Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf II 1.3 NZ 1989 - Jak pozbyć się katalizatora z sondą lambda...?

User444x 15 Jul 2014 19:37 14076 13
  • #1
    User444x
    Level 10  
    Witam.

    Prawdopodobnie mogę mieć zapchany katalizator w moim golfie.
    Wnioskuję to po następujących objawach, podczas jazdy silnik się dławi, obroty stoją w miejscu, całkowity zanik mocy, silnik cały się trzęsie, szarpie, z dołu samochodu słychać dziwny odgłos "chrypy" po kilku sekundach auto dostaje mocnego kopa przyspiesza i znów cała historia się powtarza. Głównie dzieje się to po przejechaniu kilku km i nasila się podczas jazdy na 3 i 4 biegu. Auto ogólnie jest zamulone i mało zrywne. Obroty na 3 i czwartym biegu nie przekraczają 2500.
    Ogólnie do tej pory było dobrze ale miałem usterkę komputera i auto zostało zalane benzyną z olejem. Został zalany cały układ podciśnieniowy, wydech i silnik...

    Tak więc, chyba będzie trzeba się pozbyć katalizatora i teraz nie wiem co tu zrobić,. ponieważ mam kata wbitego w dowód rejestracyjny więc chciałbym zachować chociażby pozory, że on jest.
    Z tego co wyczytałem to najlepszym sposobem byłoby wydłubać wkład i w obudowę jakoś dać zwykłą rurkę. Tylko nie wiem jak to zrobić? To raz, a dwa nie wiem co wtedy z sondą lambda?
    Każdy pisze wyciąć, zastąpić rurką ale nie znalazłem odpowiedzi, co z sondą?
    Może ma ktoś jakiś inny sposób?
    Ogólnie napiszę, że inwestować w strumienice z allegro nie chciałbym, wolałbym jakiś domowy tani w rozwiązaniu sposób.
    PS. przy okazji chciałbym zapytać co to za "gruszka" jest przed samym katalizatorem? (nie chodzi mi o pierścień uszczelniający ale o to wcześniej)

    Poniżej dla zobrazowania wstawiam zdjęcie całego kata

    VW Golf II 1.3 NZ 1989 - Jak pozbyć się katalizatora z sondą lambda...?

    oraz zdjęcie tego czegoś przed katem:

    VW Golf II 1.3 NZ 1989 - Jak pozbyć się katalizatora z sondą lambda...?




    Samochód to VW Golf II 1.3 NZ 1989r.
  • #2
    sheryf
    Level 9  
    Według mnie Sonda nie będzie nic przeszkadzać a zawsze zamiast kata można wspawać Strumienice która jest o wiele tańsza i wygląda jak kat :)

    Moderated By manta:

    Wiesz co powoduje wstawianie dowolnej strumienicy w dowolnym miejscu układu wydechowego?

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

    To że tłumikarze tak robią, nie znaczy że mają racje.

  • Helpful post
    #3
    carrot
    Moderator of Cars
    Ja to robiłem w ten sposób, że w rurę przed katalizatorem wspawałem tulejkę z gwintem i tam wkręciłem sondę, a w pustą puszkę po katalizatorze rurę, żeby nie rezonowała.
    To zgrubienie to łącznik elastyczny wydechu, coś jak siatka, tylko w blaszanej osłonie
  • #4
    User444x
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedzi.

    Ten sposób w spawaniem rury wydaje się najbardziej ok.

    Wczoraj rozkręciłem kata aby w ogóle sprawdzić jak wygląda no i w sumie sam nie wiem. Otwór na wylot widać, tylko jakiś mały, wąski, taki powinien być?
    Oznak oleju czy syfu na przodach tego pilastru miodu nie widać..

    Poniżej zdjęcia, może ktoś z kolegów po tych zdjęciach coś może powiedzieć?

    VW Golf II 1.3 NZ 1989 - Jak pozbyć się katalizatora z sondą lambda...? VW Golf II 1.3 NZ 1989 - Jak pozbyć się katalizatora z sondą lambda...?

    (Przy drugiem zdjęciu te smugi to po prostu ja przybrudziłem i na zdjęciu tak wyszło, siateczka ta wydaje się być czysta)
  • Helpful post
    #5
    tzok
    Moderator of Cars
    Katalizator wg mnie wygląda ok, można go oddać do chemicznego czyszczenia (regeneracji), ale z tego co wiem da się tak regenerować tylko katalizatory ceramiczne. Można też wymienić wkład katalityczny.

    Jak masz wyjęty ten katalizator to spróbuj się przejechać bez niego (odłącz sondę).
  • #6
    User444x
    Level 10  
    A nic się nie stanie jak sonda będzie odłączona?

    Ogólnie to chyba jednak kat jest zapchany, bo po poluzowaniu śrub i jeździe z pół przykręconym auto się odmuliło i już nie występuje problem nagłego braku mocy...

    Dałbym strumienice... ale na Allegro trochę drogo bo najtaniej znalazłem za 130zł ;-/
    Ostatnio sporo się wykosztowałem i z kasą krucho.

    Tak myślałem, że może bym wybił jakoś ten środek z tego kata co mam teraz (nie wiem czy by dało rade?), albo naciąć po długości obudowę kata i wydłubać wkład,a później wspawać rurę i zaspawać obudowę?

    Tak się tylko zastanawiam czy aby to opłacalne? Bo ponoć za taki używany kat można dostać kilkaset zł.
    Jak top jest w przypadku kata z Golf II 1.3 ? Ile mógłbym za niego dostać?
  • #7
    markslew
    Level 27  
    User444x wrote:
    A nic się nie stanie jak sonda będzie odłączona?


    Sonda jest przed katalizatorem i ją zostaw w spokoju. Silnik nie zauważy że kata nie ma ale sonda musi być na swoim miejscu.
  • #9
    markslew
    Level 27  
    To jak chcesz, wydłub wkład i wstaw rurkę.
  • #10
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Gniazdo sondy wytnij, i przesuń przed obudowę katalizatora, ona musi funkcjonować. Strumienicę możesz zamontować gdzie chcesz, byle nie w miejsce katalizatora, wprowadzisz w ten sposób, objętość dodatkową, która zakłóca przepływ, wytracając Ek spalin i powoduje zjawisko fali zwrotnej. Na polski, tracisz moment obrotowy w dolnych partiach obrotów, podnosisz próg mocy maksymalnej, a to do cywilnej jazdy pasuje średnio.
  • #11
    tzok
    Moderator of Cars
    User444x wrote:
    A nic się nie stanie jak sonda będzie odłączona?
    Auto bez sondy będzie jeździło, na próbę można odłączyć ale docelowo musi pozostać.
  • #13
    piotr.interex
    Level 10  
    Witam odnośnie czyszczenia kata zrobiłem tak z vectra b 2.0 tdi zdemontowałem kata płukanka rozpuszczalnikiem nitro po wylaniu nitra palnik do grzania papy i strumień ognia w środek na 10 15 min grzany do czerwoności po wystygnięciu kat jak nówka funfel miodzio miną rok lata jak szalony próbujcie
  • #14
    markslew
    Level 27  
    piotr.interex wrote:
    grzany do czerwoności


    Warstwy czynne katalizatora już przy ok. 700 st. ulegają zniszczeniu. Może go oczyściłeś ale funkcji ekologicznej już żadnej nie spełnia.