca zjedzie z trasy żeby pomierzyć ciśnienia w tym momencie a na placu jest ok. pojawiały się bąble we wzierniku więc uzupełniłem czynnik wilości około 0,8kg ale to nic nie dało. może to jakaś standardowa usterka ?
  • HELUPOWER
  • #632
    ALIBABA I
    Poziom 23  
    Witam, nie jest to standardowa usterka wymień dehydrator tzn. filtr odwadniacz , masz wilgoć w układzie/ łapie ci zawór/ rozprężny co do ilości czynnika nie mam pojęcia ile może go tam być ,{fizycznie} jak filtr blokuje to zawsze go będzie brakowało no i stąd wywala A01
  • #633
    lidmar
    Poziom 24  
    a skąd w układzie wilgoć ? prawdopodobnie układ ma jakąś mikronieszczelność bo musiałem uzupełnić czynnik ale układ nie pracował na podciśnieniu wiec skąd wilgoć ?
  • HELUPOWER
  • #634
    ALIBABA I
    Poziom 23  
    Podobne przypadki zdarzały mi się z tym obiawem że wyskakiwał błąd A01 czasami tydzień było dobrze póżniej znów ten alarm uwierz zacznij od filtra a co do nieszczelności to przepatrz dokładnie węże na spinkach szczególnie strona tłoczna podczas pracy robią się gorące i z biegiem czasu twardnieją zerknij też na zbiornik cieczy w agregacie morze tam robi się przeciek pozdrawiam
  • #635
    M2322
    Poziom 11  
    Panowie mam problem, kierowca ma mrozonke na sobie, agregat carrier maxima 1300 wylaczyl sie i nie chce odpalic, zapalila sie czerwona kontrolka fault i wyswietla sie SBY MOTOR kodów błędów to oznacza: "Brak startu na silniku elektrycznym (sprawdź połączenie sieci elektrycznej z agregatem)" tyle tylko ze ten agregat akurat nie ma podlaczenia do sieci. Czy ktos moglby podpowiedziec co sie dzieje? i jak kierowca moze sobie poradzic sam zeby agregat odpalil? Dodam ze poczatkowo odpalal 50/50, raz odpalil za chwile gasl i rozrusznik po dzwieku ostrzegawczym robil tylko pol obrotu.
  • #637
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #638
    LORDUS
    Poziom 14  
    sprawdź taśmy w sterowniku. tez mam problemy z tym agregatem. Pozdrawiam
  • #639
    SAWEK101
    Poziom 31  
    Witam, czy może mi ktoś rozwiązać problem ,,nowej technologii" sterownik zanotti transblock FZ wywala komunikat serv czyli serwis okresowy proszę o podpowiedź jak się kasuję tego wirusa.
    Pozdrawiam
  • #640
    lidmar
    Poziom 24  
    kontener mroźniczy jak na zdjęciu(brak jakichkolwiek danych) , po załączeniu zasilania po 1s załącza się odtajanie (elektryczne) i stoi bardzo długo nie wiem ile bo odpuściłem temat do jutra z powodu złej pogody. zauważyłem ,że spalona jest grzałka odpływu i odpływ jest zamarznięty. czy ktoś zna ten kontener? czy to normalne, że pod 1s załącza się odtajanie?
  • #641
    Krzysztof Ślesicki
    Poziom 6  
    radekklimat napisał:
    Jaki to agregat?

    Jak macie problemy z agregatami chłodniczymi na samochodach to piszcie, chetnie udziele pomocy


    Witam, mam do dyspozycji Thermo King V-300 max, który ma być tylko wykorzystywany jako stacjonarny (zasilanie 220VAC/400VAC - 50 Hz)
    Wszystko mniej więcej sprawdziłem, wygląda, że agregat chłodniczy jest OK, 404a. Kłopot jest z kontrolerem (kabinowy), którego nie ma i nie będzie. Chyba miał typu 16 na dwie komory (2 nastawy temperatury). Mogę zamówić, ale nie mam schematu jak go podłączyc, czy jest jakieś standartowe gniazdo. Kontroler jest potrzebny przecież do nastaw set points, defrosting, alarmy. Czy mogę liczyć na jakieś informacje? Pozdrawiam przez elektrodę.pl
    kasia1951(malpa)gmail.com
    z poważaniem Krzysztof
  • #642
    ALIBABA I
    Poziom 23  
    Witam Krzysztof Ślesicki rozwiązań modelu które podałeś jest wiele rok produkcji no i sterowanie czy jest na sterowniku M 13 M 16 lub DSR piszesz o multi temperature więcej informacji o podłączeniu udzielę po jakichś fotkach szczególnie foto kostki sterownika gorzej będzie z DSR-em.
    Ps wysłałem ci pdf-a na kasia z dokumentacją do tego modelu aha jakie napięcie zasilania 12 czt 24V

    Dodano po 13 [minuty]:

    lidmar napisał:
    kontener mroźniczy jak na zdjęciu(brak jakichkolwiek danych) , po załączeniu zasilania po 1s załącza się odtajanie (elektryczne) i stoi bardzo długo nie wiem ile bo odpuściłem temat do jutra z powodu złej pogody. zauważyłem ,że spalona jest grzałka odpływu i odpływ jest zamarznięty. czy ktoś zna ten kontener? czy to normalne, że pod 1s załącza się odtajanie?

    Witam nie wiem czy temat jeszcze aktualny ale ta jedna sekunda to nie choć może być opcja zamarzniętego parownika wtedy tak. podaj więcej zdjęć wnętrza tablicy sterującej i musi być jakaś tabliczka tego kontenera model, mam sporo dokumentacji do nich ale jest problem bo np carrier ale tego jest multum
  • #643
    Krzysztof Ślesicki
    Poziom 6  
    Jestem naprawde wzruszony tak szybką odpowiedzią. To co mogę teraz to odpowiadam:
    zasilanie 12VDC (ponieważ interesuje mnie tylko zasilanie stacjonarne, teraz jest złączka transformatorowa na 220VAC. Doczytałem, że do dwóch komór potrzebne są dwa kontrolery M-16 i slave M-17. Patrzyłem na ceny - każdy z nich to ponad 2 tys.PLN. Złączki 2x (zasilanie) i 10x sterowanie i czujniki. Potrzebny mi schemat elektrycznyTK V-300max TC i rozrysowanie gniazd podłączeń M-16 (TK code 45-1928) i M-17 (45-1929). Czy można sterować agregat tylko z M-16 (setpoint, defrosting timer, on/off, alarmy)?
    Ponieważ do tej chłodni mam ok.60km, przekażę zdjęcia za kilka dni.
    Jeszcze raz serdeczne dzięki za odpowiedź
    Krzysztof z Gdyni
  • #644
    Krzysztof Ślesicki
    Poziom 6  
    Szanowny Panie Kolego, dzięki ponowne za życzliwą odpowiedź. Mam utrudniony dostęp do tej chłodni (ok.60km), toteż na razie poczekamy ze zdjęciami. Nie wiem, czy był używany DSR, czy M16, bo kable są w stanie szczątkowym. Po N.Roku zajmę się tym bardziej szczegółowo. Na razie serdeczności świąteczne i noworoczne przesyłam Panu i załodze i uczestnikom Elektrody
    Krzysztof z Gdyni
  • #645
    Krzysztof Ślesicki
    Poziom 6  
    Spróbuję zdobyć jakiś nr seryjny. Czytelny jest tylko na kompresorze (agregat zasilany był tylko elektrycznie 12V). Reszta tabliczek raczej nieczytelna, może jeszcze na jakimś parowniku (wyparowniku?, evaporator) na wentylatorze? Do tego czasu jak tam pojadę przeglądam schematy z TK instrukcji. Nie mogę rozszyfrować skrótu DSR, jak w skrócie wygląda sterowanie z DSR, a nie z kontrolera kabinowego, gdzie umiejscowiony jest DSR?
    Spokojnej Wigilii, rodzinnych Świąt
    Krzysztof Ślesicki z Gdyni
  • #647
    Krzysztof Ślesicki
    Poziom 6  
    Dzięki jeszcze raz za błyskawiczną odpowiedź. Tak jak już wspominałem pojadę do tej chłodni już po Nowym Roku. Ten DSR to by było najlepsze rozwiązanie, muszę sie tylko zorientować jak wyglądają jego ceny. Poza tym muszę przeanalizować na schematach jak go podłączyć. Rozumiem, że z DSR można ustawić set point, defrosting, powinien także pokazać jakieś podstawowe alarmy... Podłączenie chyba podobnie jak te M-16 kabinowe, sensor temperatury, wyjścia na przekaźniki wentylatorów, zawory i zasilanie (np.12VDC takie jak w tym moim). Czy może już Pan jest zorientowany, czy do agregatu można podłączyć DSR, żeby spełniał podstawowe funkcje, jako chłodnia stacjonarna? Mógłbym taki DSR zamówić, ale to jednak wydatek ok.2 tys.zł i jak ma być nieprzydatny...?
    Na razie pozdrawiam serdecznie jeszcze w starym roku
    Krzysztof Ślesicki z Gdyni.
  • #648
    radekklimat
    Poziom 21  
    Sterownik DSR nie pasuje zamiast sterownikow typu M, poprostu jest inna elektronika wykonawcza
    Sterowniki M sa 10-cio pinowe plus dwa piny na czujnik a DSR ma piec pinow z czego wykozystywane sa tylko cztery
  • #649
    EMAR92
    Poziom 7  
    Witam,
    Mam problem z agregatem chłodniczym TK TS Spectrum.
    Podczas chłodzenia nastaw na -10 °C dochodzi do 3-5 °C i załącza się odszranianie i tak w kółko, cieżko mu dobić do -10 °C i niżej . Rzecz dziele się na pierwszym parowniku. Na drugim chłodzi normalnie.
  • #650
    Krzysztof Ślesicki
    Poziom 6  
    Sorki to nie do mnie, sam potrzebuję pomocy eksperta, na forum ktoś Ci na pewno pomoże. Wynika, że jest błąd defrosting, mo,,,,,,,ze zmienić czas odmrażania co np.12 godzin dla tego parownika, nie w automacie... powodzenia Krzysztof
  • #651
    ALIBABA I
    Poziom 23  
    Witaj kol. EMAR92 w tym modelu wywali ci błędy coś powinno się zarejestrować, zrób taki numer wyłącz 2 parownik i go po testuj na pierwszym. z regóły to one mają 3. teraz nie mam czasu, zrób jej tzw, test self control, powinno ci wywalać jego niedomagania. za jakieś 4 godz dam ci opis tego testu, i jeszcze mam wrażenie że jest problem z stanem iloci czynnika.
  • #652
    EMAR92
    Poziom 7  
    Właśnie błędów nie wywala, Ten akurat ma 2 parowniki. Odczyty z czujników wydają się prawidłowe. Jakie warunki muszą być spełnione by agregat zaczął się odszraniać?Self test? Chodzi Ci o pretrip? Ilość czynnika jest chyba wystarczająca, ładnie zbija na drugim parowniku.Chodź przyznam szczerze że kulka była na dole. Ale ciśnienie koło 11 barów było z tego co pamiętam. Jak około roku temu gazu było więcej( kulka na górze). Nie chciał chodzić, wyłączał się szczególnie na włączonym tylko jednym parowniku.
  • #653
    ALIBABA I
    Poziom 23  
    Witaj. kulka będzie na górze tylko w funkcji chłodzenia a te 11 bar to mało, przy 404 powinno być około 15 do22bar zacznij od uzupełnienia czynnika, zawsze go można póżniej odessać. tak chodziło mi o pretrip.
  • #654
    niedzwiedz32
    Poziom 10  
    Czy ktoś kiedyś wymieniał sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora parownika w carrier maxima 1300. Nie potrafię wyjac kola pasowego. Jest bardzo mało miejsca i zastanawiam się czy nie trzeba wymontowywac całego wentylatora od strony parownika aby móc wymienić sprzęgło.
  • #655
    ALIBABA I
    Poziom 23  
    Witaj kol. niedzwiedz32 Witaj kol.
    niedzwiedz32 napisał:
    . Nie potrafię wyjac kola pasowego. Jest bardzo mało miejsca i zastanawiam się czy nie trzeba wymontowywac całego wentylatora od strony parownika
    nic tam nie ruszaj absolutnie !!! rano dam ci opis jak to wytargać to jest pryszcz . lub na pw
  • #656
    niedzwiedz32
    Poziom 10  
    ok. To wstrzymam sie do rana. dzieki
  • #657
    ALIBABA I
    Poziom 23  
    Witaj kol, niedzwiedz32 opis demontażu wysłałem . odpisz jak postępy.
  • #658
    niedzwiedz32
    Poziom 10  
    Witaj kolego. Dzięki za opis. Niestety musiałem odkręcić cały wentylator od wnętrza zabudowy i przesunąć na wale trochę do środka. Nie mogłem rozdzielić sprzegielka po zdjęciu pierścienia a było zbyt mało miejsca aby wytargac całość bo os wału blokowala. Te małe srubeczki na imbus to rzeczywiście mistrzostwo świata. Pozdrawiam i dziękuję.
  • #659
    Izaak75
    Poziom 1  
    Sam poszukuje jakiejś chłodni. Może coś mi polecicie?