Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 2.0 HDi - Brak turbo po wjechaniu w głęboką wodę / turbodziura

elcojot 15 Jul 2014 18:34 7989 23
  • #1
    elcojot
    Level 9  
    Witam serdecznie

    Ostatnio podczas dużych opadów deszczu wjechałem z prędkością ok 50-60 km w dość sporą wodę (woda wleciała na maskę) i jechałem tak jeszcze chwilę.

    Po tej przygodzie auto odpala się i chodzi normalnie, nie pojawiają się błędy i nie jest w trybie serwisowym. Wkręca się na obroty normalnie ale nie pracuje turbo, co można stwierdzić słuchowo jak i po dużo mniejszej mocy.
    Po wcisnieciu gazu jest strasznie mułowaty z wcisnietym gazem do podłogi, mam wrazenie ze przyspiesza podczas puszczania pedału.

    Sprawdzilem jedynie filtr powietrza - jest suchy.

    Dodam ze potym zdarzeniu spalila mi sie żarówka swiatel mijania, po wymianie kilka razy pojawil sie komunikat o spalonej zarowce, mimo ze wszystkie są sprawne. Nie wiem czy ma to jakis zwiazek.

    Proszę o pomoc
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Sprawdź wężyki podciśnienia, i zaworek sterujący turbina oraz EGR, na początek, potem jakaś diagnoza i będzie o czym pogadać.
  • #5
    vauer6
    Level 17  
    melas wrote:
    Elektrozawór sterujący turbo jest na samym spodzie silnika sprawdzic jego działanie w sensie elektrycznym jak i podciśnieniowym.

    elektrozawor sterujacy turbo jest za silnikiem u gory po lewej stojac przodem do maski takze ciezko zeby go woda uszkodzila natomiast na przodzie jest caly zasobnik z podcisnieniami,trojnik itd.Przede wszystkim na poczatek sprawdz wizualnie a pozniej doglebnie
  • #6
    elcojot
    Level 9  
    Dzięki wielkie Panowie, jak bede cos wiedział napiszę :)
  • #8
    elcojot
    Level 9  
    Tak, to jest 2.0 HDI 136 KM
  • #10
    vauer6
    Level 17  
    owszem 1.6 hdi ma z tylu silnika ale na polowie wysokosci silnika,2.0 136 z tylu u gory,no dole z przodu elektrozawory od srerowania przepustnic.zaufaj mi kolego.
  • #11
    elcojot
    Level 9  
    on nawet małego dymka nie puszcza :P
    Tryb serwisowy to chyba nie jest, auto wkreca sie na wysokie obroty ale przy 2000 przyspieszenie jest praktycznie niemozliwe - brak reakcji na pedal gazu. Powyzej 2500 obr. auto nawet jakos przyspiesza ale ewidentnie nie slychac turbiny.
  • #12
    elcojot
    Level 9  
    dzisiaj udalo sie podpiac samochod do komputera i troche nim pojezdzic oto efekty:

    kody usterek:

    P1598 Nieznany kod usterki
    P2563 Czujnik cisnienia turbodoladowania
    P2565 Sygnał ciśnienia turbodoładowania, zwarcie plusa lub wartość zbyt wysoka
    P0102 Sygnal z przeplywomierza powietrza za niski
    P0113 Obwód czujnika temperatury powietrza wlotowego, zwarcie do plusa lub przerwa w obwodzie

    Póki co tyle mogłem zrobić, ma ktoś jakieś pomysły?
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    elcojot wrote:
    ma ktoś jakieś pomysły?


    Trzeba by się zabrać do roboty, posprawdzać czy działa turbo, czy jest podciśnienie tam gdzie trzeba, pomierzyć napięcia na przepływce, ewentualnie podstawić drugą.

    Zobaczyć czy turbo nie ma luzu itp...
  • #15
    elcojot
    Level 9  
    Odkopuję temat - auto było u mechanika. Okazało się, że przewody podcisnienia są OK, zostały sprawdzone kabelki, wyczyszczony został czujnik cisnienia doładowania i przepływka itp.

    i teraz tak, auto niby jedzie ok, turbo pracuje ale jakos nie tak jak wczesniej. Słuchowo ten swist jest inny, ciezko wytlumaczyc
    i mam wrazenie, ze auto po wcisnieciu gazu ma bardzo spóźnioną reakcję (nie przez turbodziurę)
    dopiero jak wcisne gaz i troszke go odpuszczę to rusza z kopyta. czasem załapuje dopiero za drugim wcisnieciem gazu i przy wyższych obrotach. Jak juz zalapie to idzie do przodu jak strzała ale przewaznie jak chce gwaltownie przyspieszyc to jest praktycznie brak reakcji na pedal gazu.

    Ma ktos jakies pomysly? :/
  • #17
    elcojot
    Level 9  
    auto stało kilka dni u kolejnego mechanika niestety bez powodzenia. wykluczył juz na samym poczatku usterkę przepływomierza i elektrozaworu sterującego turbo. Fap jest czysty.

    z tego co zrozumiałem przy stałym gazie daje mu nieprawidlowe cisnienie , po wcisnieciu gazu po ok 2-3 sekundach turbo sie pojawia.
    Diagnoza jest taka ze coś źle steruje turbiną ale nie wiadomo co. Ratunku
  • #18
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    elcojot wrote:
    wykluczył juz na samym poczatku usterkę przepływomierza i elektrozaworu sterującego turbo.
    Jak mamy to rozumieć? Podmienił na inne i testował, czy tylko stwierdził, że to nie to?
    elcojot wrote:
    przy stałym gazie daje mu nieprawidlowe cisnienie
    Turbinę ktoś rozkręcił, sprawdził, podmienił?
    Jeśłi problemy powstały faktycznie w skutek wjazdu w wodę, to ta mogła nabałaganić jedynie w elektryce lub w samym układzie dolotowym powietrza.
    Suchy filtr o niczym nie świadczy.
  • #19
    elcojot
    Level 9  
    No właśnie kurde nie ma od kogo podmienić póki co :/ . Zostały jedynie sprawdzone komputerowo parametry, cisnienia itp.
    Zalanie turbiny wykluczyło juz 3 mechaników, ponieważ jest umiejscowiona u góry i osłonieta, moc kiedy juz zalapie jest też ok.

    Wiem że to takie szukanie wiatru w polu, sam jestem laikiem a kolejni mechanicy rozkładają ręce..
  • #20
    DriverMSG
    Admin of Computers group
    Obawiam się, że bez podmiany podzespołów się nie obejdzie. Wszelkie pomiary, testy itp. nie dają rady, więc...

    Miałem podobną sytuację z innym autem. Przy prędkościach powyżej 120km/h zaczynała drgać kierownica. Zmieniłem ogumienie, zmieniłem felgi, 3 razy kontrolnie sprawdzałem geometrie kół, następnie wymieniono końcówki drążków i sworznie.
    Nadal bez poprawy.
    Kilku mechaników stawiało różne diagnozy z propozycjami wymiany układu wspomagania, łożysk z piastami itd.
    Rezultat był taki, że postanowiłem wymienić łożyska przednich piast i podczas rozkręcania natrafiłem na powoda problemów.
    Odklejony ciężarek ołowiany z alufelgi, wpadł w żeberka chłodzenia tarczy hamulcowej i przy wyższych obrotach koła powodował bicie.


    Reasumując - musisz zacząć działać, wykręcać części i kolejno sprawdzać.
  • #21
    elcojot
    Level 9  
    Postaram się w miare mozliwosci sprawdzic przez podmiane niektore elementy.

    Dodam ze jednym z objawów jest inny dzwiek dobiegajacy z turbiny. Kiedys swiszczało przez cały czas po nacisnieciu gazu. Obecnie jest to krótki swist pojawiający się dopiero po puszczeniu gazu, nie wiem jak to wytłumaczyć- jakby ktos nagle spuscil powietrze :P
  • #22
    Anonymous
    Anonymous  
  • #23
    elcojot
    Level 9  
    Dzisiaj odczytałem błędy z komputera:

    P1598 Nieznany kod usterki
    U1118 Brak komunikacji z BSI
    P1693 Sterowanie Start/Stop silnika; żądane przy uruchomieniu lub zatrzymaniu nieprawidłowe/brak
    U2001 Przesłanie komunikatu o aktywacji
    P0238 Czujnik cisnienia doladowania A - zwarcie do plusa

    Ma ktos jakieś pomysły?