Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Samochodowe agregaty chlodnicze

pawelkrystek 23 Kwi 2018 22:39 217596 696
  • #661
    d4vid
    Poziom 11  
    Witam,
    Mam problem z agregatem Carrier Supra 750. Po odłączeniu akumulatora na okres 3 miesięcy jest problem z załączeniem agregatu chłodniczego. Po podłączeniu akumulatora brak jakiejkolwiek reakcji ze strony agregatu. Na panelu sterującym znajdującym się w kabinie nic się nie wyświetla. Bezpiecznik wszystkie są w porządku, przełącznik RSS w pozycji on. Po przemierzeniu kilku rzeczy w szafce sterującej okazało się ze nie dochodzi napięcie na przełącznik RSS zgodnie ze schemat poniżej, oznaczenie przewodu MP+/RSS2. Czy ktoś się orientuje gdzie ten przewód jest podłączony?
    Samochodowe agregaty chlodnicze
    Pozdrawiam,
    d4vid
  • #663
    d4vid
    Poziom 11  
    arturavs napisał:
    d4vid napisał:
    Czy ktoś się orientuje gdzie ten przewód jest podłączony?


    W/g schematu który Kolega zamieścił wychodzi że do B+ na alternatorze.


    Patrzyłem w agregacie i ten przewód nie wchodzi na alternator. Jak by wchodził na alternator to prawdopodobnie miałby oznaczenie B+/RSS a na przewodzie jest oznaczenie MP+/RSS2

    PS.
    [Rozwiązanie] Przewód wychodzi prosto z akumulatora przez bezpiecznik do przełącznika RSS. Brak napięcia na przewodzie MP+/RSS2 powodował,że nie startował sterownik MP i nie uruchamiał się panel w kabinie kierowcy.
  • #664
    ALIBABA I
    Poziom 25  
    Witaj kolego ,
    d4vid napisał:

    Patrzyłem w agregacie i ten przewód nie wchodzi na alternator. Jak by wchodził na alternator to prawdopodobnie miałby oznaczenie B+/RSS a na przewodzie jest oznaczenie MP+/RSS2
    porównałem schemat który zamieściłeś z oryginałem tzn, ten model. supra 750 ty wrzuciłeś schemat supra oasis i tu jest myk, w oznaczeniu kabelków, w twoim schemacie jest1J15 a w oryginale jest 3J14, i faktycznie nie zawsze to jest wpięte w alternator często leci na aku przez bezpiecznik, dodatkowy biały kabelek, bezpiecznik F2 zasilanie i dalej przekażnik rcr / run control relei/

    Ps. odpaliłeś .ten agregat.
  • #665
    d4vid
    Poziom 11  
    ALIBABA I napisał:
    Witaj kolego ,
    d4vid napisał:

    Patrzyłem w agregacie i ten przewód nie wchodzi na alternator. Jak by wchodził na alternator to prawdopodobnie miałby oznaczenie B+/RSS a na przewodzie jest oznaczenie MP+/RSS2
    porównałem schemat który zamieściłeś z oryginałem tzn, ten model. supra 750 ty wrzuciłeś schemat supra oasis i tu jest myk, w oznaczeniu kabelków, w twoim schemacie jest1J15 a w oryginale jest 3J14, i faktycznie nie zawsze to jest wpięte w alternator często leci na aku przez bezpiecznik, dodatkowy biały kabelek, bezpiecznik F2 zasilanie i dalej przekażnik rcr / run control relei/

    Ps. odpaliłeś .ten agregat.


    Agregat działa jak należy. Został dobity czynnik. W niedługim czasie będę robił serwis silnika spalinowego. Wymiana płynów i filtrów. Schemat jest prawidłowy.
  • #666
    mmstan
    Poziom 11  
    Witam
    Mam problem z płytą główną oraz regulatorem do agregatu chłodniczego carrier viento. Cały zestaw zakupiłem używany. Niestety przy podłączaniu okazało się, że na płycie głównej jest spalony bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika brak reakcji, nic się nie wyświetla na regulatorze temp. Przesyłam zdjęcie płyty głównej, czy ktoś dysponuje schematem ? Chciałbym ją zawieźć do znajomego elektronika. Z góry dziękuję za pomoc i sugestie co może być uszkodzone ( który element ) ? Na razie znaleźliśmy uszkodzoną jedną diodę.

    Samochodowe agregaty chlodnicze
  • #667
    pirates69
    Poziom 12  
    Czy któryś z forumowiczów orientuje się jaki zasilacz stosowany jest do zasilania chłodni Kerstner CJ103 na postoju. Silnik napędzający sprężarkę jest 600W na 12V.

    W Kerstnerze otrzymałem informację "nie praktykujemy wsparcia technicznego", z resztą któryś raz z kolei. Kiedyś miałem VW z zasilaniem postojowym ale nie wpadłem na to, żeby podejrzeć parametry zasilacza. Wiem, że był impulsowy Mean Well.

    Może któryś ma taki samochód i zerkną by pod siedzenie. Byłbym bardzo wdzięczny.
  • #668
    kiska101410
    Poziom 7  
    pirates69 napisał:
    Czy któryś z forumowiczów orientuje się jaki zasilacz stosowany jest do zasilania chłodni Kerstner CJ103 na postoju. Silnik napędzający sprężarkę jest 600W na 12V.

    W Kerstnerze otrzymałem informację "nie praktykujemy wsparcia technicznego", z resztą któryś raz z kolei. Kiedyś miałem VW z zasilaniem postojowym ale nie wpadłem na to, żeby podejrzeć parametry zasilacza. Wiem, że był impulsowy Mean Well.

    Może któryś ma taki samochód i zerkną by pod siedzenie. Byłbym bardzo wdzięczny.


    Kerstner maił w sprzedaży 1500W lub 2400W . Dla CoolJet 103 (EC/ EAT), CoolJet203 (EA/ EC) napewno będzie wystarczająco 1500 W.

    Samochodowe agregaty chlodnicze


    Dodano po 10 [minuty]:

    mmstan napisał:
    Witam
    Mam problem z płytą główną oraz regulatorem do agregatu chłodniczego carrier viento. Cały zestaw zakupiłem używany. Niestety przy podłączaniu okazało się, że na płycie głównej jest spalony bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika brak reakcji, nic się nie wyświetla na regulatorze temp. Przesyłam zdjęcie płyty głównej, czy ktoś dysponuje schematem ? Chciałbym ją zawieźć do znajomego elektronika. Z góry dziękuję za pomoc i sugestie co może być uszkodzone ( który element ) ? Na razie znaleźliśmy uszkodzoną jedną diodę.

    Samochodowe agregaty chlodnicze


    Takich schematów nie ma w dostępie. Sprawdź czy dwa plusa idzie do płyty (1 - na śrubie, 2 - na kostce 6-pinowej "ignition"). Jak one są -> na przycisku włączenia sterownika kabinowego musi zjawić się 0,75V napięcie.
    Samochodowe agregaty chlodnicze
  • #669
    pirates69
    Poziom 12  
    Kerstner maił w sprzedaży 1500W lub 2400W . Dla CoolJet 103 (EC/ EAT), CoolJet203 (EA/ EC) napewno będzie wystarczająco 1500 W.

    Samochodowe agregaty chlodnicze


    Dzięki za info kiska101410 :D
  • #670
    Mystyczny
    Poziom 10  
    Witam wszystkich użytkowników forum. Może będzie ktoś kto jest mi w stanie pomoc a mam taki problem otóż kupiłem ostatnio TK V500 Max wszystko ładnie podłączyłem szczelność sprawdzona trzyma elegancko więc chce zabieram się za zasilanie a tu lipa nie działa w ogóle zero reakcji. Do aku idą dwa przewody stosownie oznaczone CH (według mnie to minus) i 2A - BAT ( plus) oraz takie ustrojstwo wydaje mi się, że jest to jakiś bezpiecznik od poprzedniego właściciela otrzymałem informacje że to idzie do minusa. Skrzynka z małymi bezpiecznikami sprawdzona kondensatory wyglądają na sprawne. Moje pytanie gdzie zacząć szukać przyczyny ? z góry dziękuje za każdą odpowiedź.
    Pozdrawiam.

    Samochodowe agregaty chlodniczeSamochodowe agregaty chlodnicze
  • #671
    EMAR92
    Poziom 8  
    TK sl200. Bardzo często się odszrania na ujemnych nastawach. Ilość czynnika ok. Agregat pracuje dobrze do 0 stopni (szybko zbija). Dopiero na ujemnych występuje problem. Od czego zaczynać? Jak sprawdzić poprawność działania zaworu modulacyjnego?
  • #672
    kiska101410
    Poziom 7  
    Mystyczny napisał:
    Do aku idą dwa przewody stosownie oznaczone CH (według mnie to minus) i 2A - BAT ( plus)

    Dodatkowo musi być "01" na stacyjkę.
    Samochodowe agregaty chlodnicze
  • #673
    amasiak
    Poziom 8  
    Witam Wszystkich. Problem dotyczy TK v300 max. Z 2001roku. Pracuje jako stacjonarny.
    Zasilany z 230v przez inverter chyba (INVT Goodrive100) kupilem z takim czymś.
    Chłodnia pusta schodziła na pewno do 2 st. Bo tyle widziałem na własne oczy. Podobno robiła kilka stopni na minusie.
    Obecnie załadowana 1000kg towaru o temp.27.stC.
    Nie może zejść poniżej 5st. Czynnik podobno jest. Błedów brak. chłodnia chodzi prawie na wciąż.
    Chcę uzyskać -2st.
    Dzieki
  • #674
    kiska101410
    Poziom 7  
    Samochodowe agregaty chlodnicze

    Moim zdaniem (też to, co czytałem z dokumentacji technicznej) chłodnia transportowa TYLKO utrzymuje temperaturę towaru, nie mrozi. Czyli ona, oczywiście, ostudzić może do minus 2 st. Ale! To potrwa...
    Polecam zanim ostudzić towar o zadanej temperaturze.
  • #675
    amasiak
    Poziom 8  
    W sumie to też to czytałem w opisie TK. Tylko tam wydajność chłodni jest podana do -20sC.
    Czy jest możliwe ze na falowniku ustawione jest cos źle i nie daje pełnej mocy na agregat?
    Mam instrukcje do niego ale to naprawde czarna magia.
  • #676
    wikikowal
    Poziom 2  
    witam mam problem agregat termo king ts 200e wszystko było ok do momętu założenie przez firmę gps z termometrami itd teraz agregat odpala pracuje ale nie chłodzi może to zbieg okoliczności . pytanie gdzie i jak szukać przyczyny gdyż jestem laikiem w tych sprawach sprawdziłem tylko czy nie zerwał paska za pomoc z góry dziękuję
  • #677
    ALIBABA I
    Poziom 25  
    Hm. wentylatory ruszą po starcie .około 2 minuty . chodzi mi o wentylatory parownika .
  • #678
    carriermistral
    Poziom 9  
    Witajcie,
    mam pytanko, w agregacie Supra 850 Mt pokazuje się na sterowniku err.4 - agregat działa wg wcześniej zadanych nastaw, ale nie można go przestawić bo ekran nie reaguje na przycisku. Z innych postów na tym i innych forach doczytałem, że:
    -jest problem w komunikacji sterownika, ekranu z procesorem
    -trzeba spróbować wyczyścić płytkę sterownika od strony druku
    -może być uszkodzony procesor, albo pamięć
    -sprawdzić wiązkę między agregatem, a sterownikiem.

    Mam inny taki sam sterownik i go na chwilę podmieniłem i błąd się także pokazuje, w związku z czym sprawdziłem wiązkę, ale niczego się nie dopatrzyłem. Czy macie jakieś inne sposoby na tę usterkę?


    Wszystko działa już dobrze, jakbyście mieli taki błąd to nie wystarczy wiązkę tylko obejrzeć, trzeba ją dobrze sprawdzić - w moim przypadku żadnego widocznego uszkodzenia, przetarcia itp, a i tak gdzieś był problem - po podmianie jest OK.
  • #679
    ALIBABA I
    Poziom 25  
    Witaj kolego skoro podmieniałeś sterownik i prześwietliłeś wiązkę to błąd masz w procesorze coś się w nim wysypało, zastanawiam się jeszcze nad pamięcią lecz to jest mało prawdopodobne ale można spróbować zaprogramowaną pamięć mogę ci wysłać za niewielką opłatą a podmieniając pamięć będziesz miał stuprocentową pewność co do procesora nigdy go nie programowałem nie było potrzeby z T.K nie było by problemu mam wsady zarówno pamięci jak i procesora a gdy by zamiana pamięci nie poskutkowała pozostaje wymiana płyty i teraz moje pytanie, masz na pace 2 czy trzy parowniki bo mam taką płytę zaprogramowaną na na 3 parowniki lecz tu nie było by problemu po prostu trzeci nie był by aktywny zastanawiam się jeszcze nad z ciągnięciem oprogramowania z mojej płyty lecz jeżeli procesor jest fizycznie uszkodzony to nic to nie da a płytę też mogę sprzedać jak byś potrzebował pomocy pisz lub dzwoń telefon podam na Pw.
  • #680
    biernato1
    Poziom 10  
    Witam,w agregacie TK SL200 wyskakuje błąd nr 20 po czym nie chce zapalić.Dzieje się to sporadycznie raz na tydzień więc trudno ustalić przyczynę.Znalazłem opis błędu ,,20*
    Błąd rozruchu silnika'' jednak to nie wielka podpowiedz .
    Natomiast na innej stronie opis błędu nr 20 jest trochę lepszy ,,20 Silnik nie chce zastartować (Cycle Sentry). Sprawdź poziom paliwa, wystartuj ręcznie w trybie ciągłym, napraw zgodnie z wymaganiami''
    Jakaś podpowiedz gdzie szukać ? Czy może cewka od start -stop szwankuje ?
  • #682
    biernato1
    Poziom 10  
    Witam,rozrusznik wtedy nie zakręci
  • #683
    ALIBABA I
    Poziom 25  
    Witaj kolego z tego co piszesz zrozumiałem to tak że jak piszesz sytuacja dzieje się sporadycznie
    cewka startu odpada, problem leży w sterowaniu bo w momencie gdy agregat obudzi się do startu na pewno piszczy słychać cyknięcie i nic dalej za chwilę błąd tak. nie wiem jaki model płyty głównej tam masz /rok budowy agregatu/ otwórz zatem skrzynkę tam jest całe sterowanie i jeżeli masz wersję z led diodami one informują o stanie pracy poszczególnych funkcji
    znajdż przekażnik z opisem SR /start reley/ podmień go na inny prawdopodobnie zaczyna padać. a jeżeli nie piszczy przy starcie i błąd wywali to inna bajka ale w o tym póżniej gdy by nie to.

    A jeszcze napisałeś /wywali błąd rozrusznik wtedy nie zakręci / no i pytanie zasadnicze czy przed wywaleniem błędu kręci bo to jest bardzo ważne.
  • #684
    biernato1
    Poziom 10  
    Jest dokładnie jak napisałeś,czyli zaczyna piszczeć cyknie i dalej błąd.W ciągu 3 tygodni stało się to dwa razy.Zajrzę do skrzynki w sobotę .Na tą chwilę dzięki za podpowiedz
  • #686
    biernato1
    Poziom 10  
    Kolego arturavs ,zapewne to ten sam o którym pisał ALIBABA I ? Czyli przekaznik z opisem SR /start reley/ W sobotę będę miał naczepę jeśli to jakiś standardowy przekaznik to od razu go wymienię jeśli nie to zamówię co trzeba
  • #688
    biernato1
    Poziom 10  
    W sobotę znów był błąd a dziś zmieniłem przekaźnik ,pewnie w ciągu tygodnia się okaże czy to było to.Rozebrałem ten stary i wyglądał dobrze..Mam płytę z diodami led więc podczas kręcenia rozrusznikiem oświeciła się dioda przy przekaźniku od startu.Jeżeli nadal byłby problem a dioda będzie się zapalać to rozumiem że trzeba sprawdzić przewód od przekaźnika do rozrusznika
  • #690
    biernato1
    Poziom 10  
    Tylko zrobiłem próbę odpalenia agregatu bez przekaźnika a wtedy led nie oświecił więc wygląda na to że led działa wraz z napięciem na rozrusznik