Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samochodowe agregaty chlodnicze

pawelkrystek 23 Apr 2005 07:28 242901 748
Automation24
  • #691
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Tak jak napisałem:
    arturavs wrote:
    Jak dobrze pamiętam
  • Automation24
  • #692
    ALIBABA I
    Level 31  
    arturavs wrote:
    Jak dobrze pamiętam, to chyba dioda podłączona jest do cewki. Tak, że świecenie nie oznacza poprawnej pracy przekaźnika.
    Dokładnie tak .
  • #693
    biernato1
    Level 11  
    Zrozumiałem,chodzi o cewkę przekaźnika , więc przy mojej próbie odpalenia bez przekaźnika efekt ten sam jednak nie oznacza że przekaźnik dobrze działa. Dziękuje panowie mam nadzieję że po tej wymianie będzie dobrze
  • #694
    biernato1
    Level 11  
    Sprawa rozwiązana.Po tym jak agregat coraz częściej łapał błąd udało się wykryć usterkę.Okazało się że skończyły się szczotki w rozruszniku.Dziękuje kolegom za pomoc
  • #695
    arecki390
    Level 2  
    Witam szukam fachowca do agregatu carrier xarios 200 w lubuskim może jest ktoś kto ogarnia takie agregaty
  • Automation24
  • #697
    arecki390
    Level 2  
    Zakupiłem agregat carrier xarios 200 używany, na który otrzymałem rękojmię pisemna od sprzedawcy iż jest w stanie bardzo dobrym. Po zamontowaniu w Poznaniu okazało się że nie działa w trakcie jazdy.udalem się na serwis Cariera w Słubicach na którym stwierdzono brak kabla plus do akumulatora podłączenia , usunięto usterkę podłączono agregat.Na drugi dzień przestał działać wiatrak przy skraplaczu.wymienilem go , jeszcze raz udałem się na Serwis okazało się że jest nieszczelny układ.Jedenbwaz był nieszczelny . Naprawiono nieszczelność nabito gaz .Koszt 750 zł i stwierdzili że prawdopodobnie jest nieszczelna sprężarka.Kazali jechać.w następnym dniu zapalił się błąd A12 ,agregat słabo chłodzi.Szukam fachowca który ogarnol by i sprawdził całość oraz by ocenił czy warto inwestować bo już mnie wychodzą kolosalne koszty napraw ,nabić gazu oto nie wspomnę o tym że od dwóch tygodni powinien pełnić funkcję której nie pełni co również generuje dla mnie koszty.sprzedajacy nie poczuwa się do niczego wymyśla historię że zekomo sam uszkadzam wymieniane elementy.Jedynie Serwis matujący poczuł się do niezetelnego podłączenia agregatu. Liczę na poradę i może jest ktoś z Lubuskiego który mógł by pomóc ogarnąć temat bo ręce opadają.
  • #698
    carriermistral
    Level 11  
    Mam pytanie odnośnie zgodności między temperaturą pokazywaną przez agregat, a temperaturą z rejestratora temperatury. Mam agregat Carrier Supra 922 Mt z dwoma czujnikami i osobnym rejestratorem Esco.
    Zdaje sobie sprawę z ograniczeń taniego produktu jakim jest ESCO Dr201, ale chciałem się zapytać czy komuś udało się dobrą zgodność między Esco, a tym co pokazuje agregat? U mnie rozbieżności są rzędu trzech stopni co nie może mieć miejsca, kiedy wożę w temp 0-2 st C. Przy agregacie ustawionym na ciągły +1 czasami pokazuje się na wydruku -0,7 st C a czasami 2,6 st C. Na sterowniku agregatu czasami pokazuje się takie 0-. Czy tu jest kwestia jakiegoś ustawienia w sterowniku agregatu, żeby mniej się rozjeżdżał na ciągu, czy raczej trzeba pomyśleć nad nowymi czujnikami, czy jest jakaś kalibracja? Bo ta opisana, w instrukcji DR-a to nie jest kalibracja tylko po prostu zmienianie zapisu, można o kilka stopni zmienić. Czujniki agregatu są skalibrowane, ale co do rejestratora to serwis jedynie poleca zakup dataColda, nie chcą przy "chinolu" grzebać.
  • #699
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    carriermistral wrote:
    Zdaje sobie sprawę z ograniczeń taniego produktu jakim jest ESCO Dr201

    Rejestrator nie ma tu nic do rzeczy. Sterownik agregatu i termograf mają oddzielne czujniki, o zupełnie innej konstrukcji. Bezwładność temperaturowa i sposób montażu czujników( umiejscowienie).
    carriermistral wrote:
    w instrukcji DR-a to nie jest kalibracja

    Jest jest.
    carriermistral wrote:
    ESCO Dr201

    Najgorszy w konfiguracji wypust z jakim miałem do czynienia.
    carriermistral wrote:
    nie chcą przy "chinolu" grzebać.

    Zmień serwis, bo DR to polska produkcja.
    carriermistral wrote:
    serwis jedynie poleca zakup dataColda

    Drogie, ale dobre. DataCold jako jeden z nielicznych termografów, umożliwia wpięcie się w elektronikę agregatu i odczyt temperatury za pośrednictwem jego czujników. Używkę za ok. 1000zł można dostać.
  • #700
    carriermistral
    Level 11  
    ArturAVS wrote:

    Rejestrator nie ma tu nic do rzeczy. Sterownik agregatu i termograf mają oddzielne czujniki, o zupełnie innej konstrukcji. Bezwładność temperaturowa i sposób montażu czujników( umiejscowienie).


    gdzie go zatem optymalnie zamontować? Aktualnie jest zamontowany jeden czujnik przy obudowie parownika głównego w okolicach rogu przy wentylatorach, a drugi 1,5 m od końca z boku ściany.
    no właśnie opcja z wpięciem do agregatu jest najbardziej sensowna. Wtedy tylko DataCold, czy są jeszcze jakieś inne modele?
  • #701
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    carriermistral wrote:
    gdzie go zatem optymalnie zamontować?

    Ja czujniki montuję możliwie najbliżej czujnika agregatu (nawet na nim), tak aby rozbieżności temperatur między nimi były jak najmniejsze. Bez połączenia z elektroniką sterującą, różnice ~2st.C to i tak dobry wynik. Nie pamiętam już dokładnie, ale chyba Transcan 2 ADR też ma komunikację. Bo jest to komunikacja poprzez RS232 lub CAN w różnych wersjach. Tak że kombinacje z równoległym podłączeniem do czujnika agregatu można sobie odpuścić(widziałem i takie kombinacje).
  • #702
    kiska101410
    Level 9  
    ArturAVS wrote:
    różnice ~2st.C

    Prawdopodobnie przez różną rożdzielczość czujników. Ciekawy fakt: dwa takich samych czyjniki (jeden w rurce termokurczliwej, drugi - nie). Za 3 godziny pracy w zamrażarce różnica ~2 st.C wyniosła
  • #703
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    kiska101410 wrote:
    Prawdopodobnie przez różną rożdzielczość czujników

    W czujnikach analogowych nie ma czegoś takiego jak rozdzielczość, wszystko zależy od metody pomiaru i rozdzielczości przetwornika w termografie. Ponieważ rozrzut parametrów czujników opartych o termistory jest spory, dlatego zdecydowana większość termografów posiada kalibrację.
  • #704
    zielo2
    Level 10  
    Posiadam agregat Thermoking na naczepie.
    Proszę o wytłumaczenie w jaki sposób działa defrost. W skrzynce ze sterownikiem są dwa styczniki, termika i parę przekaźników.
    Chciałbym obejść orginalne sterowanie, tak aby agregat pracował tylko na 3 fazy.

    Sterownik z funkcją chłodzenia/rozmrażania i wyście na wentylator mam.

    Zauważyłem, że stycznik po prawej odpowiada za pracę silnika elektrycznego. Do czego służy stycznik po lewej?

    Ktoś wcześniej próbował przerabiać sterownik. Wymienil stycznik od silnika.
    Jaki powinienem kupić? Na silniku jest oznaczenie 15HP.

    Dokładny model agregatu sprawdzę jutro.

    Ps

    Mam stycznia 32A, niestety cewka na 230
    Czy jeśli zrobię sterowanie przez przekaźnik, będzie działać?
    Masa akumulatora i neutralny z cewki stycznika będą na ramie naczepy.

    Gdybym chciał zostawić orginalny sterownik, a pozbyć się akumulatora, wystarczy, że zamiast akumulatora podłączę zasilacz 12v DC?
  • #705
    kiska101410
    Level 9  
    Bez modelu chyba nikt nie pomoże. Widzę, że to jest ThermoKing. Proszę o model.
  • #706
    zielo2
    Level 10  
    Ok, a zasadę działania rozmrażania parownika ?

    Rozumiem, to tak: po zadanym okresie czasu pracy agregatu, sterownik zmienia obieg: skraplacz działa jako parownik, a parownik jako skraplacz?
  • #707
    kiska101410
    Level 9  
    Nie do końca w ten sposób. Przed uruchomieniem rozmrażania sprawdzają się stany czujników (temperatury, końca rozmrażania, różnicy ciśnienia itp. w zależności od modelu) -> otwiera się zawór defrost, który kieruje gorący czujnik do parowniku mijając zawór rozprężny (niektóre modele zaś zawierają grzałki 230v lub 380v) + zamyka się klapka defrost (żeby nie było nawiewu ciepłego powietrza od rozgrzanego parownika) -> przy odpowiedniej temperaturze lub za pewien czas wyłącza się rozmrażanie. Cały tok procesu zależy od modelu.

    Dodano po 1 [minuty]:

    kiska101410 wrote:
    gorący czujnik do parowniku
    czytać jak "gorący czynnik do parowniku"
  • #708
    zielo2
    Level 10  
    Zatem, teoretycznie, najprościej zrobić to w taki sposób, aby sterownik po wykryciu zbyt dużego ciśnienia w instalacji (spowodowanego zamaraznaime parownika), wyłączał na zadany czas sprężarkę i uruchamiał grzałki w parowniku?

    Jeśli parownik zamarznie, a sprężarka będzie dalej tłoczyć, to może dojść do rozszczelnienia układu (uszkodzenia)?


    I gdzie w Thermoking szukać bezpieczników??
  • #709
    ALIBABA I
    Level 31  
    Witaj kolego ze zdięcia przypuszczam że to model SMX I ze sterownikiem z potrncjometrem bywały też z wyświetlaczem i lklawiaturą jeżeli drążysz temat defrostu to głównym elementem tego działaniaj jest hydrostat okrągła puszka wielkości pasty do butów z dwoma przewodami i dwoma wężykami mieżącymi różnice ciśnień powietrza wlot wylot parownika umiejscowiona w górnej części agregatu pęknięty któryś wężyk nie spowoduje zał def co do elektryki te dwa styczniki są po to by podłączając agregat w różnych miejscach wbudowany tam modół wykrył kolejność faz i załączył odpowiedni kierónek obrotów co do zasilania 12V akumulator przy tym systemie mósi byc zasilacz odpada za duży pobór prądu rozumiem że chłodnia będzie jako stacjonarna a chcesz ją urzytkować tylko z sieci przeróbki istniejącej jnstalacji wymagaja wielu kombinacji bo cewki zaworów to pikuś , sterownik jest na 12V silnik klapy def 12V tego nie przerobisz co do zasilania standby lub engine powinien tam być przełącznik pstryknięcie go na standby uruchamia funkcję elektryczną aku musi być podpięte . ładowanie edziesz miał z alternatora prżeróbka na całkowicie system stacjonarny komplikuje to że tam jest defrost gazowy nie ma jak zatrzymać turbiny pozostaje tylko klapa i te 12V
  • #710
    zielo2
    Level 10  
    Tak, maszyna ma pracować tylko stacjonarnie.
    Zamiana Aku na jakiś mocny transformator nie rozwiąże problemu. Alternator miałem zamiar odłączyć.

    O jakiej turbinie piszesz? I co rozumiesz przez defrost gazowy?
  • #711
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    zielo2 wrote:
    O jakiej turbinie piszesz? I co rozumiesz przez defrost gazowy?

    Turbina "miesza" powietrze na pace. Przy defroście gazowym parownik jest odmrażany poprzez gorący czynnik po odwróceniu obiegu czynnika, a zamknięta klapa powoduje że nie wdmuchuje ciepłego powietrza z powrotem na pakę. Można byłoby dołożyć grzałki i zrobić elektryczny defrost bez klapy.
  • #712
    zielo2
    Level 10  
    Wieczorem będę przy maszynie, jednak wydaje mi się, że turbina jest napędzana paskiem klinowym. Przy defroscie elektromagnes na kółku rozłącza się?
  • #713
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    zielo2 wrote:
    Przy defroscie elektromagnes na kółku rozłącza się?

    To nie Carrier! Tu turbina pracuje cały czas, klapa jest wewnątrz i zamyka/otwiera ją siłownik elektryczny (silnik DC12V z przekładnią).
  • #714
    zielo2
    Level 10  
    Czyli moc prostownika powinna wystarczyć na zasilanie tego silnika i cewki przekaźników itp w sterowniku? Czy jest coś jeszcze wymagającego dużej mocy z Aku?
  • #715
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    zielo2 wrote:
    Czy jest coś jeszcze wymagającego dużej mocy z Aku?

    Rozrusznik Diesla :D Prostownik nie nadaje się do zasilania elektroniki! Wstaw zasilacz 12V 15A DC do CCTV czy LED i problem zasilania z głowy.
  • #716
    zielo2
    Level 10  
    Wcześniej pisałem, że maszyna ma chodzić tylko i wyłącznie na zasilaniu elektrycznym.
    Zasilacz 15A wystarczy?
  • #717
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    Spokojnie do normalnej pracy wystarczy.
  • #718
    ALIBABA I
    Level 31  
    ArturAVS wrote:
    Turbina "miesza" powietrze na pace. Przy defroście gazowym parownik jest odmrażany poprzez gorący czynnik po odwróceniu obiegu czynnika, a zamknięta klapa powoduje że nie wdmuchuje ciepłego powietrza z powrotem na pakę. Można byłoby dołożyć grzałki i zrobić elektryczny defrost bez klapy.
    Tak Arturze tylko występują dwa problemy pierwszy ten parownik nie ma otworów na wsunięcie grzałek i a nawet by wywiercić te otwory konieczny jest demontaż agregatu ze ściany no i długość wiertła, drugi jak zatrzymać turbinę gdy włączy dię defrost , teoretycznie można dobudować układ sterujący klapą ,sądząc po pytaniach założyciela tematu a szczególnie o odłączeniu alternatora, sugeruję by zostawić to w oryginale i puścić to w trybie sieć , chyba że jest tam już taka sieczka że producent miał by problem , gdy kolega potrafi czytać schematy odnajdę dokumentację do tego TK wraz ze scematem no i powrót do oryginału.sądzę że to najbardziej ekonomiczna opcja.


    Ps. Kolego tabliczkę znamionową modelu znajdziesz na ramie po prawej stronie potrzebny mi jest model bo TK ma tyle wersji że szok
  • #720
    ArturAVS
    Moderator HP/Truck/Electric
    SB I, SB II i SB III to zabytki klasy 0 :D W zeszłym roku kilka u znajomych zutylizowałem. @ALIBABA I nie mówiłem że będzie prosto, a kilka "kontenerów" postawiłem do pracy stacjonarnej i działają już kilkanaście lat. Jeśli defrost jest sprawny to zostawić jak jest, przecież i tak będzie działał. Choć lepiej zostawić ze sprawnym Dieslem na sytuację awaryjną (zanik napięcia itp.) uchroni to towar. @zielo2 jakie temperatury mają być?