Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator BOSH Seat Leon 1.9 TDI / Regulator napięcia VALEO Renault Megane 1.6

Cheineken 15 Lip 2014 10:04 5055 4
  • #1 15 Lip 2014 10:04
    Cheineken
    Poziom 9  

    Witam,
    jak w temacie potrzebuję podłączyć regulator VALEO do alternatora BOSH.
    Starego uszkodzonego regulatora użyję jako szczotko-trzymacz i wyprowadzę bezpośrednio od szczotek przewody
    do szczotek w regulatorze VALEO.
    Następnie potrzebuję podłączyć wyjścia z regulatora VALEO w te same miejsca co oryginalny i tutaj pojawiają
    się pytania.
    Na załączonej grafice przedstawiłem proponowany przez siebie schemat podłączenia, ale oznaczenia
    regulatorów są znalezione "gdzieś w internecie", więc mogą być nieprawidłowe.
    Nie mam też pojęcia od czego jest wyjście W~.
    Domyślam się, że złącza DFL i L oraz STA1 i STA2 są od kontrolki ładowania na desce rozdzielczej,
    ale też nie wiem jak je połączyć.
    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy wszystkie założenia są poprawne oraz jak odnieść się do tego co zostało niepodłączone?
    Z góry dziękuję za pomoc. Alternator BOSH Seat Leon 1.9 TDI / Regulator napięcia VALEO Renault Megane 1.6

    0 4
  • #2 16 Lip 2014 21:29
    malinka34

    Poziom 10  

    Witam jeżeli chodzi o zamianę regulatorów to jest raczej nie możliwe ponieważ każdy z regulatorów działa zupełnie inaczej, co do wyjść (DFM L) owszem są to wyjścia L-lampka; DFM-sygnał do komputera o obciążeniu alternatora , ale wyjścia SAT1 i SAT2 są wyjściami zasilającymi regulator czyli regulator zasilany jest dwoma fazami alternatora i to nie są wyjścia na deskę rozdzielczą a regulator bosch ma tylko jedną fazę to oznaczone literą '' W '' dlatego sam widzisz że będziesz miał problem z podłączeniem . A czemu nie założysz regulatora Boscha tylko tak kombinujesz

    0
  • #3 16 Lip 2014 22:58
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Nie za mądre to jest bo regulator nie będzie miał sztywnych połączeń a po drugie orginalny majątku nie kosztuje żeby takie czary odprawiać.

    0
  • #4 16 Lip 2014 23:07
    2293657
    Usunięty  
  • #5 17 Lip 2014 08:18
    Cheineken
    Poziom 9  

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Regulator oryginalny zamówiłem. Chodziło mi o tymczasowe podłączenie innego, bo auto jest mi niezbędne.

    Pomysł na podłączenie innego regulatora po prostu wpadł mi do głowy i byłem ciekawy czy się da.
    Wydawało się to logiczne, że po drobnych modyfikacjach i kilku dodatkowych przewodach będę miał ładowanie tymczasowe.
    Kilku mądrych wyprowadziło mnie z błędu. :D

    Skończył się tak, że po prostu oszczędzam prąd. :)
    Jeżdżę tylko w dzień, więc światła nie są niezbędne, wystarczą diodowe pozycje.

    Próby wyglądały tak, że na początku podłączyłem regulator Magneti Marelli od Fiata Seicento. Działał, tzn. ładował akumulator, ale powodował gdzieś zwarcie, bo przy wyłączonych wszystkich odbiornikach pobór prądu wynosił 4A.

    Na regulatorze Valeo zwarcia nie ma, natężenie ok. 0.13A, ale za to nie ma ładowania. Napięcie na regulatorze jest takie samo jak na akumulatorze.,

    Niezrozumiałe jest dla mnie następujące zjawisko. Jeśli odłączę od regulatora dowolny przewód, '+' lub '-' i będę co chwila ręcznie zwierał i rozwierał połączenie (taki jakby przerywacz) to prąd ładowania rośnie i dochodzi do wartości ok 14.9V

    Czy ktoś może mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje?

    4
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo